AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #1 Skrevet 2. juni 2024 Jeg opplever fra tid til annet at jeg har en ekstremt overaktiv blære. Dette utspiller seg ofte på kvelden og varer ut over hele natten. Jeg føler på en ekstremt tissetrang som er helt utholdelig å overse. Jeg prøver å holde meg, men klarer maks 15 min før jeg må løpe på do. Kun et par dråper kommer. Det svir ikke, men det er ufattelig slitsomt. Jeg opplevde dette også på en deltidsjobb en periode. Hver jobbvakt så måtte jeg fly frem og tilbake. Jeg har forsøkt å tenke at «la det skje» for det er bare er par dråper uansett, men følelsen av å måtte på do i seg selv er så ubehagelig så da må jeg gå. har bestilt time til lege, men lurer på om noen har opplevd det samme. Anonymkode: beb27...ce2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #2 Skrevet 2. juni 2024 Jeg har det slik av fysiske årsaker, men også stressende/slitsomme dager kan utløse en runde. Har arrvev i blæra etter å ha hatt mye urinveisinfeksjon som barn. Hvis jeg ikke passer på å tisse jevnlig, får jeg et par dager med "kramper " i blæra. Da har jeg en konstant tisstrang, det kan komme bare dråper eller jeg må sitte lenge for å tisse flere ganger på samme runden. Det er nok at jeg ikke har tisset på 6 timer for å utløse et slikt anfall. Travelt på jobb, shopping og langkjøringer er ofte grunnen. Jeg har ikke urinveisinfeksjon under anfallene, så det er nok at blæra reagerer på å ha vært tøyd. Anonymkode: 5f82d...50e
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #3 Skrevet 2. juni 2024 Er det noe som hjelper mot dette når det først har skjedd? Anonymkode: beb27...ce2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #5 Skrevet 2. juni 2024 Jeg hadde overaktiv blære fra jeg var barn, ungdom, voksen også tok jeg slankeoperasjon som 40 åring. Samme dagen etter slankeoperasjon så har jeg ikke overaktiv blære mere. Veldig rart. Anonymkode: 22309...6c6 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #6 Skrevet 2. juni 2024 Jeg opplever ofte overaktig blære om jeg drikker noe som er vanndrivende som brus. Det gjør at jeg ikke drikker så mye brus. Anonymkode: 08a7e...935
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #7 Skrevet 2. juni 2024 Det finnes tabletter for overaktiv blære. Men du får de kun på resept. Har hjulpet meg. Anonymkode: 34f67...878 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #8 Skrevet 2. juni 2024 Jeg lot hunden min slikke meg på kjønnsorganet når jeg var 15 år, etter det har jeg hatt hele live samme plagene som deg, er nå snart 50. Anonymkode: ab261...ca6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #9 Skrevet 9. juni 2024 - Utslag på urinprøve (UVI)? Legen kan sjekke. - magnesium/kalsium balansen i kroppen, hvordan er den? - underliggende årsak som f.eks bakterie? Vises ikke på urinprøve, da må man sjekke hos helhetsterapeut, f.eks med Vega-test Anonymkode: ed3cf...14c
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #10 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): - Utslag på urinprøve (UVI)? Legen kan sjekke. - magnesium/kalsium balansen i kroppen, hvordan er den? - underliggende årsak som f.eks bakterie? Vises ikke på urinprøve, da må man sjekke hos helhetsterapeut, f.eks med Vega-test Anonymkode: ed3cf...14c Kan fastlegen henvise til helhetsterapeut? Og er magnesium/kaliumbalansen noe fastlegen kan sjekke, eller må man til spesialist? Jeg har vært hos gynekolog og urolog, og fått god hjelp. Men disse tingene har ikke vært sjekket. Anonymkode: 01af2...9aa
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #11 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan fastlegen henvise til helhetsterapeut? Og er magnesium/kaliumbalansen noe fastlegen kan sjekke, eller må man til spesialist? Jeg har vært hos gynekolog og urolog, og fått god hjelp. Men disse tingene har ikke vært sjekket. Anonymkode: 01af2...9aa Min fastlege har ikke gjort det, det spørs hvor «openminded» din er. Jeg har brukt helhetshelse.no (mange års erfaring og holder til i Oslo). Hårmineralanalyse + Vega-test. Ellers finnes det mange andre også i Norge. Kanskje Balder-klinikken kan være noe? Anonymkode: ed3cf...14c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå