AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #1 Skrevet 2. juni 2024 Kjære menn, hvorfor behandler dere kun attraktive kvinner med respekt? Med en gang man tar opp dette temaet, blir folk veldig provoserte av en eller annen grunn. Men vi kan ikke overse de klare indikatorene på dette? Selvfølgelig kan alle uansett utseende date og ha romantiske relasjoner. Men det er oppsiksvekkende forskjeller i behanding av mennesker som oppfattes som vakker ifølge «skjønnhetsstandarene». Noen menn som har meninger om dette? Jeg pleide å slite med vektproblemer og kviser for noen år siden. De fleste menn ignorerte meg bare totalt i sosiale settinger og noen var til og med direkte slemme for ingen grunn. mens kvinner var veldig snille mot meg og eksremt gode venniner. Mistet vekten og fikk en timeglassfigur for et år siden, og kvisene forsvant. Hele samfunnet rundt meg endret seg på en sjokkerende måte. Alle menn er plutselig veldig snille, hjelpsomme, gavmilde og interesserte i meg. Jeg tenkte først at dette er pga vektnedgangen. Jeg spurte en gruppe med menn om de behandler større jenter dårlige med vilje kontra tynne. Det jeg fikk som svar var at vekt har lite å si om ansiktet ikke er pent. Da jeg spurte hva de mener med dette fikk jeg som svar at jeg har store blå øyne, mørkt tykkt hår, liten nese, fyldige lepper og et smallt feminint ansikt. Og dette anses som en 10/10 for menn. Jeg har aldri vært opptatt av utseende så har ikke lagt merke til ansiktet mitt på den måten. men er helt sjokkert over hvor spessifike ting man må ha for å være en «10/10». Alle mine rare personlighetstrekk er plutselig tiltrekkende eller unike. Jeg får mat og drikke, ting på butikker, oppgraderinger på fly gratis ofte og for ingen grunn. Menn tilbyr seg å hjelpe meg med hva som helst og jeg har sluppet unna med fartsbøter flere ganger av mannlige politifolk. Samtidig har kvinner endret holdning til meg selv om jeg er akkurat samme person. Tidligere venniner snakker styggt bak ryggen min, fremmede kvinner gir meg stygge blikk og en attitude. Falske rykter jeg aldri har vært utsatt for før spres om meg fra kvinner. Hva er galt med verden? Og hvorfor oppfører folk seg slik? Dette er så trist. Anonymkode: 486fc...08e 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #2 Skrevet 2. juni 2024 Velkommen til deg gode liv. Nyt det mens du kan. Anonymkode: 4387b...082 6
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #3 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Velkommen til deg gode liv. Nyt det mens du kan. Anonymkode: 4387b...082 Verden er et trist sted, sjelen min er hva som burde gjøre meg vakker. Anonymkode: 7680f...6eb 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #4 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Verden er et trist sted, sjelen min er hva som burde gjøre meg vakker. Anonymkode: 7680f...6eb Sånn fungerer ikke den virkelige verden. Anonymkode: 4387b...082 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #5 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sånn fungerer ikke den virkelige verden. Anonymkode: 4387b...082 Merker det nå, alt bullshitten om «everyone is beautiful» og kroppspositivitet er jo bare propaganda da? Hvorfor? Anonymkode: 7680f...6eb 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #6 Skrevet 2. juni 2024 16 minutter siden, AnonymBruker said: Kjære menn, hvorfor behandler dere kun attraktive kvinner med respekt? Anonymkode: 486fc...08e At mennene ikke sjekket deg opp da du var uattraktiv betyr ikke at de ikke behandlet deg med respekt. Anonymkode: c8d12...603 5
Helene1982 Skrevet 2. juni 2024 #7 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Merker det nå, alt bullshitten om «everyone is beautiful» og kroppspositivitet er jo bare propaganda da? Hvorfor? Anonymkode: 7680f...6eb Jeg tror at det både er lurt å fokusere på å erkjenne egne privilegier, styrker og svakheter og prøve å ikke sammenligne seg for mye ned andre. De aller fleste av oss er verken penest, rikest, smartest eller mest dyktig i noe som helst. Det at noen er veldig pene, betyr ikke at alle andre er stygge. 3
homber Skrevet 2. juni 2024 #8 Skrevet 2. juni 2024 Behandler alle jeg møter med respekt. Ofte så får man økt selvtillit når man har jobbet med seg selv, og det gir en positiv effekt i alle sosiale situasjoner. 2
pressplay Skrevet 2. juni 2024 #9 Skrevet 2. juni 2024 Jeg caller bullshit på denne historien. Jeg tviler ikke på attraktive kvinner møter mer velvilje fra menn og noe mer fiendskap fra kvinner, men historien virker oppdiktet for å bekrefte et visst verdensbilde. TS skriver at for et år siden fikk hun timeglassfigur, og på den tiden, la oss si 2 år da en slik prosess ikke skjer over natten, så har hun fått flere ettergitte fartsbøter. Altså, jeg har aldri fått en fartsbot i hele mitt liv, mens TS har i flertall blitt stoppet av politiet i løpet av 2 år. Da har hennes sjarm, sittende i bil slik at man ikke har kunnet se hennes kroppsfasong, bidratt til at politimenn har sett igjennom fingrene på saken. Dette virker fullstendig oppkonstruert. Det får meg til å tvile på resten av historien og lure på om den er overdrevet eller oppkonstruert for å understøtte et poeng. 28 16
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #10 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): At mennene ikke sjekket deg opp da du var uattraktiv betyr ikke at de ikke behandlet deg med respekt. Anonymkode: c8d12...603 Sa jo de kunne være bevisst slemme mot meg uten at jeg hadde gjort noe. Dette skjer aldri nå. Anonymkode: 7680f...6eb 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #11 Skrevet 2. juni 2024 pressplay skrev (47 minutter siden): Jeg caller bullshit på denne historien. Jeg tviler ikke på attraktive kvinner møter mer velvilje fra menn og noe mer fiendskap fra kvinner, men historien virker oppdiktet for å bekrefte et visst verdensbilde. TS skriver at for et år siden fikk hun timeglassfigur, og på den tiden, la oss si 2 år da en slik prosess ikke skjer over natten, så har hun fått flere ettergitte fartsbøter. Altså, jeg har aldri fått en fartsbot i hele mitt liv, mens TS har i flertall blitt stoppet av politiet i løpet av 2 år. Da har hennes sjarm, sittende i bil slik at man ikke har kunnet se hennes kroppsfasong, bidratt til at politimenn har sett igjennom fingrene på saken. Dette virker fullstendig oppkonstruert. Det får meg til å tvile på resten av historien og lure på om den er overdrevet eller oppkonstruert for å understøtte et poeng. Hørt om å ha kraftig ADHD, være ung og dum og avhengig av adrenalin? Du vil at historien skal være flask for å ikke såre egoet ditt. Skjønnhet er makt. Bøtene slapp man unna med pga ansikt ikke kropp. En pen kropp betyr lite uten et vakkert ansikt. Anonymkode: 486fc...08e
Helene1982 Skrevet 2. juni 2024 #12 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hørt om å ha kraftig ADHD, være ung og dum og avhengig av adrenalin? Du vil at historien skal være flask for å ikke såre egoet ditt. Skjønnhet er makt. Bøtene slapp man unna med pga ansikt ikke kropp. En pen kropp betyr lite uten et vakkert ansikt. Anonymkode: 486fc...08e Historien er jo åpenbart falsk. Men temaet eksisterer. 5
Fremmed fugl Skrevet 2. juni 2024 #13 Skrevet 2. juni 2024 1. Anbefaler deg å slutte med all råkjøringen din. Det er en grunn til at vi har fartsgrenser. 2. Du må slutte rote så fælt når du reiser. Lær deg å sjekke inn på app, og annet som gjør at du ikke hele tiden trenger å stå i kø til en eller annen skranke. Gratulerer med at du fikk orden på din overvekt. Husk å vedlikeholde med regelmessig fysisk aktivitet og pass på kostholdet videre. 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #14 Skrevet 2. juni 2024 Fremmed fugl skrev (5 minutter siden): 1. Anbefaler deg å slutte med all råkjøringen din. Det er en grunn til at vi har fartsgrenser. 2. Du må slutte rote så fælt når du reiser. Lær deg å sjekke inn på app, og annet som gjør at du ikke hele tiden trenger å stå i kø til en eller annen skranke. Gratulerer med at du fikk orden på din overvekt. Husk å vedlikeholde med regelmessig fysisk aktivitet og pass på kostholdet videre. Det er vel liten tvil om at hele historien er oppdiktet? Anonymkode: aefb6...3b2 1
Egutt Skrevet 2. juni 2024 #15 Skrevet 2. juni 2024 (endret) … Endret 2. juni 2024 av Egutt Feil tråd
Egutt Skrevet 2. juni 2024 #16 Skrevet 2. juni 2024 Egutt skrev (3 minutter siden): Jeg prøver å forstå hvorfor dette ikke er utroskap, på lik linje som ellers når man er kjærester eller gift. Kan noen forklare meg? Beklager, her ble det kommentert feil 😅
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #17 Skrevet 2. juni 2024 Som en relativt attraktiv kvinne kjenner jeg meg ikke igjen i historien din i det hele hatt. påstår du at kvinner vil automatisk snakke slemt om andre vakre kvinner? påstår du at ved fartskontroll med laser, automatisk avlesning så ble du ettergitt bøter pga utseende? Dette tror jeg ingenting på. til sammenligning har jeg fått fremmede til å betale både matvarer (på eget initiativ fra dem), biletter, mat, drikke, fått dyre gaver av new date etc da for å «sammenligne» «utseende» . Men- dette har med personlighet å gjøre. Jeg er genuint en varm og generøs person noe som jeg tror tiltrekker lignende gode mennesker. fikk forøvrig min første bot i fjor og det var ikke noe ettergivelse i politimannens ansikt. Menn er ikke naut som går etter utseende alene. tror ikke noe på denne historien. Jeg har bedre syn på menn(og kvinner) enn det ✅ Anonymkode: 38fee...0eb 4 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #18 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kjære menn, hvorfor behandler dere kun attraktive kvinner med respekt? Med en gang man tar opp dette temaet, blir folk veldig provoserte av en eller annen grunn. Men vi kan ikke overse de klare indikatorene på dette? Selvfølgelig kan alle uansett utseende date og ha romantiske relasjoner. Men det er oppsiksvekkende forskjeller i behanding av mennesker som oppfattes som vakker ifølge «skjønnhetsstandarene». Noen menn som har meninger om dette? Jeg pleide å slite med vektproblemer og kviser for noen år siden. De fleste menn ignorerte meg bare totalt i sosiale settinger og noen var til og med direkte slemme for ingen grunn. mens kvinner var veldig snille mot meg og eksremt gode venniner. Mistet vekten og fikk en timeglassfigur for et år siden, og kvisene forsvant. Hele samfunnet rundt meg endret seg på en sjokkerende måte. Alle menn er plutselig veldig snille, hjelpsomme, gavmilde og interesserte i meg. Jeg tenkte først at dette er pga vektnedgangen. Jeg spurte en gruppe med menn om de behandler større jenter dårlige med vilje kontra tynne. Det jeg fikk som svar var at vekt har lite å si om ansiktet ikke er pent. Da jeg spurte hva de mener med dette fikk jeg som svar at jeg har store blå øyne, mørkt tykkt hår, liten nese, fyldige lepper og et smallt feminint ansikt. Og dette anses som en 10/10 for menn. Jeg har aldri vært opptatt av utseende så har ikke lagt merke til ansiktet mitt på den måten. men er helt sjokkert over hvor spessifike ting man må ha for å være en «10/10». Alle mine rare personlighetstrekk er plutselig tiltrekkende eller unike. Jeg får mat og drikke, ting på butikker, oppgraderinger på fly gratis ofte og for ingen grunn. Menn tilbyr seg å hjelpe meg med hva som helst og jeg har sluppet unna med fartsbøter flere ganger av mannlige politifolk. Samtidig har kvinner endret holdning til meg selv om jeg er akkurat samme person. Tidligere venniner snakker styggt bak ryggen min, fremmede kvinner gir meg stygge blikk og en attitude. Falske rykter jeg aldri har vært utsatt for før spres om meg fra kvinner. Hva er galt med verden? Og hvorfor oppfører folk seg slik? Dette er så trist. Anonymkode: 486fc...08e Den mannlige ekvivalenten til.. Anonymkode: 6598d...e85 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #19 Skrevet 2. juni 2024 Folk liker pene og/eller blide folk. Anonymkode: 14663...3f9 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #20 Skrevet 2. juni 2024 Er dette satire? "Pretty privilege"? Selvfølgelig har pene mennesker fordeler i livet som ikke-pene mennesker ikke har. Slik har det alltid vært. Anonymkode: 45743...615 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå