AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #1 Del Skrevet 2. juni 2024 Hvordan kan man gå fram for å realisere ideen? Anonymkode: 7d22e...01e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #2 Del Skrevet 2. juni 2024 Det spørs litt hvilket marked ideen er for. Du må kansnje lage en prototype? Eller gjøre markedsundersøkelser? Eller er det noe du enkelt kan lage uten disse tingene? Er det håndlaget eller må det lages i fabrikk? Anonymkode: 71a14...729 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #3 Del Skrevet 2. juni 2024 lag en businessplan. Den presenterer du for banken som gir deg lån dersom de også tror på idéen Anonymkode: c5821...757 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #4 Del Skrevet 2. juni 2024 ta også kontakt med Innovasjon Norge Anonymkode: c5821...757 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #5 Del Skrevet 2. juni 2024 Husk patent. Anonymkode: 8f778...ffd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #6 Del Skrevet 2. juni 2024 Skriv ned ideen. Ha skisser og mulig utførelse, hva den skal brukes til, nytteverdien i den, osv. og presenter den for noen investorer. Bank og flere? Anonymkode: 4d990...37e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #7 Del Skrevet 2. juni 2024 Sjekk innovasjon Norge Anonymkode: eb6b5...b43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guggen79 Skrevet 3. juni 2024 #8 Del Skrevet 3. juni 2024 Det kommer litt an på hvor du holder til, men de fleste byer har et næringsforum/nettverk. Sjekk gjerne på facebook om byen din har dette. Det er et nettverk av lokale bedrifter/gründere som kan peke deg i riktig retning. Jeg vet at hvis du bor i Vestfold så kan du ta kontakt med https://www.startivestfold.no/ for å få gratis hjelp til å komme i gang. De fleste kommuner har også en som er ansvarlig for arbeidet med næringsutvikling i kommunen. Så ta gjerne kontakt med din kommune/rådhus også. Det var slik jeg startet. Tok en uoffisiell prat med min kommune, også ble jeg sendt videre på kurs, deretter fikk jeg kontakt med andre som holdt på å starte opp egen bedrift, og til slutt kontakt med bedrifter/personer som er villige til å investere i idéen/produktet mitt. Kommunen din har en interesse av å se jeg lykkes, da de får igjen i skattepenger om du skulle lykkes og begynne å tjene penger en dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #9 Del Skrevet 3. juni 2024 Er det en ide til ett produkt du kan lage selv? Er det ett produkt som vil kunne bli masseprodusert eller er det mer eksklusivt eller tilpasset? Vil du selge ideen, eller vil du jobbe med produksjonen selv? Anonymkode: a6a9f...047 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #10 Del Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): ta også kontakt med Innovasjon Norge Anonymkode: c5821...757 De støtter stort sett bare bønder. Stordrift fjøs, datastyrt melking osv. Noen annet og men der er dit pengene går. TS sitt problem er han bor i Norge. Vi har en stor middelklasse, men som ikke har risikokapital. De med risikokapital kjenner vil alle sammen. Røkke, Stordalen og en håndfull andre. Hvor de fleste nå bor i Sveits. Det er stort sett staten som har penger , så da får man leite etter stipender og støtteordninger . Men mulig flytting til utlandet før de man får suksess er det lureste. Exit skatt vil drepe investeringsviljen blant utlendinger i Norge så tvilsomt om noen vil satse på ideen i Norge. Anonymkode: 42903...87f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå