Gå til innhold

Hvordan få selvtillit etter vektoppgang?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dessverre mistet all selvtillit etter en vektoppgang på 10 kg. All selvtillit er borte, og kvier meg for å ha sex med mannen. Han er fantastisk, og synes jeg ser flott ut uansett. Så problemet ligger hos meg.

Føler meg som et vandrende berg med flesk, og synes det er ubehagelig å bevege meg utendørs. Skammer meg så mye.

Noen tips? 

Anonymkode: ddd40...73f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå ned i vekt

Anonymkode: a5b88...988

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker som om du bare må resignere og godta vektøkningen? Det må man jo som regel ikke. Ta tak i saken og legg om kostholdet, gå mer turer og beveg deg mer, så vil de ti kiloene forsvinne igjen, sakte men sikkert.

Anonymkode: dc3ad...293

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har dessverre mistet all selvtillit etter en vektoppgang på 10 kg. All selvtillit er borte, og kvier meg for å ha sex med mannen. Han er fantastisk, og synes jeg ser flott ut uansett. Så problemet ligger hos meg.

Føler meg som et vandrende berg med flesk, og synes det er ubehagelig å bevege meg utendørs. Skammer meg så mye.

Noen tips? 

Gå ned igjen 😅, men iallfall ikke gjør det kona gjorde, hun kjøpte seg jævlig store klær, da så hun jo bare stor og usikker ut, hun er jo så flott i alle vektklasser ❤️❤️🫠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Gå ned i vekt

Anonymkode: a5b88...988

Ja, skal så klart det. Men 10 kg tar jo noen uker. Har en BMI på 22 nå, og skal så klart ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmonster skrev (6 timer siden):

Gå ned igjen 😅, men iallfall ikke gjør det kona gjorde, hun kjøpte seg jævlig store klær, da så hun jo bare stor og usikker ut, hun er jo så flott i alle vektklasser ❤️❤️🫠

Skal så klart ned. Veier 64 kg, og ligger vanligvis på 54 kg. Er jo normalvektig (er 170 cm), men hadde jo vært fint å kunne trives uansett vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du snakker som om du bare må resignere og godta vektøkningen? Det må man jo som regel ikke. Ta tak i saken og legg om kostholdet, gå mer turer og beveg deg mer, så vil de ti kiloene forsvinne igjen, sakte men sikkert.

Anonymkode: dc3ad...293

Nei, skal jo ned. Men 10 kg tar tid. Og vil jo lære å trives uansett vekt, spesielt som normalvektig. Har en BMI på 22, og synes det er trist å føle seg så fæl, på tross av normal vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer du å være overvektig på 64kg og 170 cm? Du må jo være skikkelig utrent og ha en dvask kropp...

Jeg er 61kg og 164cm, er slank med veldig lite fett. Flat mage og smal midje, trener mye da og har en trent kropp.

Du trenger nok bare å starte med trening du

Anonymkode: abd73...cbf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan klarer du å være overvektig på 64kg og 170 cm? Du må jo være skikkelig utrent og ha en dvask kropp...

Jeg er 61kg og 164cm, er slank med veldig lite fett. Flat mage og smal midje, trener mye da og har en trent kropp.

Du trenger nok bare å starte med trening du

Anonymkode: abd73...cbf

Jeg er jo ikke overvektig, men har gått opp 10 kg. Har vel ikke skrevet at jeg er overvektig? Veier vanligvis 54 kg, så det går så klart utover selvtilliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, skal jo ned. Men 10 kg tar tid. Og vil jo lære å trives uansett vekt, spesielt som normalvektig. Har en BMI på 22, og synes det er trist å føle seg så fæl, på tross av normal vekt. 

Du må jo ta deg sammen da. Enten må du skjerpe tankegangen din og akseptere deg selv som du er, eller så må du slanke deg til slik du var. 

Anonymkode: 357d7...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må jo ta deg sammen da. Enten må du skjerpe tankegangen din og akseptere deg selv som du er, eller så må du slanke deg til slik du var. 

Anonymkode: 357d7...7e0

Ønsker jo å få til begge deler. Vil akseptere utseendet mitt, samtidig som jeg går ned. Disse to er vel ikke gjensidig utelukkende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Noen tips? 

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Søk hjelp for det forvrengt kroppsbildet du har. Når det der får deg i kjelleren har du store problemer. 

Anonymkode: 4d564...539

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykiatri.

Anonymkode: e92f5...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ja, skal så klart det. Men 10 kg tar jo noen uker. Har en BMI på 22 nå, og skal så klart ned.

Så bra! Dette fikser du

Anonymkode: 9dbdc...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få litt hjelp til tankene dine du! Og prøv å husk den flotteste dama du så på stranden i fjor! Husker ikke? Fordi det er ingen andre som er så opptatt av kroppen din som deg, så selvfølelsen din og selvtilliten har ingenting med kiloene dine å gjøre. Om du er vakker og tiltrekkende eller ei er mye mer avhengig av utstråling og oppførsel, enn om du veier 54 eller 64 kg.

Anonymkode: a7e9a...af8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Ah, du burte gjøre følgene 

1. la vekten stå stille for da spiser du vedlikeholds kalorier

2. spise proteinrikt , bytte ut raske karbo med proteiner , spis 2x kroppsvekt

3. styrketrening med baseløft 3 ganger i uka typ stronglift 5x5 ( gratis app)

da vil du bygge muskulatur , om vekten ikke bevege seg noe særlig så går du opp i muskelmasse og ned i fettmasse. Men allså veier det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...