Gå til innhold

Hvilken gressklipper?

NettoppJa

Anbefalte innlegg

Har en liten hage på ca 50 kvm med div trær, hekk, busker og plantekasser rundtomkring. Vi har tilgang til vanlig bensindrevet gressklipper, og en sånn enkel manuell skyvegressklipper. Men de kommer ikke inntil kantene, og er veldig upraktiske og manøvrere i vår lille hage med masse ulike kanter. 

Ser for meg at en type flymo eller lignende hadde vært bedre, noen tips til hvilken jeg skal velge? Som tar godt inntil kanter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en liten hage på lignende størrelse som deg, pluss en enda mindre på motsatt side av huset. Er veldig fornøyd med en liten fra Ryobi på batteri. Har en del verktøy og batteri i serien fra før, så kan bruke batteriene på alt utstyret.

Med et 4Ah batteri klarer den greit plenen på ett batteri (plenklipping drar MYE batteri sammenlignet med drilling f eks). 

Den er veldig lett å bære rundt, tar liten plass og kommer høvelig greit inntil kanter (men jeg tar en runde med kantklipper innimellom).

https://www.obsbygg.no/hage-og-utemiljo/hagemaskiner/gressklipper/2198434?v=ObsBygg-4892210171948&gad_source=1

Endret av Vestlig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker en bensindrevet kantklipper/gresstrimmer langs alle kanter. Synes den er best på slikt. De finnes også på batteri.

Anonymkode: 71eb2...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har mye større hage enn dere, men jeg bruker vanlig manuell. Tar det som litt ekstra trim (er jo ikke mye trim da så lurer meg selv litt der). Det som er deilig er at den ikke bråker så den kan brukes på søndager.  

Anonymkode: 64bad...3d9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har en manuell skyvesak. Men kommer ikke inntil kantene med den, og det er plantet trær flere steder som står i veien så jeg ikke kan kjøre den rundt de. 

Den er ok på åpne flater, men blir ca 15-20 cm rundt alle kantene jeg kke kommer til...må kanskje bare akseptere mye etterjobb med håndklipper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi har selv liten hage og bruker Bosch sin CityMower. Har også kanteklipper som bruker samme batteri.

Funker supert 👍

Anonymkode: 2a9ef...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...