Gå til innhold

Far vil ikke i Konfirmsjonen til sønnen neste helg fordi nye mannen min og hans eks kone er der

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er foreldre kun til konfirmaten, mens han har fått 2 til som nå er 9 og 6, ba han og halvsøskene, han er fortiden singel. Vi var sammen i 6 år, ble gravid og det ble slutt når jeg var 8 mnd på vei, han var en god pappa hele veien, og alt var veldig bra når han var sammens med bonusmamman til sønnen min, de var en familie og de var alltid hyggelig mot meg og mannen min, dette ble slutt for 2 år siden, jeg har fortsatt kontakt med henne og ba også henne i selskapet.

Men nå for en uke siden sa far fra at han og halvsøskene ikke kom siden min nye mann ( som jeg har vert gift med i 10 år og vert sammens med siden barnet var 3 ) og hans eks kone kom så var ikke han intresssert.

Kan han ikke tenkte på sønnen bare 1 dag? dette er noe han ønsker og ha min mann der ( de er jo nesten som far og sønn og gjør mye sammen,selvom han elsker sin egen pappa mer selvsagt ) og han er også veldig glad i bonusmor ennå ( selvom hun ikke er det ennå )

Blir så lei meg for gutten sine vegne, han har gledet seg lenge og nå er han bare kjempe lei seg.

Bonusmor sa hun kunne ta med halvsøskene og det ble han kjempe glad for,en fortsatt sårt at faren ikke kommer.

Han har betalt halvparten av konfirmasjonen og både min og hans familie kommer.

Kan jeg gjøre noe for at han kommer eller må jeg bare la han slippe? Han går jo glipp av sønnens store dag :( . han sa bare at han ser han de 4 uker til sommeren når han skal på ferie til han

Anonymkode: 67c2e...957

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har faren vært involvert i planleggingen og gjestelista? 

Anonymkode: fef66...eca

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sært av han. Men har ikke han vært med på planlegging av gjestelisten siden du skriver at du har invitert x bonusmor?

Anonymkode: 92e7a...d36

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har faren vært involvert i planleggingen og gjestelista? 

Anonymkode: fef66...eca

Ja det har han, han visste godt at både min mann og hans ekskone kom

AnonymBruker
Skrevet

En uke før konfirmasjonen så finner han ut at både din mann og hans ekskone kommer?

Hvorfor visste han ikke dette tidligere? 

Anonymkode: c55d0...62d

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sært av han. Men har ikke han vært med på planlegging av gjestelisten siden du skriver at du har invitert x bonusmor?

Anonymkode: 92e7a...d36

jo det har han ,visste godt at hvem som kommer

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det har han, han visste godt at både min mann og hans ekskone kom

Ok, jeg spurte likt som du svarte en annen.

Faren bør ta seg sammen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En uke før konfirmasjonen så finner han ut at både din mann og hans ekskone kommer?

Hvorfor visste han ikke dette tidligere? 

han visste det, men sa det var greit når vi planla og så på gjestelisten,men nå  synes han det ikke er greit at verken min mann eller hans ekskone kommer, og mener at dette er noe kun noe vi biologisk foreldre skal

Skrevet

Har du fortalt ham at i stedet for å glede seg så er nå sønnens hans bare lei seg?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Menchit skrev (Akkurat nå):

Har du fortalt ham at i stedet for å glede seg så er nå sønnens hans bare lei seg?

Ja har sagt det,eneste han sa var at dette måtte jeg ta på min egen kappe

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

han visste det, men sa det var greit når vi planla og så på gjestelisten,men nå  synes han det ikke er greit at verken min mann eller hans ekskone kommer, og mener at dette er noe kun noe vi biologisk foreldre skal

Er vel så enkelt og vanskelig at han sa at det var greit for å ikke være vanskelig. Nå, når det nærmer seg så kom følelsene, som sier til han at det ikke er greit. 

I mitt hode er dette en typisk situasjon der man ikke skal prøve å stå på hva som er riktig (som selvfølgelig er at han klarer å parkere disse følelsene, kommer og er blid og høflig), men hva som er minst ille av ulike dårlige løsninger. Det er dere to som er foreldre til deres sønn, snakk ærlig med de to som skaper problemer i hodet hans, og si at du skal prøve å få han å ombestemme seg men hvis ikke så er det mest riktige at dere to som foreldre er med. Kjipt å stå i. Dette var kun mine tanker. 

Skrevet

Høres ut som at han plutselig har funnet ut at nå skal han markere seg for å få oppmerksomhet. 

Eller så kan det være han sliter med noe, kanskje depresjon, og at han ikke ønsker å møte opp i konfirmasjon og da bli påminnet alt han hadde og har "tapt" på veien? Ergo at det blir sårt for han.

Men her må han ta seg sammen for sønnens del. Du får sette familien hans på saken.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sendt ham en melding hvor jeg sa at sønnen er veldig lei seg fordi faren lager så mye styr. Dette er en stor dag for deres sønn, og nå må allle de viktige i voksne i hans liv ta seg sammen for 1 dag. Dette er sønnens dag, og gjestelista består av hans flokk i oppveksten. Far har valgt å gi sønnen stemor og halvsøsken, som så har blitt viktige for ham. Konsekvensen av fars valg er at de havner på gjestelista i store feiringer.

Anonymkode: a729a...9bf

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja har sagt det,eneste han sa var at dette måtte jeg ta på min egen kappe

Som om du har skylda! Idiotmann! Hva med å dra inn foreldrene hans? Kanskje de kan ta en prat med han? De vil jo uansett spørre etter han når de ser han ikke er der...

Anonymkode: ec945...73f

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du god kontakt med besteforeldrene på forsiden?

Kanskje de kan prate med sønnen og få han til å ta seg sammen.

Anonymkode: f7fe2...fad

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Som om du har skylda! Idiotmann! Hva med å dra inn foreldrene hans? Kanskje de kan ta en prat med han? De vil jo uansett spørre etter han når de ser han ikke er der...

Anonymkode: ec945...73f

har tenkt tanken på og snakke med foreldrene hans ja, vi kommer veldig godt til overs,men har tenkt at de kanskje vil se på meg som barnslig som ikke klarer og rydde opp selv,men jeg gjør hva som helst for sønnen vår ❤️

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper at han plutselig innså at han den dagen må møte sin egen singeltilværelse, og at det er det han ikke takler.

Du og din mann vil være der, samme med fars eks etter deg vil være der. To av mannens "nederlag" - og det takler han tydeligvis ikke.

Hadde han hatt en ny dame han var forelsket og glad i, da tenker jeg han ikke hadde laget noen problemer her.

Jeg ville forsøkt å snakke med ham ansikt til ansikt, fortalt at dette er en stor dag for sønnen deres, og at sønnen ønsker at alle inviterte skal komme, og at sønnen nå er lei seg og ikke lenger ser frem til dagen, fordi far velger bort familien sin og velger bort sønnen.

Jeg ville sagt at jeg forstår at det kanskje kan være merkelig for ham å se alle, begge sine familier samlet, men at dere alle ønsker å ha ham der, fordi ingen kan erstatte ham, fordi han er far til konfirmanten. Og også at som foreldre så har dere begge to plikt til å sette egne behov litt til siden når det gjelder å skape en god dag ut av en så viktig milepæl i guttens liv.

Og så bedt ham om vær så snill å komme, fordi han er viktig i sønnens liv, at sønnen vil ha alle han står nært i konfirmasjonen.

Anonymkode: 9ce31...578

• Liker 6
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Blir helt matt av voksne folk som oppfører seg sånn. Sønnen deres er konfirmant og stor nok til å velge gjestelisten sin selv. Det viktige er at han er omringet av folk som han er glad i på sin store dag. Så trist for gutten at far velger å sette eget behov for å markere seg fremfor å svelge kamelen og stille opp for sønnen sin. At han attpåtil sier det er på din kappe er bare tull. Dette er hans eget valg, som går utover konfirmanten. 

Anonymkode: f3caa...308

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Det er sykt. Selvsagt skal din ektemann komme, noe annet hadde vert merkelig. Synes det er utrolig dårlig og barnslig gjort av han. Lage kvalme i sin sønn sin konfirmasjon er helt sykt. 

Anonymkode: 2aa79...159

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Denne trassen til far er vel et utslag av at han føler seg som en taper siden han ikke har en partner som han kan ta med ? 
Han tenker kun på seg selv, og han dummer seg bare ut. 
Når konfirmasjonsdagen kommer så er det så mye som skjer rundt konfirmanten at det blir mindre fokus på at faren ikke er der.  
Bare gjør som dere har tenkt, men ta en god prat med ungdommen først sånn at han er godt forberedt 

Anonymkode: 18aff...71c

• Liker 8
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...