AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #1 Skrevet 2. juni 2024 Kjæresten var på utdrikningslag i utlandet forrige helg, og før han dro snakket vi om hva som kom til å skje der og jeg var tydelig på at det å dra strippeklubb er noe jeg ikke synes om i det hele tatt. Kanskje det høres strengt ut for noen, men det er en grense jeg har satt og jeg ser alvorlig på det hvis den blir overtrådd. Han lovte meg å ikke dra og jeg stolte på det så jeg bekymret meg ikke noe særlig. Så får jeg en melding av han om morningen hvor han sier at de endte opp på strippeklubb kvelden før, en av kompisene hadde dratt resten av gjengen med inn. Han påstår han ikke ville forlate kompisene fordi han var redd de skulle bli for fulle eller ranet/svindlet. De var en stor gjeng med voksne menn så jeg tror de ville klart å passe på hverandre selv om kjæresten min hadde dratt videre. Han har dårlig samvittighet sier han, at han dreit seg skikkelig ut. Synes det er flott at han var ærlig om det, men jeg klarer ikke å komme over at det tilsynelatende var så "lett" for han å trå over grensene mine. Han er en godt voksen mann og jeg trodde han var i stand til å sette ned foten og si nei til kompisene sine. Han kunne når som helst snudd og gått ut derifra, men i stedet ble han værende der i nærmere en time og se på stripperne danse. Er i et dilemma nå fordi hvis jeg bare velger å legge det bak meg så sender jeg ut signal om at det er greit å pushe grensene mine, og at jeg ikke eier selvrespekt. Kjenner det også er vanskelig i forhold til det å ha tillit nå. Hvis først har skjedd én gang så kan det skje igjen tenker jeg.. Hva skal jeg gjøre i denne situasjonen? Anonymkode: 338fd...bd3 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #2 Skrevet 2. juni 2024 Du skal sette pris på en ærlig kjæreste. Anonymkode: 57704...3a8 14 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #3 Skrevet 2. juni 2024 Har han brutt noen grenser før? Anonymkode: 8553d...4e6 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #4 Skrevet 2. juni 2024 Jeg heller ønsker ikke en mann som oppsøker strippeklubber, både mtp. hva som foregår der, men også for at jeg synes det er virkelig harry og at det støtter opp under et dårlig kvinnesyn og i verste fall menneskehandel (spesielt i utlandet). Men! Hadde min mann deltatt på utdrikningslag så hadde jeg selvfølgelig ikke reagert på om han ble med på strippeklubb når alle andre gjorde det. Det handler jo litt om tilhørighet til kompisgjengen også. Da hadde det viktige vært hva han gjorde der inne. Privat lapdance og nærkontakt hadde vært et tydelig overtramp av mine grenser. Og jeg synes du skal sette pris på at han var ærlig med deg. Anonymkode: a3def...6d6 24 8
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #5 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har han brutt noen grenser før? Anonymkode: 8553d...4e6 Nei det her er første gangen TS Anonymkode: 338fd...bd3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #6 Skrevet 2. juni 2024 Dersom han ellers er ærlig, snill og trofast hadde jeg satt pris på ærligheten. Spesielt om han angrer og innrømmer at det var galt. Jeg liker heller ikke strippeklubber. Har ingen problemer med at mannen ser andre kvinner naken/lettkledd, men det er jo en fare for menneskehandel og svært dårlige arbeidsforhold på slike steder. Mannen synes heldigvis strippeklubber er blodharry, så går heldigvis fint. Anonymkode: aaf11...caa 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #7 Skrevet 2. juni 2024 Jeg synes argumentet om å passe på er helt innafor faktisk. Om flesteparten var fulle og han mindre bedugga så var det ansvarlig og riktig gjort. Det at du finner det ubehagelig er et mindre onde enn å risikere at kompisene havna i trøbbel. Han fortalte det med en gang og har ikke skjult noe. Dette er noe jeg ville vurdert som kjipt men ferdig. Anonymkode: a654c...8ba 5 6
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #8 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er i et dilemma nå fordi hvis jeg bare velger å legge det bak meg så sender jeg ut signal om at det er greit å pushe grensene mine, og at jeg ikke eier selvrespekt. Kjenner det også er vanskelig i forhold til det å ha tillit nå. Hvis først har skjedd én gang så kan det skje igjen tenker jeg.. Hva skal jeg gjøre i denne situasjonen? Anonymkode: 338fd...bd3 Så du er redd for at du heretter ikke vil ha siste ord i alt? Anonymkode: f8a90...c27 3 3
Nymphadora Skrevet 2. juni 2024 #9 Skrevet 2. juni 2024 Tenker du skal være takknemlig for at han er ærlig med deg, og så kan du sette deg litt inn i situasjonen han stod i. De er en gjeng kompiser på utdrikningslag i utlandet og alle tenker seg på strippeklubb. Han har da to muligheter hvis han skal underkaste seg ditt behov: dra tidlig fra utdrikningslaget til kompisen sin eller "grine" seg til at ingen av de drar fordi dama hans ikke vil at han skal på strippeklubb. Da blir du ikke veldig populær i gjengen. Tøffel ville vært stempelet etter det. 1 5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #10 Skrevet 2. juni 2024 Antar du har gjort det allerede, men fortell ham hvor skuffet du er, spesielt når han visste på forhånd at du syns det var ugreit og brutt tilliten. Samtidig forstår jeg (mann) hans situasjon, det er vanskelig å holde tilbake for gruppepress. Jeg tenker at, siden han har vært ærlig, men oppført seg dumt, så bør denne inn på tabbekvoten hans. Da er det forsøke å finne måter han kan «gjøre opp» og si unnskyld, og du må finne måter å tilgi. Anonymkode: 350b7...f66
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #11 Skrevet 2. juni 2024 Hvilke grenser er du redd han skal tråkke over? Har du mange av de? Og hva er det han evt skal ta lett på videre? Er du redd for at han skal være utro pga denne episoden, eller handler det mer om kontroll og du skal ha siste ord i mange saker, og dette er egentlig første gang han tråkker over en grense du har satt? Anonymkode: 95c68...1f9 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #12 Skrevet 2. juni 2024 Uff jeg vet sannelig ikke. Jeg hadde blitt så skuffet at jeg hadde ikke klart å kle av meg foran ham på evigheter eller ha sex med ham. Det er det jeg har sagt til kjæresten min blir konsekvensen om han gjør sånt. Du må la det synke litt nå og snakke med ham når han kommer hjem. Du må gjøre det du føler for. Anonymkode: 5b985...242 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #13 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Så du er redd for at du heretter ikke vil ha siste ord i alt? Anonymkode: f8a90...c27 Tenkte det samme. Anonymkode: a552e...d77
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #14 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Uff jeg vet sannelig ikke. Jeg hadde blitt så skuffet at jeg hadde ikke klart å kle av meg foran ham på evigheter eller ha sex med ham. Det er det jeg har sagt til kjæresten min blir konsekvensen om han gjør sånt. Du må la det synke litt nå og snakke med ham når han kommer hjem. Du må gjøre det du føler for. Anonymkode: 5b985...242 Det samme sa jeg til mine ekser, men hva var konsekvensen? Jo jeg mistet etterhvert lysten likevel, fordi de var en tøffel. Anonymkode: a552e...d77 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #15 Skrevet 2. juni 2024 Jeg fatter ikke hva de mennene som har vært på strippeklubb mot konas vilje tenker på når de forteller det. Den eneste grunnen jeg kan komme på, er at de har gjort noe kona misliker enda sterkere og forteller om strippeklubb fordi det normalt bare ender med en solid dose kjeft og dårlig stemning noen få dager. Anonymkode: 54b20...a90 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #16 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fatter ikke hva de mennene som har vært på strippeklubb mot konas vilje tenker på når de forteller det. Den eneste grunnen jeg kan komme på, er at de har gjort noe kona misliker enda sterkere og forteller om strippeklubb fordi det normalt bare ender med en solid dose kjeft og dårlig stemning noen få dager. Anonymkode: 54b20...a90 Ikke alle har en dum kone, vet du, så de forteller før hun finner det ut selv. Sånn, nå vet du dette. Anonymkode: a552e...d77
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #17 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ikke alle har en dum kone, vet du, så de forteller før hun finner det ut selv. Sånn, nå vet du dette. Anonymkode: a552e...d77 Folk holder selvsagt kjeft om at de har vært på strippeklubb. Det er noe folk i TS manns situasjon avtaler å ikke si noe om. Anonymkode: 54b20...a90
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #18 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjæresten var på utdrikningslag i utlandet forrige helg, og før han dro snakket vi om hva som kom til å skje der og jeg var tydelig på at det å dra strippeklubb er noe jeg ikke synes om i det hele tatt. Kanskje det høres strengt ut for noen, men det er en grense jeg har satt og jeg ser alvorlig på det hvis den blir overtrådd. Han lovte meg å ikke dra og jeg stolte på det så jeg bekymret meg ikke noe særlig. Så får jeg en melding av han om morningen hvor han sier at de endte opp på strippeklubb kvelden før, en av kompisene hadde dratt resten av gjengen med inn. Han påstår han ikke ville forlate kompisene fordi han var redd de skulle bli for fulle eller ranet/svindlet. De var en stor gjeng med voksne menn så jeg tror de ville klart å passe på hverandre selv om kjæresten min hadde dratt videre. Han har dårlig samvittighet sier han, at han dreit seg skikkelig ut. Synes det er flott at han var ærlig om det, men jeg klarer ikke å komme over at det tilsynelatende var så "lett" for han å trå over grensene mine. Han er en godt voksen mann og jeg trodde han var i stand til å sette ned foten og si nei til kompisene sine. Han kunne når som helst snudd og gått ut derifra, men i stedet ble han værende der i nærmere en time og se på stripperne danse. Er i et dilemma nå fordi hvis jeg bare velger å legge det bak meg så sender jeg ut signal om at det er greit å pushe grensene mine, og at jeg ikke eier selvrespekt. Kjenner det også er vanskelig i forhold til det å ha tillit nå. Hvis først har skjedd én gang så kan det skje igjen tenker jeg.. Hva skal jeg gjøre i denne situasjonen? Anonymkode: 338fd...bd3 Jeg tenker du overreagerer. Han er voksen og tar egne valg. Du kan ikke nekte et annet voksent mennekse å gjøre som de selv ønsker. Om han går på strippeklubb har ingenting med din selvrespekt å gjøre.. det har faktisk null niks nada med deg å gjøre i det hele. Jeg hadde ikke akseptert at partner satt slike grenser for meg. Det er ikke slik at han ofte og regelmessig besøker strippeklubber.. Det var et utdrikkningslag og han gjorde ingenting galt. Syns du skal sette pris på ærligheten her jeg, de fleste andre menn ville gått og holdt kjeft om det. Han er ikke en hund. Han er et selvstendig menneske og skal ikke måtte leve livet sitt etter dine grenser og ønsker. Sorry, men bare nei.. Anonymkode: 0c341...3f3 12 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #19 Skrevet 2. juni 2024 Ser ikke problemet. Strippeklubb er ikke farlig. Han skal heller ikke stå igjen som en idiot på gata, fordi han er den med kone som er usikker på seg selv. Anonymkode: 5d159...5f0 7 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #20 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Folk holder selvsagt kjeft om at de har vært på strippeklubb. Det er noe folk i TS manns situasjon avtaler å ikke si noe om. Anonymkode: 54b20...a90 Du har allerede sagt det, ja. Du forsto tydeligvis ikke det jeg prøvde å si. Anonymkode: a552e...d77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå