Gå til innhold

Er pretty privilege ekte?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Verden er et trist sted, sjelen min er hva som burde gjøre meg vakker. 

Anonymkode: 7680f...6eb

Sjelen din kan bruke din nye posisjon til å ta bedre vare på deg selv og andre. 

Anonymkode: 14663...3f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er innebygd i enhver mann. At man er en forplantnings-maskin. Så enhver kvinne blir helt ubevisst vurdert som er potensielt forplantnings-emne.

Heldigvis, får en kanskje si. For menneskehetens overlevelse. 

AnonymBruker
Skrevet

Har også opplevd å bli behandlet bedre etter jeg gikk ned i vekt og ble generelt "penere". Både i og utenfor jobbsammenheng. 

Jeg gikk opp i vekt etter svangerskap. 

Jobber som politi og hadde nok gitt deg fartsbot uansett om vilkårene var til stede. Selv om jeg er bifil (siden du bare nevner at politimenn som man kan anta er tiltrukket av deg har unnlatt å gi deg bot). Likhet for sikkerhet i trafikken, og siden du skriver at du flere ganger har blitt stoppet har du nok fått en advarsel eller to og det har blitt registrert i systemet. 

Men jeg har opplevd at menn og kvinner er generelt mindre aggressive mot meg når jeg er på jobb etter jeg ble slank. Samtidig merker jeg også at jeg har mindre tillit hos de som er sårbare parter, og at de mistenkte parter er mer forsiktige om hva de sier i avhør. Mulig de tenker at en større politidame er "for dum" til å gjøre en god jobb, men nå som jeg er slank er jeg "smart nok" til å avsløre dem. 

Anonymkode: 7adc1...6a9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg har også erfart at mennesker kan behandle meg annerledes alt etter konteksten rundt. Det er ingen kjerne i 'meget' som har verdi for omverden, men hvordan jeg tolkes av andre som verdifull eller ikke i forhold til deres verdensforståelse.

Jeg er mann

Endret av megda
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Er dette satire? "Pretty privilege"? Selvfølgelig har pene mennesker fordeler i livet som ikke-pene mennesker ikke har. Slik har det alltid vært.

Anonymkode: 45743...615

Jepp, er ikke dette ganske velkjent og veldokumentert? Pene mennesker får høyere lønn, etc.

Anonymkode: b4a81...43f

AnonymBruker
Skrevet

Som uattraktiv kvinne, ja, pretty privilege er ekte og ganske lett å se når man er på feil side av skalaen.

Jeg blir veldig lett oversett og ignorert eller kastet til side på offentlige steder. Ettersom jeg er stygg i menns øyne, er jeg dermes også ikke automatisk en kvinne/medmenneske, så jeg kan behandles deretter. For eksempel så er det helt vanlig for menn å dulte meg hardt i skuldra for å presse seg forbi meg.

Tror ikke mange menn gir for eksempel Jenny Skavlan en hard skulder for å få henne unna.

Jeg er vant med at menn nærmest skjærer grimaser når de blir teamet up med meg på ting i for eksempel festlig lag og slike ting.

Så har du de som blir sånn, isfront og rare, tar opp mobil og unngår øyekontakt, som om de føler seg furt og har kastet bort verdifull tid om de må være med meg på noe i slike settinger. Formerlig ser at de forsøker vise folk rundt at VI DATER IKKE, ÆSJ

Litt sånn som gutter på barneskolen holder på med når de må være med en jente de ikke liker.

Jeg har selvsagt heller aldri fått noe "ekstra", avslag, rabatter osv med mitt utseendet.

Og jada, jeg har en flott personlighet og masse å gi - jeg snakker om fremmede folk som ikke kjenner en

Problemet med å være uattraktiv er også dessverre slik at mange menn rett og slett ikke er interessert i å bli kjent heller. Jeg er ikke noe å se på, og dermed bortkasta tid. Slik er jo bare realiteren. Hvis det er 0 sjanse for at de ville knullet meg i edru tilstand, så brye de seg ikke, og man er automatisk nede på nivå med innpåslitne gatebikkjer og duer.

Anonymkode: e75da...f04

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kjære menn, hvorfor behandler dere kun attraktive kvinner med respekt? 
Med en gang man tar opp dette temaet, blir folk veldig provoserte av en eller annen grunn. Men vi kan ikke overse de klare indikatorene på dette? Selvfølgelig kan alle uansett utseende date og ha romantiske relasjoner. Men det er oppsiksvekkende forskjeller i behanding av mennesker som oppfattes som vakker ifølge «skjønnhetsstandarene». Noen menn som har meninger om dette?

Jeg pleide å slite med vektproblemer og kviser for noen år siden. De fleste menn ignorerte meg bare totalt i sosiale settinger og noen var til og med direkte slemme for ingen grunn. mens kvinner var veldig snille mot meg og eksremt gode venniner. Mistet vekten og fikk en timeglassfigur for et år siden, og kvisene forsvant. Hele samfunnet rundt meg endret seg på en sjokkerende måte. Alle menn er plutselig veldig snille, hjelpsomme, gavmilde og interesserte i meg. Jeg tenkte først at dette er pga vektnedgangen. 
Jeg spurte en gruppe med menn om de behandler større jenter dårlige med vilje kontra tynne. Det jeg fikk som svar var at vekt har lite å si om ansiktet ikke er pent. Da jeg spurte hva de mener med dette fikk jeg som svar at jeg har store blå øyne, mørkt tykkt hår, liten nese, fyldige lepper og et smallt feminint ansikt. Og dette anses som en 10/10 for menn. Jeg har aldri vært opptatt av utseende så har ikke lagt merke til ansiktet mitt på den måten. men er helt sjokkert over hvor spessifike ting man må ha for å være en «10/10». 

Alle mine rare personlighetstrekk er plutselig tiltrekkende eller unike. Jeg får mat og drikke, ting på butikker, oppgraderinger på fly gratis ofte og for ingen grunn. Menn tilbyr seg å hjelpe meg med hva som helst og jeg har sluppet unna med fartsbøter flere ganger av mannlige politifolk. Samtidig har kvinner endret holdning til meg selv om jeg er akkurat samme person. Tidligere venniner snakker styggt bak ryggen min, fremmede kvinner gir meg stygge blikk og en attitude. Falske rykter jeg aldri har vært utsatt for før spres om meg fra kvinner. Hva er galt med verden? Og hvorfor oppfører folk seg slik? Dette er så trist.

Anonymkode: 486fc...08e

Et godt utseende fungerer som et rusmiddel på mannen. Hvordan takler han feks fraværet av den rusen? At man ignorerer, ikke er interessert, eller at man ønsker å gjøre noe som ikke gir umiddelbar tilfredsstillelse, husker ikke hva det heter, men evnen til å vente på belønning. 

Man kan ikke være et rusmiddel hele tiden. Det virker som at enkelte menn kortslutter totalt når man gjør noe annet enn å være et deilig rusmiddel. Må være litt obs på disse mennene. De er patetiske. De er tyver. 

Anonymkode: 84e10...fe0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Som uattraktiv kvinne, ja, pretty privilege er ekte og ganske lett å se når man er på feil side av skalaen.

Jeg blir veldig lett oversett og ignorert eller kastet til side på offentlige steder. Ettersom jeg er stygg i menns øyne, er jeg dermes også ikke automatisk en kvinne/medmenneske, så jeg kan behandles deretter. For eksempel så er det helt vanlig for menn å dulte meg hardt i skuldra for å presse seg forbi meg.

Tror ikke mange menn gir for eksempel Jenny Skavlan en hard skulder for å få henne unna.

Jeg er vant med at menn nærmest skjærer grimaser når de blir teamet up med meg på ting i for eksempel festlig lag og slike ting.

Så har du de som blir sånn, isfront og rare, tar opp mobil og unngår øyekontakt, som om de føler seg furt og har kastet bort verdifull tid om de må være med meg på noe i slike settinger. Formerlig ser at de forsøker vise folk rundt at VI DATER IKKE, ÆSJ

Litt sånn som gutter på barneskolen holder på med når de må være med en jente de ikke liker.

Jeg har selvsagt heller aldri fått noe "ekstra", avslag, rabatter osv med mitt utseendet.

Og jada, jeg har en flott personlighet og masse å gi - jeg snakker om fremmede folk som ikke kjenner en

Problemet med å være uattraktiv er også dessverre slik at mange menn rett og slett ikke er interessert i å bli kjent heller. Jeg er ikke noe å se på, og dermed bortkasta tid. Slik er jo bare realiteren. Hvis det er 0 sjanse for at de ville knullet meg i edru tilstand, så brye de seg ikke, og man er automatisk nede på nivå med innpåslitne gatebikkjer og duer.

Anonymkode: e75da...f04

Ja, men tenk hvor fri du er da. Den oppmerksomheten er jo ikke verdt noe uansett. Menn gadd ikke å bli kjent med meg heller. De har bare bestemt seg for hvordan man skal være, liksom. ‘Du skal please meg!!! Hvorfor er du så rar. Dette er ikke pleasing!!’ Hvis man avviker litt så, Hm. De liker ikke selvstendighet, eller noe som ikke passer inn. Herregud. 

Anbefaler pene gutter. Hvis de er patetiske får du i det minste noe pent å se på fremfor å måtte se på at Gollum oppfører seg som om han er Prince Charming. Man blir jo helt mind fucked. Hvis man vil ha Prince Charming går man til en slik … ikke til Gollum. Det er til å gråte av. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har også opplevd å bli behandlet bedre etter jeg gikk ned i vekt og ble generelt "penere". Både i og utenfor jobbsammenheng. 

Jeg gikk opp i vekt etter svangerskap. 

Jobber som politi og hadde nok gitt deg fartsbot uansett om vilkårene var til stede. Selv om jeg er bifil (siden du bare nevner at politimenn som man kan anta er tiltrukket av deg har unnlatt å gi deg bot). Likhet for sikkerhet i trafikken, og siden du skriver at du flere ganger har blitt stoppet har du nok fått en advarsel eller to og det har blitt registrert i systemet. 

Men jeg har opplevd at menn og kvinner er generelt mindre aggressive mot meg når jeg er på jobb etter jeg ble slank. Samtidig merker jeg også at jeg har mindre tillit hos de som er sårbare parter, og at de mistenkte parter er mer forsiktige om hva de sier i avhør. Mulig de tenker at en større politidame er "for dum" til å gjøre en god jobb, men nå som jeg er slank er jeg "smart nok" til å avsløre dem. 

Anonymkode: 7adc1...6a9

Tror ikke dt har noe med intelligens å gjøre. 😅 man ser jo mer jovial ut med litt flesk, og man unnskylder seg kanskje litt mer, og man ser hardere ut når man er slank. Og kanskje man er litt mer cocky også, type ‘ikke prøv deg grrrrr’. 

AnonymBruker
Skrevet

Er du full

Anonymkode: 5f495...8e3

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er du full

Ja 💩

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Merker det nå, alt bullshitten om «everyone is beautiful» og kroppspositivitet er jo bare propaganda da? Hvorfor?

Fordi det var noe som hørtest fint ut men fungerer dårlig i praksis da vi ikke kan tvinge oss til å ville ha noen seksuelt som vi ikke synes er tiltrekkende. Da til syvende og sist, det er mulig å komme over mye, og en bra personlighet kan du komme så langt med at den andre personen kan overse at man ikke er verdens flotteste person. Men om du blir direkte avtent så er det null sjanse.

Dette gjelder begge veier, hadde ikke mitt første kyss eller sex før jeg var 23 fordi jeg var for stygg. Fikk orden på ting, fikk bra kropp, en ansikts rutine og nå så kvinner meg i et helt annet lys. Slik er det bare jo fortere og yngre du lærer det jo bedre blir det fordi du kommer til å ha noe som jager deg til å holde deg attraktiv.

Anonymkode: 5c13b...35e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Merker det nå, alt bullshitten om «everyone is beautiful» og kroppspositivitet er jo bare propaganda da? Hvorfor?

Fordi folk skal trives i livene sine. Å for å lære folk å se andre selv om de ikke syns de er attraktive. 

Så uatraktive folk må jo finne glede i segselv. Å slemminger må bare få litt innblikk i oppførselen sin. 

Livet er en konstant lærdom.

Anonymkode: 1770d...380

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi det var noe som hørtest fint ut men fungerer dårlig i praksis da vi ikke kan tvinge oss til å ville ha noen seksuelt som vi ikke synes er tiltrekkende. Da til syvende og sist, det er mulig å komme over mye, og en bra personlighet kan du komme så langt med at den andre personen kan overse at man ikke er verdens flotteste person. Men om du blir direkte avtent så er det null sjanse.

Dette gjelder begge veier, hadde ikke mitt første kyss eller sex før jeg var 23 fordi jeg var for stygg. Fikk orden på ting, fikk bra kropp, en ansikts rutine og nå så kvinner meg i et helt annet lys. Slik er det bare jo fortere og yngre du lærer det jo bedre blir det fordi du kommer til å ha noe som jager deg til å holde deg attraktiv.

Anonymkode: 5c13b...35e

Det handler ikke om å ønske noen sexuelt. Men å respektere segselv og andre selv om du ikke vil ha dem sexuelt. Det er nærmest ingen i verden jeg vil ha sex med, skal jeg behandle alle som drit? 

Hadde også en glow up å ble behandlet bedre. Liker fortsatt ikke de falske folkene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Den mannlige ekvivalenten til.. 

Screenshot_20240602_095919_com.android.chrome.jpg

Anonymkode: 6598d...e85

Men du bør være forsiktig å si sexy til noen før det er etablert at de finner deg attraktiv. Ellers blir det fort på grensen ja eller bare kleint.

AnonymBruker
Skrevet

Ja og jeg vet jeg har det, når jeg tok oppkjøring var min far med og sensor flørta sykt mye, jeg bestod, og da sa pappa at han håpa at jeg bestod for at jeg var flink å kjøre.

det har gjort meg til en litt usikker sjåfør

Anonymkode: 95a14...c1d

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, homber said:

Behandler alle jeg møter med respekt. 

Ofte så får man økt selvtillit når man har jobbet med seg selv, og det gir en positiv effekt i alle sosiale situasjoner. 

Det der er iallefall bullshit, jeg gikk ned mye i vekt for noen år siden og fikk den berømte "timeglassfiguren" og jeg har ALDRI NOENSINNE hatt så dårlig selvtillit, jeg HATET oppmerksomheten fra menn og prøvde å gjemme bort kroppen og trakk meg fortest mulig unna samtaler med menn fordi de alltid ble flørtete og det var skikkelig ubehagelig. Jeg tror aldri jeg har hatt så mye "resting bitch face" i mitt liv heller, som i den perioden der.

Men nei, de så KUN kroppen. Det var absolutt ikke økt selvtillit, at jeg oppsøkte situasjonen, at jeg smilte mer eller flørtet mer eller noe som helst av de flosklene menn kommer med når de prøver å gi inntrykk av at det er noe som helst annet enn kropp som betyr noe. 

Anonymkode: ca9c5...ec4

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg er redd TS har litt rett. Det gjelder spesielt for kvinner.

Det er bare å være bevisst på å ikke være en kødd selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det der er iallefall bullshit, jeg gikk ned mye i vekt for noen år siden og fikk den berømte "timeglassfiguren" og jeg har ALDRI NOENSINNE hatt så dårlig selvtillit, jeg HATET oppmerksomheten fra menn og prøvde å gjemme bort kroppen og trakk meg fortest mulig unna samtaler med menn fordi de alltid ble flørtete og det var skikkelig ubehagelig. Jeg tror aldri jeg har hatt så mye "resting bitch face" i mitt liv heller, som i den perioden der.

Men nei, de så KUN kroppen. Det var absolutt ikke økt selvtillit, at jeg oppsøkte situasjonen, at jeg smilte mer eller flørtet mer eller noe som helst av de flosklene menn kommer med når de prøver å gi inntrykk av at det er noe som helst annet enn kropp som betyr noe. 

Anonymkode: ca9c5...ec4

Enig, har funnet ut at jeg også aktivt bruker bitch face for å holde folk unna. Var ikke klar over det, men bruker alle kroppspråksmidler til å unngå det jeg vil unngå. 

Er jo faktisk ganske bitch, når jeg trodde jeg var forsiktig 😅 Men det er bitch for å beskytte det usikre indre som ikke vil ha noen nær, så fremt de ikke er trygge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...