Gå til innhold

Familiedrapet i 2007 - hvorfor ble mannen skjermet men ikke hans barn?


garfunkel

Anbefalte innlegg

Jeg googlet mannen og fikk ingen bilder på han. Men barna hans er avbildet, blant annen i en sak som omhandler barn drept av egne foreldre. 

Så jeg lurer på- hvorfor blir død gjerningsmann skjermet med anonym mens hans uskyldige barn får ansiktet sitt lagt ut på internett?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kanskje for å beskytte gjerningsmannens/fars side av familien. 

Mange rare folk der ute som kan trakassere foreldrene hans blant annet. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet hans er jo offentliggjort, men på den tiden var det ikke vanlig bilde av gjerningsmannen i media.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic kanskje, men veldig spesielt at den jenta som ble drept av faren sin, fortalte om en drøm der hun og bror og far og mor ligger på baderomsgolvet. Også er det nettopp der de blir funnet døde alle sammen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bronto skrev (5 minutter siden):

Off topic kanskje, men veldig spesielt at den jenta som ble drept av faren sin, fortalte om en drøm der hun og bror og far og mor ligger på baderomsgolvet. Også er det nettopp der de blir funnet døde alle sammen. 

Hvordan vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi må innse at politikere og byråkrater snur ryggen til de som utsettes eller trues for vold og overgrep.
De eneste gangen de bryr seg er når pressen skriver om slike saker. Da dukker politikerne opp av sine jordhuler som rotter for å fortelle hvor galt dette er og at noe må gjøres. Deretter løper de umiddelbart tilbake til hulene sine  og kommer fre4m igjen når det samme skjer igjen eller noe annet galt. Dagen etter er de igjen borte.

Så lenge vi stemmer på slike politikere vil ingenting skje og barn blir foreldreløse eller drept selv fordi politikere og byråkrater velger så snu ryggen til dette. De er mer opptatt av egne fordeler som rimelig kantine, høyere lønn og rettigheter som ikke har noe med resten av befolkningen å gjøre.

Eneste løsningen er å stemme på noen som ikke er på tinget og som tør sparke udugelige byråkrater.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den saken der er veldig spesiell og det ligger faktisk bilder av mannen ute med navn også.

Det er en litt uvanlig familiedrapssak siden familien utad virket godt over snittet ressurssterke. jeg tror far i huset aldri har erfart å mislykkes med noe og ikke tålte å ikke levere på jobb. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fru Alving skrev (8 timer siden):

Den saken der er veldig spesiell og det ligger faktisk bilder av mannen ute med navn også.

Det er en litt uvanlig familiedrapssak siden familien utad virket godt over snittet ressurssterke. jeg tror far i huset aldri har erfart å mislykkes med noe og ikke tålte å ikke levere på jobb. 

Familien hadde jo også over flere år vært utsatt for en ekstra belastende hverdag grunnet et husprosjekt som dro ut over flere år. For at barna skulle slippe skolebytte da de skulle flytte hadde de startet på skole i den skolekretsen de skulle flytte til. Og så drar prosjektet ut over flere år, og det skaper ekstra stress og støy i hverdagen. Far i huset hadde kanskje tøyd strikken for langt i utgangspunktet, og så skjer denne situasjonen på jobb som gjør at alt rakner for ham. Ekstrem tragisk og spesiell sak. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minimymlen skrev (3 timer siden):

Familien hadde jo også over flere år vært utsatt for en ekstra belastende hverdag grunnet et husprosjekt som dro ut over flere år. For at barna skulle slippe skolebytte da de skulle flytte hadde de startet på skole i den skolekretsen de skulle flytte til. Og så drar prosjektet ut over flere år, og det skaper ekstra stress og støy i hverdagen. Far i huset hadde kanskje tøyd strikken for langt i utgangspunktet, og så skjer denne situasjonen på jobb som gjør at alt rakner for ham. Ekstrem tragisk og spesiell sak. 

 

Ja det med huset visste jeg ikke, men har nå lest artikkelen i nrk. Det er veldig tragisk og skremmende. Det er nok en person som har vært på felgen i årevis ja. Rart ikke familien har sett noe eller bedt om hjelp før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den saken der er jo blitt helt glemt, akkurat som de aldri har eksistert.

Jeg tror egentlig at dette var en tilsynelatende  velfungerende familie hvor alt så bra ut, men at de kanskje ikke fortalte andre om hvordan de egentlig hadde det hjemme. 

Hvis far i huset hadde så store problemer flere år i forveien som de legejournalene tyder på så må jo kona og ungene ha merket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De levde et tilsynelatende perfekt liv og holdt godt på fasaden. 
 

Til tross for den enorme presset de var blitt utsatt for både på jobb og privatliv så arrangerte de fest. På festen satt han bare og stirret tomt fremfor seg og hadde i tillegg gått ned i vekt. Vennene ble bekymret og tilbød hjelp, men selv da svarte de at de har alt under kontroll.

Hadde familien vært utsatt for et enormt press så hadde jeg ikke orket å arrangere fest for så vise hvor «fint og flott» det er.

Dette er synsing fra min side, men kan den drømmen som datteren nevnte være et rop om hjelp? At hun kanskje hadde fanget opp farens planer uten å forstå hva det innebærte. 
 

De fremsto jo som en lukket familie selv om de virket perfekte utad. 
 

Vennene beskrev at ingen av paret var noen følelsesmennesker, så merkelig at faren brast i gråt blant kolleger og foran legen. Journalen viste at han var helt nedsnødd, så resten av familien må ha fått med seg hvor langt nede han var. 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...