Kalikalinka Skrevet 2. juni 2024 #23 Skrevet 2. juni 2024 Vel, jeg bruker faktisk smør. Altså ekte meierismør. Nekter å spise margarin, og synes det er noe ultraprosessert svineri (helt uten at det inneholder svin). 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #24 Skrevet 2. juni 2024 Kviteseid smør. Før brukte ekstra salt setersmør, men mange år siden jeg har sett det i min butikk. Jeg har barnebarn som synes det er veldig gøy å lage eget smør, så når de er på besøk blir det ofte hjemmelaget smør. Anonymkode: 3df7e...646 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #25 Skrevet 2. juni 2024 bruket vita proaktiv fordi jeg liker smaken på den best. Også har den minst kalorier av alle margarin som også er et pluss. Anonymkode: 0f495...dd2 1
Sen ve ben Skrevet 2. juni 2024 #26 Skrevet 2. juni 2024 Mardina skrev (2 timer siden): Bruker Vita Hjertego' lett 😊 Beklager kanskje litt dumt spm men er den ok mtp hvis noen sliter med dårlig kolesterol?
Mardina Skrevet 2. juni 2024 #27 Skrevet 2. juni 2024 Sen ve ben skrev (29 minutter siden): Beklager kanskje litt dumt spm men er den ok mtp hvis noen sliter med dårlig kolesterol? Det vet jeg ikke 😊
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #28 Skrevet 2. juni 2024 Smør er smør. Smør er laga av fløte eller rømme. Alt det andre er UP og uaktuelt. Anonymkode: 24b7a...9fc 3 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #30 Skrevet 2. juni 2024 Jeg blir litt usikker her, vil du ha et smør som smaker like godt som du mener brelett smaker som (altså som smaker likt brelett da, får jeg ut i fra), eller mener du en annen type margarin som smaker likt? Anonymkode: 8361b...2be
Brunello Skrevet 2. juni 2024 #32 Skrevet 2. juni 2024 kaarebjarne skrev (12 timer siden): Brelett og Bremykt er plantemargarin, og ikke smør. Det beste er meierismør, men det må tas frem i god tid eller stå i romtemperatur for å være brukanes. Ellers synes jeg Olivero er god på smak, og er smøremyk fra kjøleskapet. Min absolutte favoritt er Président fra Frankrike. Bremykt er 70% meierismør og ikke margarin. 4
kaarebjarne Skrevet 3. juni 2024 #33 Skrevet 3. juni 2024 Brunello skrev (7 timer siden): Bremykt er 70% meierismør og ikke margarin. Og hva tror du resten er? I likhet med Olivero kan de ikke omtales som smør. Olivero smaker bare mye bedre enn Bremykt.
Brunhilde Skrevet 3. juni 2024 #34 Skrevet 3. juni 2024 kaarebjarne skrev (58 minutter siden): Og hva tror du resten er? I likhet med Olivero kan de ikke omtales som smør. Olivero smaker bare mye bedre enn Bremykt. Nei, Olivero smaker absolutt ikke bedre enn Bremykt, tvert i mot! 1
Brunello Skrevet 3. juni 2024 #36 Skrevet 3. juni 2024 kaarebjarne skrev (58 minutter siden): Og hva tror du resten er? I likhet med Olivero kan de ikke omtales som smør. Olivero smaker bare mye bedre enn Bremykt. Jeg er fullstendig klar over at det ikke er 100% smør, men det er ikke margarin. Og det var den påstanden jeg tilbakeviste. Bremykt® inneholder den smarte blandingen av meierismør og den sunne rapsoljen – ingenting annet. Jeg bruker nesten utelukkende meierismør. Men på barnas matpakke benyttes bremykt. Så av og til, når det er tomt for meierismør, benytter jeg bremykt. 2
Kaisamaia Skrevet 3. juni 2024 #37 Skrevet 3. juni 2024 kaarebjarne skrev (20 timer siden): Brelett og Bremykt er plantemargarin, og ikke smør. Det beste er meierismør, men det må tas frem i god tid eller stå i romtemperatur for å være brukanes. Ellers synes jeg Olivero er god på smak, og er smøremyk fra kjøleskapet. Min absolutte favoritt er Président fra Frankrike. https://meny.no/varer/meieri-egg/smor-og-margarin/smor/gourmet-butter-3155251210283 Dette? Eller finnes firkantet pakning i Norge også? 😊 Her brukes meierismør fra Tine. Enten så har jeg litt i en boks i skapet, så det er smøremykt, eller så bruker jeg ostehøvel. 😎 Likte Rørossmør 2% salt før, men synes det har en rar smak nå. Kanskje om jeg velger en med mindre salt er det ok. 1
TomSawyer Skrevet 3. juni 2024 #38 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): bruker du å ha på brødskiva? Jeg har i mange år brukt Brellet, elsker smaken og hvordan den er på brødskiva, men har hørt at den inneholder svin eller olje av svin, så måtte slutte da jeg ikke spiser noe med svin. Kjøpte meg Bremykt og det er noe av det verste jeg har smakt og spist, det er som å smøre på margarin, jeg ble kjempekvalm i flere timer etterpå, så den utgår. Hvilken vil du anbefale som er like god som Brelett? Anonymkode: 1ed8e...411 Finnes bare et smør og det er meierismør..Resten er hydrogenbehandlet olje og er ren gift for kroppen. 3
kaarebjarne Skrevet 3. juni 2024 #39 Skrevet 3. juni 2024 Kaisamaia skrev (11 minutter siden): Dette? Eller finnes firkantet pakning i Norge også? 😊 Rett merke, ja. Aner ikke om den fås i firkantet pakning i Norge 🙂 TomSawyer skrev (4 minutter siden): Finnes bare et smør og det er meierismør..Resten er hydrogenbehandlet olje og er ren gift for kroppen. Haha, OK.
Stor pike Skrevet 3. juni 2024 #40 Skrevet 3. juni 2024 Margarin er dritt. Og smaken er grusomt. Bruker det kun i pepperkaker. Her går det mest av Bremykt, men jeg måtte ned med kolesterol og gikk over til Olivero. Smaker slett ikke verst.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå