AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #1 Skrevet 2. juni 2024 bruker du å ha på brødskiva? Jeg har i mange år brukt Brellet, elsker smaken og hvordan den er på brødskiva, men har hørt at den inneholder svin eller olje av svin, så måtte slutte da jeg ikke spiser noe med svin. Kjøpte meg Bremykt og det er noe av det verste jeg har smakt og spist, det er som å smøre på margarin, jeg ble kjempekvalm i flere timer etterpå, så den utgår. Hvilken vil du anbefale som er like god som Brelett? Anonymkode: 1ed8e...411
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #2 Skrevet 2. juni 2024 Meierismør som står fremme og derfor er mykt. Anonymkode: 02029...351 6 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #3 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Meierismør som står fremme og derfor er mykt. Anonymkode: 02029...351 Nei takk. Flere? Anonymkode: 1ed8e...411
ThereGoesBob Skrevet 2. juni 2024 #4 Skrevet 2. juni 2024 Svin er hyggelige skapninger det, vi har da alle noen svin på skogen har vi ikke? 4
Daisy-love Skrevet 2. juni 2024 #5 Skrevet 2. juni 2024 Jeg bruker Smørelett fra Eldorado. Finnes også Smøremyk som er fullfet utgave. De er billige, så greie for å teste ut. Jeg tåler ikke melk, så meierismør er ikke et alternativ her. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #6 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei takk. Flere? Anonymkode: 1ed8e...411 Hvorfor ikke meierismør? Beste og "reneste" smørproduktet du finner. Anonymkode: 02029...351 10 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #7 Skrevet 2. juni 2024 Daisy-love skrev (3 minutter siden): Jeg bruker Smørelett fra Eldorado. Finnes også Smøremyk som er fullfet utgave. De er billige, så greie for å teste ut. Jeg tåler ikke melk, så meierismør er ikke et alternativ her. Takk, skal teste ut, pluss for at de er billig 👍 Ts Anonymkode: 1ed8e...411 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #8 Skrevet 2. juni 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Takk, skal teste ut, pluss for at de er billig 👍 Ts Anonymkode: 1ed8e...411 Billig=ikke bra for deg! Anonymkode: 610cb...70b 5 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #9 Skrevet 2. juni 2024 ThereGoesBob skrev (13 minutter siden): Svin er hyggelige skapninger det, vi har da alle noen svin på skogen har vi ikke? AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Billig=ikke bra for deg! Anonymkode: 610cb...70b Herlighet, hva er det med dere? Stått opp i morges på feil fot? 😏 Anonymkode: 1ed8e...411 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #10 Skrevet 2. juni 2024 Altså, brelett er margarin. Bremykt er 70% smør og 30% margarin. Du er åpenbart tilvent margarinsmaken og bør vel da prøve andre margariner for å finne erstatning. Selv velger jeg kun smør, til nød bremykt. Er kun margarin tilgjengelig står jeg heller over, det smaker forferdelig. Anonymkode: ead06...969 11 7
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #11 Skrevet 2. juni 2024 Nå tuller du, ikke sant? Hvor i alle dager har du fått det fra at brelett inneholder svin? Anonymkode: f313d...118 6
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #12 Skrevet 2. juni 2024 Siden du spør hvilket smør jeg har på brødskiva, så er det bremykt. Men jeg tviler sterkt på at brelett inneholder svin. Les på ingredienslisten. Et lignende smør er kanskje olivero eller soft light. Anonymkode: 58eba...d83 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #13 Skrevet 2. juni 2024 Det er ikke så voldsomt stort utvalg av div smør, bedre er den fra Røros synes jeg, det du nevner er ikke smør, det er mer prossesserte produkter som prøver å etterligne smør Anonymkode: 53abd...205 5 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #14 Skrevet 2. juni 2024 For en merkelig teori om svin i Brelett😂 Du har jo åpenbart tillgang på internett TS, du er vel ikke ute av stand til å google ting når du greier å opprette tråd her på KG? Brelett er Halal og inneholder ikke svin i noen form. Anonymkode: b9655...9b0 3
kaarebjarne Skrevet 2. juni 2024 #16 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): bruker du å ha på brødskiva? Jeg har i mange år brukt Brellet, elsker smaken og hvordan den er på brødskiva, men har hørt at den inneholder svin eller olje av svin, så måtte slutte da jeg ikke spiser noe med svin. Kjøpte meg Bremykt og det er noe av det verste jeg har smakt og spist, det er som å smøre på margarin, jeg ble kjempekvalm i flere timer etterpå, så den utgår. Hvilken vil du anbefale som er like god som Brelett? Anonymkode: 1ed8e...411 Brelett og Bremykt er plantemargarin, og ikke smør. Det beste er meierismør, men det må tas frem i god tid eller stå i romtemperatur for å være brukanes. Ellers synes jeg Olivero er god på smak, og er smøremyk fra kjøleskapet. Min absolutte favoritt er Président fra Frankrike. 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #17 Skrevet 2. juni 2024 Jeg tror noen har kødda med deg. Anonymkode: c9a3f...e21 3 1
-jk- Skrevet 2. juni 2024 #18 Skrevet 2. juni 2024 Ingenting, er ikke glad i smør/margarin på brødskiver. På grøt foretrekker jeg Soft Flora lett.
Brunhilde Skrevet 2. juni 2024 #19 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): bruker du å ha på brødskiva? Jeg har i mange år brukt Brellet, elsker smaken og hvordan den er på brødskiva, men har hørt at den inneholder svin eller olje av svin, så måtte slutte da jeg ikke spiser noe med svin. Kjøpte meg Bremykt og det er noe av det verste jeg har smakt og spist, det er som å smøre på margarin, jeg ble kjempekvalm i flere timer etterpå, så den utgår. Hvilken vil du anbefale som er like god som Brelett? Anonymkode: 1ed8e...411 Brelett (og Bremykt) er halal,, ergo inneholder det ikke produkter fra svin, så hvorfor du ikke kan spise det skjønner jeg ikke helt? Bremykt inneholder meierismør og det er mange som ikke liker den smaken, men når du først spør hvilket smør du kan bruke, så er det bare meierismør som er smør. Alt annet er margarin. Jeg syns du skal fortsette å spise den margarinen du liker, eventuelt kan du prøve Soft Flora. Jeg foretrekker meierismør, så spiser jeg heller litt mindre av det. 3 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #20 Skrevet 2. juni 2024 Bruker bare smør, du snakker om margarin. Men av smør synes jeg kviteseidsmør er best, røros på andre. Anonymkode: fbe07...51a 2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå