Gå til innhold

Ting å gjøre i Kristiansand utenom Dyreparken, gjerne billig, og værtilpasset

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Familie har tenkt seg turen til det blide Sørlandet i sommer. Alt er ikke spikret, men de skal blant annet til Dyreparken og alt det der. Det koster jo sitt så de ønsker helst litt rimelig utenom det. Det er særlig om det blir plaskregn utfordringen kommer. Det er ikke vanskelig å finne strender, Trollstien, Nupenparken, vandre langs fiskebrygga og en tur på Peisestua (stor lekeplass) på Odderøya. 

Sist de var her så kom der en del regn, og da ble det litt innendørs shopping og ellers lite å ta seg til. Vitensenteret ble vurdert, men det var alt utpå dagen og alt trenger ikke å koste. De blir selvsagt invitert hjem på mat, men hva annet kan vi gjøre? 

Vi kommer fra en familie som normalt er ute i allslags vær, så jeg er jo der at vi kan nå bare ta på regntøy, og vi kan gå en tur til en gapahuk og kose oss med niste. Jeg føler det gir mer opplevelse enn å spise småkaker inne i regnværet i en liten stue (satt på spissen). Jeg skjønner tur i regnet ikke er det gøyeste i ferien, men de går tur ellers i regn, så de er glad i å være ute. (Søsken dette her, og vi har fått inn friluftsliv med morsmelka 🤣🌦️

Jeg følte meg som den dårlige verten sist, for da ville de egentlig oppleve litt, så kom det enormt med regn litt uventet, og de hadde ikke tatt med seg regntøyet fra campingplassen. De var der bare noen dager. Jeg hadde planlagt en tur med dem, men eldste ville heller på shopping. Jeg tilpasser meg, men kjenner jeg må ha flere alternativer i ermet. Må passe for flere barn i alderen ca 3-11år. 

Takk for hjelpen!  

Anonymkode: 26426...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kanonmuseet på Møvik og kjøre toget der? Setesdalsbanen opp og gå tømmerrenna ned? Bronsealderplassen i Høvåg?

Anonymkode: 0cdc0...761

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanonmuseet på Møvik og kjøre toget der? Setesdalsbanen opp og gå tømmerrenna ned? Bronsealderplassen i Høvåg?

Anonymkode: 0cdc0...761

Tusen takk! Kanonmuseumet er jo veldig artig, og det er jo fine bunkere der også, bare en passer litt på yngste 🤣🤓 Takk for påminnelsen om der ute 😊 Tømmerrenna tror jeg dessverre ikke blir aktuell, men skal sjekke ut Bronsealdersplassen i Høvåg, den var ny for meg. 

Kanonmuseumet har jo mye inne, sånn for drittvær, for det er det som er størst utfordring. Vet ikke om den nye kunstsiloen er noe? Ikke vært der selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tusen takk! Kanonmuseumet er jo veldig artig, og det er jo fine bunkere der også, bare en passer litt på yngste 🤣🤓 Takk for påminnelsen om der ute 😊 Tømmerrenna tror jeg dessverre ikke blir aktuell, men skal sjekke ut Bronsealdersplassen i Høvåg, den var ny for meg. 

Kanonmuseumet har jo mye inne, sånn for drittvær, for det er det som er størst utfordring. Vet ikke om den nye kunstsiloen er noe? Ikke vært der selv. 

Kunstsiloen er ikke veldig spennende for barn.

Da ville jeg heller brukt pengene på Aquarama.

Anonymkode: f7804...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...