Gå til innhold

Folk som bosetter seg RETT ved lekeplass/barnehage/skole for så å klage..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er greia? Vi har en kommunal barnehage midt i borettslaget vårt, og HVER generalforsamling klager de samme folka på bråk fra barnehagen🙄 altså barnehagen var der da du var på visning, hvilke forventninger hadde du? 

ene datteren min kom gråtende hjem nå etter å ha fått kjeft for å sparke ball med noen venner i barnehagen. Hva er det med slike folk? 

Anonymkode: a19da...e06

• Liker 17
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hva er greia? Vi har en kommunal barnehage midt i borettslaget vårt, og HVER generalforsamling klager de samme folka på bråk fra barnehagen🙄 altså barnehagen var der da du var på visning, hvilke forventninger hadde du? 

ene datteren min kom gråtende hjem nå etter å ha fått kjeft for å sparke ball med noen venner i barnehagen. Hva er det med slike folk? 

Hvor var de ansatte da voksne mennesker kom og kjeftet på barnehagebarna for å leke i barnehagen? 

Eller mente du at datteren din og vennene fortsatte å hoie og herje og bråke på barnehagens område etter barnehagens stengetid og at en nabo da var møkklei?

Anonymkode: 40d48...34a

• Liker 9
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor var de ansatte da voksne mennesker kom og kjeftet på barnehagebarna for å leke i barnehagen? 

Eller mente du at datteren din og vennene fortsatte å hoie og herje og bråke på barnehagens område etter barnehagens stengetid og at en nabo da var møkklei?

Anonymkode: 40d48...34a

Ja, det var i dag. Man må påregne at  en kommunal barnehage brukes som lekeplass utover kl.  16:30. i hverdager. Den brukes som lekeplass for borettslagets barn. kommunale barnehager regnes faktisk dom en del av grøntarealet i kommunen. 

ts

• Liker 32
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, det var i dag. Man må påregne at  en kommunal barnehage brukes som lekeplass utover kl.  16:30. i hverdager. Den brukes som lekeplass for borettslagets barn. kommunale barnehager regnes faktisk dom en del av grøntarealet i kommunen. 

ts

Så barna kan begynne å leke klokken 5 fordi de er tidlig oppe, og hyle som en stukken gris mens de vekker hele nabolaget fordi det er deres rett til å gjøre akkurat hva de vil?

Dette høres ut som den perfekte oppdragelsen for en fremtidig, navlebeskuende influencer som betrakter seg selv som verdens midtpunkt.

Anonymkode: e798e...a98

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så barna kan begynne å leke klokken 5 fordi de er tidlig oppe, og hyle som en stukken gris mens de vekker hele nabolaget fordi det er deres rett til å gjøre akkurat hva de vil?

Dette høres ut som den perfekte oppdragelsen for en fremtidig, navlebeskuende influencer som betrakter seg selv som verdens midtpunkt.

Nei, vi har ordensregler i borettslaget som sier det skal være stille mellom 23 og 07. For øvrig fikk min datter denne klagen kl. 13 i dag. 

ts

• Liker 22
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke naboene har en grunn for å klage så lenge ungene er der innenfor "normal" tid. Er ikke happy med støyende unger kl. 8 en søndag morgen. Som du sier så lå barnehagen der da de var på visning. Bare overse og overhør de kommentarene. Det er et boligområde med barn. 

Vil du ikke ha den type støy så bosetter du deg ikke rett ved. Akkurat som at jeg ikke kunne tenkt meg å bo ved en kirke eller skoler. 

Anonymkode: 28a32...7b7

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Her er det forskjeller. Er det barn i bhg alder som leker på dagtid så er det ikke noe å klage over. men når folk langt over bhgalder lager leven utenom åpningstidene, så tenker jeg faktisk at det er helt greit å gi de beskjed om å roe ned hyling og herjing. Vi har en liten privat lekeplass i borettslaget, ment for barn som tilhører beboerne her. En del kommer hit med ungene tiiiiidlig lør/søn morgen og lager så mye leven at naboene (flere har soverom 4-5 meter fra lekeplassen) våkner. Det er ikke greit. Det er også mange ungdommer som syns det er greit å herje rundt, sparke ball, dure på sparkesykkel og "henge" mens de strør om seg med tomme flaske, kjekspapir og chips. Det er absolutt ikke grei, man kan ikke gjøre som man vil bare fordi bhg er stengt. Så her ts handler det om at du må oppdra datteren din.

Anonymkode: c3954...7c0

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man er så var på lyder, så bosetter man seg ikke i et stort borettslag, hvor det garantert er mange barn som er ute og leker. 

Anonymkode: 592f0...37f

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja helt utrolig hva folk klager på.Samme med trafikk,veier osv.Man undersøker vel litt før man kjøper seg noe.Er bare syt og klag på folk i dag.Flytt ut i ødemarka.

Anonymkode: ef693...98a

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme som alle gamlingene som flytter til leilighet i sentrum på sine eldre dager og begynner å klage på støy.

Anonymkode: ffa99...272

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja helt utrolig hva folk klager på.Samme med trafikk,veier osv.Man undersøker vel litt før man kjøper seg noe.Er bare syt og klag på folk i dag.Flytt ut i ødemarka.

Anonymkode: ef693...98a

Ikke så enkelt når man har jobb i Oslo ...

Karakteristisk for dem som snakker om hvor enkelt det er å "tåle støy" er at de ofte bor i en enebolig. Koselig det, men ikke alle kan strø om seg med 30 millioner for å kjøpe et eget hus i hovedstaden; mennesker med en normal inntekt må bo i blokk.

Og det at man bor nær en barnehage er ikke synonymt med at man må tåle at halve nabolagets ungdommer bruker dette som en døgnåpen fritidsklubb.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Her er det forskjeller. Er det barn i bhg alder som leker på dagtid så er det ikke noe å klage over. men når folk langt over bhgalder lager leven utenom åpningstidene, så tenker jeg faktisk at det er helt greit å gi de beskjed om å roe ned hyling og herjing. Vi har en liten privat lekeplass i borettslaget, ment for barn som tilhører beboerne her. En del kommer hit med ungene tiiiiidlig lør/søn morgen og lager så mye leven at naboene (flere har soverom 4-5 meter fra lekeplassen) våkner. Det er ikke greit. Det er også mange ungdommer som syns det er greit å herje rundt, sparke ball, dure på sparkesykkel og "henge" mens de strør om seg med tomme flaske, kjekspapir og chips. Det er absolutt ikke grei, man kan ikke gjøre som man vil bare fordi bhg er stengt. Så her ts handler det om at du må oppdra datteren din.

Anonymkode: c3954...7c0

Nei man kan ikke klage for at det lekes utenfor åpningstid,,

Anonymkode: 41abf...f7a

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Dette er folk som ville klaget uansett! Noen lever av å klage. Selvsagt kan det lekes i bhg utenom åpningstid 

Anonymkode: 41abf...f7a

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Her gjorde folk det samme. Vi har en flyplass. Har ligget der i hundre år. Folk kjøpte flotte eneboliger, satt seg på terrassen og oi! Det er jo flystøy her. Organiserte seg og gikk inn for å legge ned flyplassen. Er folk helt vattnisser på visning? 

Anonymkode: fc7bb...f65

• Liker 12
  • Nyttig 3
Annonse
Skrevet

Her jeg bor så har det vært mye herjing og ødelegging i barnehager etter stengetid. Ikke i alle selvfølgelig, men i noen. Så sånt gjør at mange barnehager ikke ønsker at de brukes etter stengetid. I tillegg har det blitt klaget mye på støy. Jeg har kun en barneskole i nærheten og der er det lov til å drive med ballspill frem til kl 2300. Ikke vært noen klager på det. 
Det noen har klaget på, er at kirkeklokkene ringer! Når en kjøper en leilighet midt i et sentrum med kirke som nærmeste nabo, burde det være inneforstått  at klokkene der vil ringe til forskjellige tidspunkt.  Bor en midt i sentrum, så må en regne med "støy" fra folk som skal hjem etter en tur på byen og alt som foregår i et sentrum til alle døgnets tider. Tåler ikke folk støy av noe slag, bør de flytte langt inn i skogen. Der er det kun fugler og dyr som kan plage en. Noen klager på alt.

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Noen mennesker vil vel helst at alle rundt skal tilpasse seg dem, de har bare kapasitet til å tenke på seg selv.

Dette går ikke på støy, men her i bygda går det en vei gjennom tettbygde strøk. Noen hus er sånn 2 meter fra veien, gamle hus som sto der lenge før de som bor der nå ble født. Alle har en hage. Så er det en familie som bor der som har kjøpt et lite område på andre siden av veien av huset sitt. Og på det området har de laget lekeplass til barna sine. Så for å komme på sin egen lekeplass må barna krysse en vei med 60-sone, det er mange som har holdt på å kjøre på disse barna når de bare løper over veien. Så nå har de kjempet i mange år, brukt mange av kommunens ressurser på møter og mas om å sette ned fartsgrensen og få fartsdumper. Når du anlegger lekeplass så barna må gå over en 60-sone, da må du faktisk ta ansvar for at barna er trygge selv. Tenker bare på seg selv.

Når det er sagt synes jeg ofte barn får lov til å være mer høylytte enn nødvendig. Barn skal høres, men når jeg ser noen av vennene til barna mine som hyler og skriker bare på måfå, og de er 8-10 år, så er det faktisk unødvendig støy. 

Anonymkode: 143b3...4e5

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå bodde jeg ved siden av en stor barnehage i mange år,men kan ikke huske at jeg noen gang synes at det var noe bråk der.

Anonymkode: e75a5...b4c

• Liker 5
Skrevet

"Hei XXX. Klagen din sendt den YY.ZZ.AAAA er herved avvist med begrunnelse i at du måtte ha vært kjent med at det var anlagt barnehage her før du flyttet hit, og at det er påregnelig med en del støy i området rundt knyttet til barnehagen. Takk for henvendelsen. Mvh, BBBBBBB".

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Herremin så mange skække folk i denne tråden.

Har du bosatt deg i nærheten av folk, så må du forvente at folk lager lyd. Har du bosatt deg i et område der det er sannsynlig at det bor mange barnefamilier, må du forvente deg litt mer lyd. Har du bosatt deg ved siden av en lekeplass, barnehage, eller skole, så må du forvente enda mer lyd. 

Jeg er så lei voksne som skal mase om at barn lager lyd på dagtid. Om du er så sensitiv, så får du kjøpe deg et hus der ingen skulle tru at nokon kunne bu, eller gå med Peltor. At det går an!

• Liker 9
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...