AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #1 Del Skrevet 2. juni 2024 Hett tema her hjemme. Samboeren er oppvokst i en misjonskirke og har sterk tilknytning til denne kirkebygningen. Han er ikke noe særlig troende, men liker det sosiale miljøet i kirken. Jeg tilhører Den norske kirke, og har lyst på kirkebryllup der. Er det noen som har kjennskap til misjonskirken og om det går an å vies der uten å være medlem? Meningsløst for meg å melde meg inn i hans families menighet kun fordi han vil vies der. Er også en del andre årsaker til at jeg ikke ønsker å melde meg inn der, da jeg opplever det som noe konservativt. Vi lever et liv der Gud har svært liten plass i hverdagen, og jeg føler det er respektløst overfor menigheten og meg selv om jeg skal gifte meg der. I Den norske kirke må jo kun én av oss være medlem, så krever ikke at han melder seg inn. Ja, jeg har spurt ham. Men han vet ikke. Han vet ikke så mye egentlig. Jeg kan mer bibelhistorie enn ham og vil neste kalle meg mer religiøs enn ham. Tør ikke sende Misjonskirken en mail heller, da jeg er redd noen som vet hvem jeg er skal plukke det opp hehe Anonymkode: f9482...5a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 3. juni 2024 #2 Del Skrevet 3. juni 2024 Tja, et kjapt google-søk sier dette: https://oslomisjonskirke.no/vaart-arbeid/kirkelige-handlinger/vielse Altså nei, i den menigheten. Hvis det er viktig for din kommende mann, så burde vel han undersøke med den aktuelle menigheten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #3 Del Skrevet 3. juni 2024 Det er da like respektløst å gifte seg i kirka mtp det du forteller 🙈 Anonymkode: fde20...a01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå