Gå til innhold

Tinghus-bryllup

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi skal gifte oss i tinguset på høsten og neste sommer skal vi ha en bryllupsfest. Etter tinghuset skal de som var med, foreldre og barn, bli med til oss på middag. Hva har man på seg da? Jeg kjenner jeg har ikke helt tid og ork til å lete etter brudekjole, men vil ikke skuffe eksempelvis min mor heller (er eneste datter) Hva tenker dere at man har på seg i dette tilfellet?

Anonymkode: 9a75a...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det meste funker, tenker jeg. 
Bunad hvis du har, eller en penkjole. Floyd har både pene selskapskjoler og en egen brudekolleksjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en søt blondekjole?

Den kan du jo få bruk for i flere anledninger senere...

Screenshot_20240604-171333.png

Screenshot_20240604-171422.png

Endret av Irak
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor er det fortsatt mulig å gifte seg på tinghuset? 🤩

Anonymkode: 7b5cb...f68

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Brudekjoler er det kjedliste som finnes. Ingen bryr seg eller blir skuffa.

Anonymkode: 89d4d...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gift deg i hva pokkeren du vil, så lenge du er "anstendig". Jeg giftet meg i en svart blondekjole jeg hadde kjøpt på salg til 125 kr mange år før jeg giftet meg. Giftet meg i kirken attpåtil. Men jeg var strålende fornøyd, og jeg følte meg vel i den. :)

Mamma prøvde å protestere litt, men da måtte jeg minne henne på at hun har hatt sitt, og nå er det jeg som gifter meg. Da gjør jeg det på min måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg giftet meg nylig (borgelig) i denne kjolen fra Floyd. Den finnes også i lang variant og masse forskjellige farger og mønstre.

image.thumb.png.1d835c4ca839a465cb05cd88df3a52a9.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 18.03):

Hvor er det fortsatt mulig å gifte seg på tinghuset? 🤩

Det er ikke det, vigselsretten er overført fra tingretten til kommunen, så en vielse vil typisk foregå på kommunens rådhus. Noen kommuner har større fleksibilitet når det gjelder lokasjon, det avtales i så fall i hvert enkelt tilfelle.

Anonymkode: 3a8d7...2ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er ikke det, vigselsretten er overført fra tingretten til kommunen, så en vielse vil typisk foregå på kommunens rådhus. Noen kommuner har større fleksibilitet når det gjelder lokasjon, det avtales i så fall i hvert enkelt tilfelle.

Anonymkode: 3a8d7...2ca

Ja, var derfor jeg lurte. Her i byen er det vielser i kapellet på sykehjemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en del med rådhus-brylluper å gjøre, og de fleste (her jeg bor) gifter seg i en brudekjole (og tar den helt ut) eller en enklere hvit kjole. Noen velger også en penkjole i en annen farge enn hvit. De litt eldre kommer noen ganger i en drakt (skjørt og jakke) heller enn kjole. Det er så mange fine hvite (eller andre farger om du foretrekker) kjoler å få tak i nå, så det er ikke noe stress. Eller en enklere brudekjole kanskje: https://avagante.no/collections/brudekjoler-festkjoler

Anonymkode: f447c...2bd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bubbleroom har jo mange fine hvite, evt. kremfargede kjoler 😄

Anonymkode: dc68a...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...