Gå til innhold

Smykke med barnas initialer- må man ha med stebarn?

emlia

Anbefalte innlegg

Har lyst på et smykke med barnas initialer. Må jeg ha med stebarn? Ungdommen bor hos oss, men har ikke et kjempegodt mor/barn-forhold, mer som vennskap. Føler ikke det er naturlig å ha navnet med, men er redd for at det kan bli oppfattet veldig feil.. samtidig er det jo kjipt om jeg ikke kan ha et smykke med egne barns bokstav på, men vil nødig tråkke i salaten, så da er det bedre å skippe smykket..hva tenker andre som har stebarn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ikke hatt med hvis relasjonen var så dårlig. Jeg har det med mine, Men det er fordi vi er ganske close 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde droppet smykket.

Anonymkode: 74722...8f2

• Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

emlia skrev (41 minutter siden):

Har lyst på et smykke med barnas initialer. Må jeg ha med stebarn? Ungdommen bor hos oss, men har ikke et kjempegodt mor/barn-forhold, mer som vennskap. Føler ikke det er naturlig å ha navnet med, men er redd for at det kan bli oppfattet veldig feil.. samtidig er det jo kjipt om jeg ikke kan ha et smykke med egne barns bokstav på, men vil nødig tråkke i salaten, så da er det bedre å skippe smykket..hva tenker andre som har stebarn?

Hvorfor må du ha et smykke barnas bokstaver?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde droppet smykke om du tar det uten bonusbarn. 

Anonymkode: 80cc5...9a7

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da tenker jeg det er bedre å droppe det. Du kan eventuelt skaffe deg et smykke med perler/stener som for deg symboliserer barna dine - og ikke fortelle noen om betydningen.

Anonymkode: 77710...dd6

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde virkelig valgt å ha med bonusbarna eller å droppe smykket helt. 

Anonymkode: af176...fe7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Faren min hadde i alle år et familiebilde hengende i stua der alle barna hans og hans nye kone var representert. Og jeg hadde er ok forhold til dem altså. Men det ble på en måte veldig tydelig at jeg egentlig ikke hørte til… Et smykke vil jo være mindre tydelig, men det er litt i samme gate synes jeg. 

Anonymkode: 3e097...300

• Liker 5
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Da tenker jeg det er bedre å droppe det. Du kan eventuelt skaffe deg et smykke med perler/stener som for deg symboliserer barna dine - og ikke fortelle noen om betydningen.

Anonymkode: 77710...dd6

Det var lurt 👍😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Faren min hadde i alle år et familiebilde hengende i stua der alle barna hans og hans nye kone var representert. Og jeg hadde er ok forhold til dem altså. Men det ble på en måte veldig tydelig at jeg egentlig ikke hørte til… Et smykke vil jo være mindre tydelig, men det er litt i samme gate synes jeg. 

Anonymkode: 3e097...300

Helt sant. Blir best å droppe det 👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaarebjarne skrev (33 minutter siden):

Hvorfor må du ha et smykke 

Godt spørsmål

Egentlig bare fordi jeg synes de er fine med disse egne anhengene med bokstavene på. 🤷‍♀️ Men ser at det er best å droppe tanken på det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er sånn som fort skaper avstand. Tenåringen meg, ville tatt det som enda en bekreftelse på at jeg ikke hørte til, eller var god nok.

Anonymkode: 04afe...b9f

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville vært litt forsiktig med dette. Du kan jo kjøpe et sånt jeg linker til, da ville jeg faktisk tatt med stebarnet i antallet barn ser de kan kjøpes med ulikt antall.

Jeg skjønner veldig godt at det er ønskelig å ha egne barn særskilt, men for et tenårsbonusbarn er det nok mye følelser og det kan nok være godt å bli tatt ekstra hensyn til.

Shiny Happy People - Family of Five Gold Necklace | Grace & Co UK (graceandcojewellery.co.uk)

Fine Family 5 halskjede – byBiehl Norway

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fru Alving skrev (30 minutter siden):

jeg ville vært litt forsiktig med dette. Du kan jo kjøpe et sånt jeg linker til, da ville jeg faktisk tatt med stebarnet i antallet barn ser de kan kjøpes med ulikt antall.

Jeg skjønner veldig godt at det er ønskelig å ha egne barn særskilt, men for et tenårsbonusbarn er det nok mye følelser og det kan nok være godt å bli tatt ekstra hensyn til.

Shiny Happy People - Family of Five Gold Necklace | Grace & Co UK (graceandcojewellery.co.uk)

Fine Family 5 halskjede – byBiehl Norway

Helt sant. Takk for godt tips 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
emlia skrev (4 timer siden):

Nei det må du ikke ha med. Jeg hadde kjøpt uten. 

Anonymkode: d49a3...471

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde også kjøpt uten. Dine barn er dine barn, og det må da være lov. 

Anonymkode: 4b079...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Har stebarnet en levende og velfungerende mamma? 

Isåfall tenker neppe stebarnet på deg som mamma, og et smykke du har på deg er mindre problematisk enn eneste bildet i stua f eks. 

Anonymkode: 32149...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville droppet sånn bokstavsmykke da om jeg ikke inkluderte alle.

Anonymkode: 7d4ba...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde kunn brukt initialene til egne barn. Stebarn er ikke det. Blir det slutt så ødelegges smykket med å ha stebarnets initialer.

Anonymkode: 4e6bf...8ce

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...