Gå til innhold

hvordan er forholdet til dine stebarn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mine to barn skal møte kjæresten min for første gang nå i juli.

de er i barnehagealder. Jeg har harmonisk og fint forhold til barnefar og vi har ingen konflikter. Ny kjæreste har ingen erfaring med barn og jeg er usikker på hvordan vi skal gå fram? 

Hvordan er ditt forhold til dine stebarn? Når kom du inn o livet deres? Elsker du de som dine  egne? 

jeg har selv en fantastisk bonus mamma i min egen stemor som er mormor for mine to. Men kanskje det er annerledes for menn? 

Anonymkode: 1217a...fd4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har et godt forhold til dem, men jeg elsker dem ikke som mine egne. Mine barn vil jeg alltid elske mest og de kommer alltid først i hjertet mitt.

Kom inn i livet deres da de var 2 og 5 år. Nå har jeg og mor til barna et veldig godt forhold. Tror det har vært nøkkelen til mye :)

Anonymkode: 68d59...d50

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har et godt forhold til dem, men jeg elsker dem ikke som mine egne. Mine barn vil jeg alltid elske mest og de kommer alltid først i hjertet mitt.

Kom inn i livet deres da de var 2 og 5 år. Nå har jeg og mor til barna et veldig godt forhold. Tror det har vært nøkkelen til mye :)

ts her. 

Kan jeg spørre deg hva som er grunnen til det? 
at du ikke elsker de like mye når de var såpass unge? 
jeg er ikke selv en steforelder men jeg kjenner meg selv såpass at jeg nok hadde forsøkt å behandle de likt og tenkt på ekstra barnet(eller barna) som mine egne, eller kanskje det er annerledes når andre forelderen er med i bilde, 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vært så uheldig å møte en mann som har hele 4 døtre til sammen, i to puljer, annen vær unge med annen hver mor 🙈 ungene er et helvete! Særlig de to største men man biter tenna sammen.. håper de blir mest å være t mor si æ e så lei! Har mine egne 4 unga, to voksene og ei ny konfirmert og en gutt som skal opp i 2 klasse, fokuserer på mine egne unger! Bare litt over en mnd til vi flytter sammen i et nytt hus men som sagt hadde jeg kunne ha sluppet ungene hans hadde det vært en lease! Mannen har peng, vært heldig så får holde ut! Slik er det når man trekker på åra og nærmer seg 50 og har valgt seg en ung kar med mye penger 🙈 siste sjansen min det her til å sikre meg penger til en behagelig alderdom så her går jeg ikke fra før jeg har blitt gift og har krav på halve formuen! 

Anonymkode: 4ce0f...7af

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker dem, men vanskelig å elske dem som sine egne. Man har ikke noe man skulle sagt. Ene barnet her har skolevegring, det bare skurer og går. Jeg ville feks samarbeidet med skolen var det mine barn. Så tror ikke jeg får eierskap på samme måten, rett å slett. 

Anonymkode: 8d0ab...26d

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Liker dem, men vanskelig å elske dem som sine egne. Man har ikke noe man skulle sagt. Ene barnet her har skolevegring, det bare skurer og går. Jeg ville feks samarbeidet med skolen var det mine barn. Så tror ikke jeg får eierskap på samme måten, rett å slett. 

Anonymkode: 8d0ab...26d

ts her

Ja okay! Noterer meg denne. For meg så gjelder våre regler i vårt hus den dag vi eventuelt flytter sammen, da skal jeg og han være samkjørte. Jeg tror jeg vil involvere han så mye som han ønsker. 

jeg ser st det er frustrerende for deg. Takk for svar 🌸

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

ts her. 

Kan jeg spørre deg hva som er grunnen til det? 
at du ikke elsker de like mye når de var såpass unge? 
jeg er ikke selv en steforelder men jeg kjenner meg selv såpass at jeg nok hadde forsøkt å behandle de likt og tenkt på ekstra barnet(eller barna) som mine egne, eller kanskje det er annerledes når andre forelderen er med i bilde, 

Jeg behandler de likt og gjør ingen forskjell, men jeg vil aldri elske dem like mye som om de var mine egne. Det er noe eget med egne barn. Sånn er det bare og slik tror jeg det er for de fleste. Jeg vil aldri kunne elske noen slik jeg elsker barna mine. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...