Gå til innhold

Følelsen av at kroppen brenner opp, men finner ikke ut hva det er

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I par mnd har det føltes ut som kroppen brenner. I tillegg til en slags stikkende/ilende følelse og ubehag å ha på klær. 
Vært å tatt all slags blodprøver hos lege, men de viser fine. 
Var hos nevrolog på utredning. De fant heller ikke noe der.. 

Gjør jo ikke akkurat direkte vondt, men svært ubehagelig og spesielt det å ha på klær. Prøvd noe annet type skyllemiddel, men hjelper heller ikke. 

Er det noen som har opplevd noe lignende?

Vet ikke om det kan ha noe med stress å gjøre.. vært en stressende periode med jobben 

Anonymkode: d0252...48f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en bekjent med slike symptomer. Tror de kalte det nærvesmerter. Kunne til tider ikke ha på kle, alt gjorde vont.

Anonymkode: b8512...dfc

AnonymBruker
Skrevet

Det kan definitivt være stress. Jeg fikk svært ubehagelig kribling, først i hofter og lår, deretter i legger og etter hvert i begge armer i en stressende periode. Ble livredd for ALS. Men så lenge du kun har sensoriske utslag så trenger du ikke å være redd for ALS, MS osv. For meg hjalp det faktisk veldig mye å få god informasjon om at det IKKE var ALS, og at sensoriske utfall er særdeles harmløse i forhold til motoriske utfall.

Hvis jeg var deg, og var sjekket ut av nevrolog og lege, så hadde jeg heller tenkt på hvordan jeg kunne ha stresset ned. Kan du jobbe deltid? Flytte til en mer lettstelt bolig? Ta et stressmestringskurs? 

(... Bare dobbeltsjekk at legen din har vært oppegående nok til å ta stoffskifteprøver av deg, da hypothyreose kan gjøre at man "koker" innvendig). 

Anonymkode: 6db0a...359

AnonymBruker
Skrevet

Forsøk å vaske uten skyllemiddel, og bruk kun Neutral vaskemiddel, se om det kanskje hjelper. Man trenger ikke skyllemiddel, litt uvant i starten, men man vender seg fort til det. 

Anonymkode: 8a351...2c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det kan definitivt være stress. Jeg fikk svært ubehagelig kribling, først i hofter og lår, deretter i legger og etter hvert i begge armer i en stressende periode. Ble livredd for ALS. Men så lenge du kun har sensoriske utslag så trenger du ikke å være redd for ALS, MS osv. For meg hjalp det faktisk veldig mye å få god informasjon om at det IKKE var ALS, og at sensoriske utfall er særdeles harmløse i forhold til motoriske utfall.

Hvis jeg var deg, og var sjekket ut av nevrolog og lege, så hadde jeg heller tenkt på hvordan jeg kunne ha stresset ned. Kan du jobbe deltid? Flytte til en mer lettstelt bolig? Ta et stressmestringskurs? 

(... Bare dobbeltsjekk at legen din har vært oppegående nok til å ta stoffskifteprøver av deg, da hypothyreose kan gjøre at man "koker" innvendig). 

Hypertyreose, mener du vel? Ved hypotyreose fryser man lettere.

Anonymkode: bc62c...5d8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hadde en bekjent med slike symptomer. Tror de kalte det nærvesmerter. Kunne til tider ikke ha på kle, alt gjorde vont.

Anonymkode: b8512...dfc

Hvordan fant de ut at hen hadde nervesmerter? 

ts. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Takk for svar! 

Har tatt stoffskifte prøver flere ganger, men finner ikke noe der heller. 
Skal forhøre med legen 

Skrevet

Jeg hadde stikninger i kroppen i 6 måneder. Lå til sengs de siste tre for en hver bevegelse var ekstremt ubehagelig. Fikk time hos en kiropraktor og alt forsvant over tid hos ham. Jeg husker ikke hvor mange timer jeg hadde, men det var nødvendig med alle. Mitt kom pga ekstremt stress. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Peanut skrev (10 minutter siden):

Jeg hadde stikninger i kroppen i 6 måneder. Lå til sengs de siste tre for en hver bevegelse var ekstremt ubehagelig. Fikk time hos en kiropraktor og alt forsvant over tid hos ham. Jeg husker ikke hvor mange timer jeg hadde, men det var nødvendig med alle. Mitt kom pga ekstremt stress. 

Jeg går til naprapat! Kanskje jeg må gi det litt tid. Får håpe det bedrer seg etterhvert 

ts. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

cov id ev vaksinen

Anonymkode: 81367...13c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være overgangsalder? Jeg har det litt sånn på spesielt føttene nå. Bare en tanke, men sikkert ikke det du har.

Jobb med stress og vagusnerven.

Anonymkode: 2a8f5...fa3

AnonymBruker
Skrevet

Har du fått prøvd Lyrica? Ev Neurontin? De hjelper mot nevropatisk smerte. Jeg har gått på Lyrica i perioder de siste 15 årene (mange hele år uten), når jeg har hatt oppblussing av nevropatisk smerte. Da har det gjort så vondt (skulder/rygg) at det har vært smertefullt å ha på seg klær, kjenne vannet treffe huden i dusjen etc. 

Anonymkode: dd136...2ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan det være overgangsalder? Jeg har det litt sånn på spesielt føttene nå. Bare en tanke, men sikkert ikke det du har.

Jobb med stress og vagusnerven.

Anonymkode: 2a8f5...fa3

Jeg er 27, så ville ikke akkurat tro overgangsalderen 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er 27, så ville ikke akkurat tro overgangsalderen 😊

Noen få får det så tidlig.

Anonymkode: 287d2...474

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...