harma Skrevet 2. juni 2024 #2 Skrevet 2. juni 2024 I grunn en sang jeg kanskje forbinder mer med begravelse enn bryllup… men hva sier brudeparet da? Teksten refererer til «Herren» mot slutten, hvordan tas det i mot av seremoniholder og brudepar…?
Daria Skrevet 2. juni 2024 #3 Skrevet 2. juni 2024 (endret) Spør brudeparet - det er vel uansett de som sksl ha siste ordet? Jeg kjenner de som ville syntes det var helt uproblematisk og de som aldri ville tilgitt deg... Endret 2. juni 2024 av Daria 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #4 Skrevet 2. juni 2024 harma skrev (14 minutter siden): I grunn en sang jeg kanskje forbinder mer med begravelse enn bryllup… men hva sier brudeparet da? Teksten refererer til «Herren» mot slutten, hvordan tas det i mot av seremoniholder og brudepar…? Står at den også kan brukes under vigelse. https://www.kirken.no/nb-NO/fellesrad/lindesnes/bryllup/forslag-til-salmer/ Men velger meg en annen sang, for å være på den sikre siden. Bare synes den sangen er utrolig fin. Men finnes mange andre fine sanger også ts Anonymkode: ffacc...e67 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #5 Skrevet 2. juni 2024 En sang som primært er forbundet med begravelser, og som referer til Herren? 🙄 Anonymkode: b45d5...886 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #6 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Står at den også kan brukes under vigelse. https://www.kirken.no/nb-NO/fellesrad/lindesnes/bryllup/forslag-til-salmer/ Men velger meg en annen sang, for å være på den sikre siden. Bare synes den sangen er utrolig fin. Men finnes mange andre fine sanger også ts Anonymkode: ffacc...e67 Tenk på symbolikken. "Blå" er vemod, noe mørkt og litt trist. Og hele sangen handler om å se tilbake på livet, og en del tunge dager. Dropp salmer, du er ikke pålagt dette i et humanistisk bryllup, så er bare tullete å gå gjennom forslag til salmer. Anonymkode: b45d5...886 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #7 Skrevet 2. juni 2024 Humanistisk bryllup?? Anonymkode: 0e7a1...3fe 1
Millimani Skrevet 2. juni 2024 #8 Skrevet 2. juni 2024 Blå salme relaterer mer til begravelser og bisettelser, og går mer i kristen retning. Ikke syng blå salme. Spør brudeparet hva de ønsker at du skal synge.
Kålrota Skrevet 2. juni 2024 #9 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Humanistisk bryllup?? Anonymkode: 0e7a1...3fe Ja? Det vil si, det heter humanistisk vielse. Hvorfor velger du sang, ikke brudeparet? De burde vel uansett få noe å si? Vi skal ha humanistisk vielse og det hadde ikke vært på tale med noe salme her. 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #10 Skrevet 2. juni 2024 Hvis paret gifter seg humanetisk så er det vel fordi de ikke ønsker å gifte seg i kirka og det er svært upassende å ha med en salme, som er kristen… Anonymkode: f70a7...bfd 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #12 Skrevet 2. juni 2024 Sangen handler om å bli tatt imot av Gud i Himmelen etter man dør. Jeg vil si at nei, den kan du ikke synge i en humanistisk vielse... Anonymkode: dd9ce...152 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #13 Skrevet 2. juni 2024 Salmer hører ikke hjemme i et humanistisk bryllup. Anonymkode: 22464...cf0 1
Mezzosoprena Skrevet 2. juni 2024 #14 Skrevet 2. juni 2024 Snakker man ikke med brudeparet om hvilke sanger som skal synes i bryllup? 2
Lorieen Skrevet 2. juni 2024 #15 Skrevet 2. juni 2024 Ikke salmer i humanistisk vielse. Vi hadde blant annet Bruce Springsteens «Fire» i vår vielse.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #16 Skrevet 2. juni 2024 Finn en sang som betyr noe for brudeparet, og syn din tolkning av den? Anonymkode: 7c787...693
Arkana Skrevet 3. juni 2024 #17 Skrevet 3. juni 2024 Hvis du er usikker spør du brudeparet, men generelt ville jeg unngått salmer i et ikke-religiøst bryllup og jeg hadde blitt svært overrasket om noe sang noe slikt i vårt bryllup.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #18 Skrevet 3. juni 2024 Jeg tenker salmer kan gå mange veier. Det er ikke alle salmer som er like halleluja og mange er veldig fine. Samtidig er det sikkert grunner til at de har valgt å vie seg humanistisk og da tenker jeg det blir veldig spesielt med en såpass ladet salme. Anonymkode: cc5fe...a84
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #19 Skrevet 3. juni 2024 HEF godtar ikke religiøse tekster i sine seremonier. Ellers må du alltid avklare med brudeparet hva de ønsker. Anonymkode: 14012...4f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå