AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #41 Del Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis mannen hennes har råd til å gi henne 40 000 kroner i måneden for å jobbe deltid så bor de neppe i et krypinn til 2 mill. Med mindre huset står på ham og de ikke er gift, selvfølgelig. Anonymkode: e5871...778 Hva boligen deres koster er ikke så relevant. Derimot så er det også relevant å se på noe som er hakket mere kortsiktig enn pensjon. Nemlig aap, uføretrygd. Ulykke skjer sjelden alene, et reelt scenario kan for eksempel være at vedkommende går ned til 50% og jobber slik i 5 år. Det går vell og bra, alle er fornøyd. År 6 havner vedkommende på app, år 7 blir vedkommende uføretrygded og innen år 10 har de gått fra hverandre. Hvordan ser livet ut da? Hva er regnestykket da? Også verdt og merke seg at private forsikringer er regulert av den pensjons givende inntekten din. En snekkerlærling får ikke tegnet like høy uføreforsikring som en suksessfull advokat. Anonymkode: c701d...7c9 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1773952-du-som-jobber-deltid-hvor-mye-sparer-partneren-til-deg/page/3/#findComment-34392780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #42 Del Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva boligen deres koster er ikke så relevant. Derimot så er det også relevant å se på noe som er hakket mere kortsiktig enn pensjon. Nemlig aap, uføretrygd. Ulykke skjer sjelden alene, et reelt scenario kan for eksempel være at vedkommende går ned til 50% og jobber slik i 5 år. Det går vell og bra, alle er fornøyd. År 6 havner vedkommende på app, år 7 blir vedkommende uføretrygded og innen år 10 har de gått fra hverandre. Hvordan ser livet ut da? Hva er regnestykket da? Også verdt og merke seg at private forsikringer er regulert av den pensjons givende inntekten din. En snekkerlærling får ikke tegnet like høy uføreforsikring som en suksessfull advokat. Anonymkode: c701d...7c9 Som jeg skrev tidligere i tråden kan jeg leve på skilsmisseoppgjør alene, uten verken lønn eller trygd ved siden av. Spørsmålet er mer hvordan det lønner seg mtp pensjon Men har fått flere gode svar, og ser ut som vi finner en god løsning. Anonymkode: ebf3b...0bb Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1773952-du-som-jobber-deltid-hvor-mye-sparer-partneren-til-deg/page/3/#findComment-34392789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #43 Del Skrevet 2. juni 2024 Vi er gift med felles økonomi. Alt vi tjener går til fellespotten. Alt vi har oppnådd av eiendom og sparemidler deles på 2 ved en eventuell skilsmisse. Kun arv holdes utenfor. Så det at jeg har tjent mindre kommer kun til å påvirke min pensjon. men samtidig har vi sikret oss økonomisk på andre måter (2 utleieleiligheter) at hvis det skulle komme til skilsmisse kunne jeg investert penger fra disse til pensjon. Det at jeg jobber deltid har vært først pga sykdom og senere selvvalgt pga studier. Men det har kommet oss som familie godt med da jeg kunne ta meg av barna mens han steg i gradene og lønn. Nå skal jeg ut i full jobb, og vi kommer ikke til å endre på noe. Anonymkode: 6fca8...b57 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1773952-du-som-jobber-deltid-hvor-mye-sparer-partneren-til-deg/page/3/#findComment-34392796 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå