Gå til innhold

Jeg trenger hjelp til banale ting som å åpne en flaske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har genetisk redusert muskelstyrke, og, selv om jeg lever selvstendig, sliter jeg med å gjøre enkelte ting. Det kan være noe så "enkelt" som å åpne en flaske avløpsåpner, som jeg i skrivende stund har grått lenge over. Hendene mine er såre, og den lar seg ikke åpne samme hva jeg har gjort for å løse barnesikringen. Det er så sårende, fordi det vekker vonder tanker og sinne over at det ikke engang finnes hjelpemidler lenger for å løse problemet. Det fantes, men butikker som Enklere Liv klarer ikke å overleve med et så stort inventar og hjelpemiddelsentralen har ikke sånne duppeditter. Så jeg er låst, i tårer og alt i meg koker over. Hva søren gjør jeg når jeg ikke engang klarer å åpne renholdsartikler?

• Hjerte 8
Skrevet

Takk! :) Jeg vet ikke hvorfor den gikk meg forbi, men mine søkeferdigheter er ikke så gode

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre har en klype som passer ulike korker... Genial 

Anonymkode: 44aaa...8ff

• Liker 3
Skrevet (endret)

Å nei. Den kan ikke bestilles via NAV. Kanskje den kan bestilles via andre nettsider? Ellers er jeg like langt.

Endret av AnonymKvinne..
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mine foreldre har en klype som passer ulike korker... Genial 

Anonymkode: 44aaa...8ff

Hvor kjøpte de den?

Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymKvinne.. said:

Å nei. Den kan ikke bestilles via NAV. Kanskje den kan bestilles via andre nettsider? Ellers er jeg like langt.

Men det er jo her legen din eller NAV kommer inn, du kan søke om å få de hjelpemidlene du trenger i din hverdag.

Hvis du trenger hjelp akkurat nå, er en nabo mitt beste tips.

Endret av DollyDelux
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
DollyDelux skrev (52 minutter siden):

Men det er jo her legen din eller NAV kommer inn, du kan søke om å få de hjelpemidlene du trenger i din hverdag.

Hvis du trenger hjelp akkurat nå, er en nabo mitt beste tips.

Akkurat den jeg var på jakt etter var visstnok ikke et hjelpemiddel som ble gitt gjennom nav så jeg. Men jeg kan høre med dem.

Endret av AnonymKvinne..
Skrevet

Du kan søke Nav om tilskudd småhjelpemidler

https://www.nav.no/rimelige-hjelpemidler

Dette kan de fleste søke på hvert 4 år (tror jeg)

Slike korker som må trykkes ned og vri samtidig, er drepen her. Leddgikt

• Nyttig 3
Skrevet
Sugerøret skrev (2 timer siden):

Du kan søke Nav om tilskudd småhjelpemidler

https://www.nav.no/rimelige-hjelpemidler

Dette kan de fleste søke på hvert 4 år (tror jeg)

Slike korker som må trykkes ned og vri samtidig, er drepen her. Leddgikt

Det hadde vært veldig fint med den økonomiske støtten, men jeg sliter også med å finne produktene selv.

Har du noen tips som har hjulpet mot leddgikten din?

AnonymBruker
Skrevet

Sender deg en stor styrkeklem. Jeg som nabo hadde bare vært glad om du spurte meg om hjelp. Har du naboer du kan spørre? 

Anonymkode: 547c5...fcc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymKvinne.. skrev (3 timer siden):

Det hadde vært veldig fint med den økonomiske støtten, men jeg sliter også med å finne produktene selv.

https://finnhjelpemiddel.nav.no/produkt/HMDB-49095?term=

kan denne hjelpe? Du må ha en som åpner lokk med barnesikring

Anonymkode: 05656...04c

Gjest lavmålet
Skrevet

Hva med å kontakte ergoterapeut i kommunen? De skal jo ha god oversikt over tilgjengelige hjelpemidler som kan passe deg.

Annonse
Skrevet (endret)
19 hours ago, AnonymKvinne.. said:

Har en sambo som tar korkene

Ellers bruker jeg nøtteknekker til å åpne korker. Den slites ikke slik disse produktene i plastikk gjør.

Du kan få hjelp av ergoterapeut til å finne hva du trenger. Det har du krav på.

Endret av Sugerøret
Skrevet

Har du sjekket om kommunen har ergoterapeut? De er superflinke og utdannet til å tilpasse og legge til rette for et selvstendig liv. De kan masse om hjelpemidler og vet garantert hvor og om hvilke hjelpemidler som finnes for deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...