Gå til innhold

Ikke hatt sex på over 1 år, samboer mener det ikke er noe problem

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vært sammen i et par år. Ingen barn, bor sammen. Har ikke hatt sex eller noe intimitet på over 1 år.. når jeg snakker med samboer sier han at han er tiltrukket av meg, han føler fremdeles det samme. Sier han har lyst, men at det bare ikke blir sånn.. 

Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Vi krangler ikke, har det fint ellers. Jeg kan ligge i armkroken hans og han gir meg kos, vi holder rundt hverandre.. men aldri noe intimt. 

Hva ville dere her inne gjort? Hvordan få tilbake intimiteten? Har aldri hatt mye sex, men 1- 2 ganger i måneden..

Er 36 år, så er redd det er for sent å få barn.. at den muligheten er forbi.. er det for sent? 

Anonymkode: 8fe94...764

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mannen er aseksuell, og dermed så har han ikke behov for sex. 
Aseksuelle skjønner ikke at det vil føles som et stort problem for en partner.

Anonymkode: c5191...da2

• Liker 16
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mannen er aseksuell, og dermed så har han ikke behov for sex. 
Aseksuelle skjønner ikke at det vil føles som et stort problem for en partner.

Anonymkode: c5191...da2

Begynner å tenke han er det.. de første årene var han interessert i sex, så virka liksom ille som han var aseksuell da..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vært sammen i et par år. Ingen barn, bor sammen. Har ikke hatt sex eller noe intimitet på over 1 år.. når jeg snakker med samboer sier han at han er tiltrukket av meg, han føler fremdeles det samme. Sier han har lyst, men at det bare ikke blir sånn.. 

Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Vi krangler ikke, har det fint ellers. Jeg kan ligge i armkroken hans og han gir meg kos, vi holder rundt hverandre.. men aldri noe intimt. 

Hva ville dere her inne gjort? Hvordan få tilbake intimiteten? Har aldri hatt mye sex, men 1- 2 ganger i måneden..

Er 36 år, så er redd det er for sent å få barn.. at den muligheten er forbi.. er det for sent? 

Ville ha gått min vei, dette blir ikke bedre, og du ender med å føle deg helt på bånn. For all del ikke få barn inn i dette.

Anonymkode: 67b41...d29

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Onanerer han? Virker han frisk og opplagt ellers? Har han sagt noe om hvor ofte han onanerte tidligere i livet?

Det kan være hormonelt, f.eks. lavt testosteronnivå, eller andre mangler (vitaminer/mineraler). Dette kan sjekkes hos legen. Hvis han alltid har vært slik, så må du spørre deg om han gir deg det du trenger i forholdet.

Det er vanskelig å få barn uten å ha samleie. Ditt ønske om barn, koblet med din alder, gjør at du har det litt travelt med å finne ut om dette forholdet er riktig for deg. Det tar gjerne litt tid å finne seg ny kjæreste som er på samme sted som deg.

Anonymkode: 53b23...eec

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Onanerer han? Virker han frisk og opplagt ellers? Har han sagt noe om hvor ofte han onanerte tidligere i livet?

Det kan være hormonelt, f.eks. lavt testosteronnivå, eller andre mangler (vitaminer/mineraler). Dette kan sjekkes hos legen. Hvis han alltid har vært slik, så må du spørre deg om han gir deg det du trenger i forholdet.

Det er vanskelig å få barn uten å ha samleie. Ditt ønske om barn, koblet med din alder, gjør at du har det litt travelt med å finne ut om dette forholdet er riktig for deg. Det tar gjerne litt tid å finne seg ny kjæreste som er på samme sted som deg.

Anonymkode: 53b23...eec

Vet ikke om han onanerer, ikke som jeg merker hvertfall. Men jeg reiser ganske ofte til foreldrene mine et par timer unna, vet jo ikke hva han gjør da.. 1- 2 ganger i måneden er helt greit. Skulle gjerne kommet tilbake dit.. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vet ikke om han onanerer, ikke som jeg merker hvertfall. Men jeg reiser ganske ofte til foreldrene mine et par timer unna, vet jo ikke hva han gjør da.. 1- 2 ganger i måneden er helt greit. Skulle gjerne kommet tilbake dit.. 

Er du sikker på han ikke har et potens problem. ? 1-2 ganger i måneden er svært lite i starten av et forhold. Snakk med han ordentlig og be han gå til legen hvis han har et problem. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere vil ha barn så er kanskje en sexolog/samlivsterpeut lurt. Hvis du selv ønsker mer sex, så kan du også starte med det. Hadde det vært meg så hadde det ikke fungert med 1-2 ganger i måneden heller. Altfor lite. Hadde gått for lengst, eller aldri blitt sammen med en aseksuell i utgangspunktet.

Anonymkode: 9aa2f...e6b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vil han ha barn, da?

Anonymkode: 5c3fb...097

• Liker 2
Skrevet

Kan det være at han har det vanskelig? Ofte er ting som utbrenthet eller depresjon litt vanskelig å merke på menn - som gjerne ikke er like åpne om sine tanker og følelser.

Har han begynt på noen medisiner som kan redusere sexlyst?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

36 er ikke for gammelt til å få barn, men om du tenker å bytte partner, så kan det jo gå noen år til.

Du må fortelle partneren din at mangel på intimitet er et stort problem for deg.

Anonymkode: b890e...71d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gått, kunne aldri vært sammen med en jeg ikke har sex med.

Anonymkode: e955a...c95

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kan ikke begripe eller forstå at noen i et forhold kan gå uten sex så lenge...Tror det er utenfor min fatteevne rett og slett...

Sex 1-2 ganger i mnd hadde jeg blitt dypt deprimert av... Ihvertfall når dere bor sammen, eller uansett egentlig...

Personlig synes jeg ikke det er for sent å få barn når du er 36 år. Hadde tenkt mer på fysisk form sånn sett. En graviditet er jo en stor belastning på kroppen mener jeg, så det er viktig å ta hensyn...

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Han har lyst, og er tiltrukket av deg. Sier han.. Han lyver. Han burde sagt ifra med èn gang at han var aseksuell.

Men det var jo ekstremt lite med sex èn gang i måneden også, det første året. Da kan man jo vanligvis ikke få nok av hverandre. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ser mange hopper direkte til aseksuell, men dette kan jo også være fysiologiske problemer. Lavt testosteronnivå? Lavt stoffskifte? Psykiske plager? 

Anonymkode: 40115...878

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Du er ikke for gammel til å få barn nei. Fortsatt noen år igjen men det begynner å haste. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Irak skrev (1 time siden):

Jeg kan ikke begripe eller forstå at noen i et forhold kan gå uten sex så lenge...Tror det er utenfor min fatteevne rett og slett...

Sex 1-2 ganger i mnd hadde jeg blitt dypt deprimert av... Ihvertfall når dere bor sammen, eller uansett egentlig...

Mens vi hadde aldri i  verden giddet å ha sex hver dag. Vi stortrives sammen, nå over svært mange år. Sex er ikke et «lim» eller en viktig byggestein i forholdet, men noe godt og gøy vi gjør/har når vi føler for det. Om det går noen måneder spiller null rolle for oss😊

Er det ikke litt morsomt og fascinerende hvor forskjellige vi mennesker er?😃

Anonymkode: 2a2ae...f3f

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Siden du ønsker barn vet jeg ikke om du har stort annet valg enn å gå. Det blir kanskje ikke barn med han her.

Anonymkode: aa4e2...fb6

AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (41 minutter siden):

Han har lyst, og er tiltrukket av deg. Sier han.. Han lyver. Han burde sagt ifra med èn gang at han var aseksuell.

Men det var jo ekstremt lite med sex èn gang i måneden også, det første året. Da kan man jo vanligvis ikke få nok av hverandre. 

Først og fremst enig i at en gang i mnd er lite i løpet av det første året. Ikke uuuuutrolig liksom, men spesielt.

Jeg har ofte lyst, fantaserer og er kåt uten at jeg tar initiativet til å faktisk ha sex. Kan lett gå noen måneder uten å prioritere å faktisk ha sex, selvom jeg er tiltrukket og mentalt har lyst. 

Jeg elsker min sexy samboer over alt på jord. Det betyr ikke automatisk at jeg ofte har lyst til å ha sex.

Anonymkode: 2a2ae...f3f

AnonymBruker
Skrevet

Hadde dere bare sex 1-2 ganger i mnd i begynnelsen også? Det burde i såfall gitt deg en pekepinn på hvordan han var seksuelt. 

Anonymkode: bb905...de0

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...