Gå til innhold

Går det an å trene for mye?

Anbefalte innlegg

Gjest Trolletrine
Skrevet

Bare et lite frustrasjonsspørsmål:Jeg holder på å slanke meg,og i 5 uker har jeg syklet 4.5 mil hver dag,-noe som tilsvarer 900 forbrente kcal.Utenom spiser jeg 2 Ryvita knekkebrød til frokost,en skive til lunsj og 2 knekkebrød utpå ettermiddagen.I tillegg litt grønnsaker.Men går ikke spesielt mye ned i vekt,selv om andre sier de kan se jeg har gått ned mye.Så hva gjør jeg galt?!!!Er det sånn at man går ned saktere når man trener,og bør jeg derfor kutte ned på treningen,eller skal jeg fortsette i samme spor?Noen som har peiling?Dette begynner nemlig å gå kraftig utover motivasjonen!!! :sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du spiser ALT FOR LITE!!! derfor tviholder kroppen på fettet, og på sikt kan du skru ned forbrenningen din. Så: Spis mer!

Skrevet

For meg ser det ut som at du spiser altfor lite, og da går kroppen i sparebluss for å holde på alt den får i seg. Det kan være lurt å melde seg inn i en eller annen vektklubb, der får du oversikt over hvor mye kalorier det er i mange matvarer.

Jeg ble selv overrasket over hvor mye jeg kunne spise da jeg gikk ned i vekt, for jeg følte at jeg spiste hele tiden. Men for å få mest mulig mat ut av kaloriene er det lurt å velge mat med stor masse og få kalorier, f.eks rotgrønnsaker som kålrot, brokkoli, blomkål, gulerøtter osv, fisk og hvitt kjøtt, drikk masse vann..

Det er anbefalt at man ikke har mer enn 500 kcal underskudd per dag, og dette tilsvarer 1 kg rent fett i uken, noe mer bør man ikke gå ned i uken for da går det ut over muskelmassen.

Søk litt på forumet, bli med i en av slankegjengene, få motivasjon og støtte, det hjelper på :) Du kan få svar på utrolig mye her.. :)

Gjest Trolletrine
Skrevet

Jamen har dårlig tid!!!!!Vet det ikke er spesielt smart,men her er det snakk om "nødslanking" for en kort periode :sjenert: (Får i meg det jeg skal gjennom vitamintilskudd)Men har lest her tidligere at man må forbrenne 7000kcal for å forbrenne 1 kilo fett,så derfor henger jeg litt i stroppen nå :sjenert:

Skrevet
Jamen har dårlig tid!!!!!

Jammen, du må høre på det folk sier til deg: det hjelper ikke om du har dårlig tid og kutter ut så mange kalorier at kroppen din stanser opp fettforbrenningen! Da er du like langt. Spis nok til å holde den oppe, så forbrenner du mer.

Skrevet

Hvis du skal miste vekt over en relativt kort periode (altså hvis du ikke har tid til å vente på et fornuftig vekttap på 1 kg per uke) så kommer du til å miste muskelmasse og vann istedet for fett, og jeg regner med at det er fett du vil miste?

Gjest Trolletrine
Skrevet

For å være pinlig ærlig nå,så spiller det i denne sammenhengen ikke noen rolle om det er fett eller væske eller hva det er,så lenge jeg går kjapt ned fort!!Men joda,er fullstendig klar over lite positivt det er :sjenert: Men som sagt,her er det snakk om nødslanking,uansett hvor sløvt det enn høres ut :ler:

Skrevet
For å være pinlig ærlig nå,så spiller det i denne sammenhengen ikke noen rolle om det er fett eller væske eller hva det er,så lenge jeg går kjapt ned fort!!Men joda,er fullstendig klar over lite positivt det er :sjenert: Men som sagt,her er det snakk om nødslanking,uansett hvor sløvt det enn høres ut :ler:

Da vil jeg anbefale deg å begynne på en pulverkur.

Vann og muskler forsvinner relativt fort.

Problemet er at du kommer garantert til å gå opp igjen etter endt kur :forvirret:

Skrevet

Nå har jeg ingen som helst erfaring med noe av dette, men jeg leste det i et blad, om tips hvis man ville ned i vekt fort for å f.eks komme inn i en kjole eller noe for en kveld/helg... Så hvis det er noe sånt du tenker på så skal jeg prøve å gjengi det jeg husker..

- Bailine (muskelstimulator) et par ganger kanskje hjelper litt på?

- Kutt ned på karbohydratene og spis mer proteiner og umetta fett

- Tarmskylling

- utrensingskur ala BioDrain o.l?

Så hvis du skal fort ned i vekt og ikke bli der så altfor lenge så er vel kanskje dette noe å vurdere?

Skrevet

Husker du på at muskler eier mer enn fett? Og om andre ser du har gått ned i størrelse så er vel målet med nødslankingen oppfylt? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...