Gå til innhold

MENN se her! , hva er røde flagg i en kvinne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du trenger ingen presis definisjon for å gjenkjenne sjarm når du ser det. Samme gjelder tradisjonell femininitet: Det er en væremåte.

Men jeg tror kanskje du misforstår en smule:

Det at du ikke engang vet hva tradisjonell femininitet er vil nok sannsynligvis utgjøre litt av poenget her…

Anonymkode: 8726e...9e7

Det vet du ikke, kan være de du svarer er femenin på måten du liker. 

Men de kan ikke se verden gjennom dine øyene å se hvordan denne preferansen ser ut for deg.

Å folk ser ikke nødvendigvis segselv som andre ser dem, så om du syns noen er feminine eller ikke, er det ikke sikkert de er enige i at de verken er det eller i at de ikke er det. 

Anonymkode: 05c61...f28

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
7 hours ago, AnonymBruker said:

Alle dere som viser til tradisjonell feminitet klaret aldri å forklare hva det betyr i detalj. Og hvorfor det er livsfarlig for menn å være sammen med en kvinne som ikke er tradisjonelt feminin. 

Anonymkode: 72f13...92d

Han mener vel "kvinner som ikke går i korsett".

Forøvrig går dette litt begge veier, for andre menn (undertegnede inkludert) er "tradisjonelt feminin" et større rødt flagg enn å opponere mot det.

Endret av knooters
  • Liker 1
Skrevet

Merker jeg antydning til sjalusi og kontrollerende atferd tidlig i relasjon, så er det det største røde flagget, da går jeg videre med en gang. Sjansen for psykisk vold og mishandling er alt for stor med slike kvinnfolk 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Arild37 skrev (1 time siden):

Merker jeg antydning til sjalusi og kontrollerende atferd tidlig i relasjon, så er det det største røde flagget, da går jeg videre med en gang. Sjansen for psykisk vold og mishandling er alt for stor med slike kvinnfolk 

Ikke hvis sjalusi er begrunnet. Henger du med masse ekser og "venninner", så må du forvente at dama ikke uten videre blir begeistret. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.6.2024 den 0.48):

Hva gjør kvinner som får dere skeptisk til å date henne videre/bli sammen med henne?  Noen røde flagg dere ser etter/er obs på? 
😊

Anonymkode: 457f2...83e

Røde flagg -

Følger/hører på influensere av typen Kristin Gjeldsvik eller Iselin Guttormsen.

Har reelt sett ingen egne interesser/hobbyer.

Er ute av stand til å danne seg egne meninger om politiske/samfunnsmessige saker. Typ hun har pride flagg på facebook når det er pride måned, byttet selvfølgelig til palestina flagg når alle skulle ha det osv.

Stemmer på partier som AP, SV, Venstre og rødt, og syns innvandring fra ikke vestlige land er flott.

Er verken omsorgsfull, empatisk, eller flink med hus/hjem/matlaging.

Har sex utenfor fast forhold.

Alt av holdninger av typen "min beste venninne er utro, men det har ikke jeg noe problem med" til "jeg er 43 år og har aldri tatt en GU, eller testet meg for en dritt".

Driver ikke med noen form for fysisk aktivitet.

Det er jaggu meg like mye ubrukelige damer, som det finnes ubrukelige menn.

Anonymkode: 4735a...489

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke hvis sjalusi er begrunnet. Henger du med masse ekser og "venninner", så må du forvente at dama ikke uten videre blir begeistret. 

Jeg henger ikke med masse ekser og venninner. Men én dame som ikke aksepterer at jeg er venn med eksen er alt for kontrollerende og toxic for meg

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Arild37 skrev (35 minutter siden):

Jeg henger ikke med masse ekser og venninner. Men én dame som ikke aksepterer at jeg er venn med eksen er alt for kontrollerende og toxic for meg

Hvis du drikker kaffe og spiser middag med eksen under fire øyne, må du regne med at de fleste normale damer reagerer. Jeg har vært borti menn som absolutt ville henge med eksen, og dem droppet jeg å date. Mange tenker som meg. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du drikker kaffe og spiser middag med eksen under fire øyne, må du regne med at de fleste normale damer reagerer. Jeg har vært borti menn som absolutt ville henge med eksen, og dem droppet jeg å date. Mange tenker som meg. 

Vi møtes ikke ofte, gåturer og middag en sjelden gang, sist var vel i fjor, men har jevnlig kontakt på tlf, alt 100% uskyldig. Alt dette vet kjæresten min, og hun er heldigvis trygg nok på seg selv til å ikke prøve å bryte opp vennskapet

Kontrollerende og sjalu menn er nok ikke populært blant kvinner heller, få kvinner liker å bli kontrollert og beskyldt for noe de ikke har gjort, samme med de fleste menn. Ser man ikke at slikt er toxic så bør en gå litt i seg selv 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ring i nese

Rødt/grønt hår

Ex og barn

Tattiser.

Anonymkode: a2931...f02

Er det rødt flagg å ha en eks og barn? Jeg forstår at ikke alle er interessert i noen med barn fra før, men rødt flagg? 

Anonymkode: 4fc7b...ab1

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Arild37 skrev (11 minutter siden):

Vi møtes ikke ofte, gåturer og middag en sjelden gang, sist var vel i fjor, men har jevnlig kontakt på tlf, alt 100% uskyldig. Alt dette vet kjæresten min, og hun er heldigvis trygg nok på seg selv til å ikke prøve å bryte opp vennskapet

Kontrollerende og sjalu menn er nok ikke populært blant kvinner heller, få kvinner liker å bli kontrollert og beskyldt for noe de ikke har gjort, samme med de fleste menn. Ser man ikke at slikt er toxic så bør en gå litt i seg selv 

Vel, jeg aksepterer heller ikke for meg selv å ha romantiske gåturer og enemiddager med ekser. Både mannen og jeg synes at slik ikke passer i et forpliktende forhold. Ingen av oss er kontrollerende. Vi har bare like verdier.

• Nyttig 4
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Er det rødt flagg å ha en eks og barn? Jeg forstår at ikke alle er interessert i noen med barn fra før, men rødt flagg? 

Anonymkode: 4fc7b...ab1

Handler vel så mye om alder her da. Som 50-åring regner jeg med at potensielle partnere har barn, men vil nok foretrekke om de er voksne slik som mine. Men tror ikke det vil være et absolutt krav. 

Forøvrig er tatoveringer og gjerne litt knæsje farger i håret pluss i min bok. Og kan sikkert takle en ring i nesa også. Men er ikke så mange damer på min alder som har det, så neppe noen utfordring for meg.

AnonymBruker
Skrevet
On 6/2/2024 at 9:35 AM, AnonymBruker said:

Min nåværende kjæreste hadde to røde flagg på meg- når vi ble kjent var jeg 6 kg mer enn jeg er nå (vært syk i flere mnd pga uspesifisert infeksjon), og jeg har to barn. Han er en aktiv mann som vil ha aktiv kjæreste - og vi drev med samme aktivitetene noe som åpnet døren tror jeg. 

heldigvis så hadde vi så god tone og så mye til felles at han valgte å ta sjansen :) og det er jeg veldig glad for! For bedre kjæreste kunne jeg ikke funnet ❤️ 

Så får vi se hvordan han håndterer to barn med på lasten etterhvert som tiden går, vi har kun vært sammen noen måneder 😊

Anonymkode: d5e18...767

Wooow du veide heie 6kg mer. Sikkelig rødt flagg! 
Vil heller si at kjæresten din er er rødt flagg om han mener det bar et rødt flagg ..

Anonymkode: 093e0...498

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Arild37 skrev (3 timer siden):

Jeg har også et vennskap til min ex. Ingen av oss dater noen nye enda, så det blir vel slutt på kontakten en gang. Men jeg forstår deg, det er fullt mulig å ha et vennskap uten at det er sex og romanse med exn, spsielt når det ble slutt fordi det ikke var noe sex og romanse, som til oss. Men vi vokste opp sammen, å det er drit tøfft å miste han som en venn i livet. Vil passe på at det går bra med han livet ut, men må sikkert gi slipp. Føler den sorgen er like sterk som å huske at foreldrene mine blir eldre. Liker ikke det triste i livet, det er noe drit. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Psykisk sjukdom som angst osv. Tatoveringer, piercinger andre steder enn i ørene. Småhund, eller mer enn en katt.

Anonymkode: 9d725...56a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.6.2024 den 11.40):

Angående det å snakke negativt om en eks; jeg er enig i at det i utgangspunktet ikke er en god ting. Men hvor går grensen for at det blir oppfattet som å snakke negativt? For min del er det vanskelig å forklare hvorfor jeg er som jeg er og reagerer som jeg gjør uten å fortelle om noen av de negative sidene til min eks og hvordan dette påvirket meg gjennom samlivet. Er det innafor eller anses det også som drittslenging? Om det gjør det, så betyr det at jeg ikke kan fortelle mye som er relevant for at min nye partner skal forstå hvor jeg kommer fra relasjonsmessig. Og det er jo ikke greit det heller?

Anonymkode: be1fc...56e

Alt negativt snakk om ex'er er negativt i min bok. For å si det enkelt hvis du i et jobbintervju hadde snakket negativt om tidligere arbeidsgivere så ville du ikke fått jobben...

Har du f.eks. hatt voldelige ex'er så sier det mye om deg som har valgt dem. Sier du at du hatt ex'er som har behandlet deg dårlig så kan det like så godt være deg som projiserer din egen dårlige oppførsel, Snakker du negativt om dine ex'er så er det stor sannsynlighet for at du da kommer til å prate drit om meg til andre senere, osv.

Kort sagt hvis du har dårlige opplevelser med ex'er så hold det for deg selv, og ikke si noe om det med mindre partneren din spesifikt ber deg om å snakke om det. For all uoppfordret dritsnakk om ex'er vil reflektere dårlig på deg selv.

AnonymBruker skrev (På 2.6.2024 den 11.55):

Så du eliminerer ca en fjerdedel av alle kvinner, fordi de har blitt utsatt for overgrep 😂

Det høres jo ut som drømmemannen.

Feminist? Trodde alle var det i våre dager?

Anonymkode: cf769...2e2

Det kan være flere årsaker til at en kvinne påstår å ha vært utsatt for overgrep. Og alle sammen er negativt for min del.

• Hun kan ha vært utsatt for et reelt overgrep. Og jeg gidder ikke å være en hobbypsykolog og deale med hennes traumer. Da velger jeg heller en uten slike traumer å deale med.
  • Hun kan gjøre det for oppmerksomhet og sympati. Og slike vil jeg overhode ikke ha noe med å gjøre.
  • Hun kan være en mannehater som slenger om seg med falske anklager. Og det er stor sannsynlighet for at jeg blir hennes neste offer.
  • Hun kan gjøre det for å dekke over egen utroskap, ol. og slike vil jeg selvsagt heller ikke ha noe med å gjøre.
  • Osv.

Og nei alle er ikke feminister / mannehatere i dag nei.

MariaIsabel skrev (På 3.6.2024 den 22.22):

De fleste her er forsåvidt greie nok, men jeg lurer på noen av dem, om du har lyst til å utdype: 

- Hva mener du når du sier det er et rødt flagg/dealbreaker om hun forteller om seksuelle overgrep?

- Hva legger du i ordet feminist? "Moderne feminist" med alt rører det innebærer, eller faktisk feminist, som er for at menn og kvinner skal ha like muligheter?

- Tenker du at man må til legen og få en diagnose for å kunne kalle seg allergisk, dersom man hovner opp hver gang man spiser en spesifikk matvare, eller er det noe annet du tenker på?

Noen av punktene synes jeg forøvrig er merkelige å ha som røde flagg - fysiske plager og barn, men det er kanskje ment mer som dealbreakers(?) og da er det selvsagt innafor.

1. Se over.

2. Feminisme har ALLTID handlet om mannshat og undertrykking av menn. Helt fra sufragettenes tid hvor de sendte brevbomber til menn de ikke likte. Det har ALDRI vært noen feministisk bevegelse som har kjempet for like muligheter for kvinner og menn.

3. Det er blitt en "motesak" å drive å selvdiagnostisere seg med alt mulig slags av allergier i dag. Spesielt blant kvinner. Og slike folk vil jeg helst ikke ha noe med å gjøre. Om det betyr at noen med reelle allergier glipper så ser jeg ikke det som noe stort tap. Hvis det hadde vært en veldig lammende allergi så hadde det jo uansett vært en byrde for meg å måtte deale med.

Anonymkode: 87f36...ed2

• Nyttig 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Feminisme har ALLTID handlet om mannshat og undertrykking av menn. Helt fra sufragettenes tid hvor de sendte brevbomber til menn de ikke likte. Det har ALDRI vært noen feministisk bevegelse som har kjempet for like muligheter for kvinner og menn.

Det startet med at kvinner var UNDERTRYKKET. Kvinner har alltid måtte kjempe for et normalt liv med normale muligheter. Din forbanna tosk. 

• Liker 4
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det startet med at kvinner var UNDERTRYKKET. Kvinner har alltid måtte kjempe for et normalt liv med normale muligheter. Din forbanna tosk. 

Nei kvinner har aldri vært undertrykket. De har gjennom alle tider vært privilegerte som slipper millitær tjeneste, ikke trenger å stå strafferettslig eller økonomisk ansvarlig for sine valg, og har blitt forsørget og beskyttet på alle mulige måter.

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alt negativt snakk om ex'er er negativt i min bok. For å si det enkelt hvis du i et jobbintervju hadde snakket negativt om tidligere arbeidsgivere så ville du ikke fått jobben...

Har du f.eks. hatt voldelige ex'er så sier det mye om deg som har valgt dem. Sier du at du hatt ex'er som har behandlet deg dårlig så kan det like så godt være deg som projiserer din egen dårlige oppførsel, Snakker du negativt om dine ex'er så er det stor sannsynlighet for at du da kommer til å prate drit om meg til andre senere, osv.

Kort sagt hvis du har dårlige opplevelser med ex'er så hold det for deg selv, og ikke si noe om det med mindre partneren din spesifikt ber deg om å snakke om det. For all uoppfordret dritsnakk om ex'er vil reflektere dårlig på deg selv.

Det kan være flere årsaker til at en kvinne påstår å ha vært utsatt for overgrep. Og alle sammen er negativt for min del.

• Hun kan ha vært utsatt for et reelt overgrep. Og jeg gidder ikke å være en hobbypsykolog og deale med hennes traumer. Da velger jeg heller en uten slike traumer å deale med.
  • Hun kan gjøre det for oppmerksomhet og sympati. Og slike vil jeg overhode ikke ha noe med å gjøre.
  • Hun kan være en mannehater som slenger om seg med falske anklager. Og det er stor sannsynlighet for at jeg blir hennes neste offer.
  • Hun kan gjøre det for å dekke over egen utroskap, ol. og slike vil jeg selvsagt heller ikke ha noe med å gjøre.
  • Osv.

Og nei alle er ikke feminister / mannehatere i dag nei.

1. Se over.

2. Feminisme har ALLTID handlet om mannshat og undertrykking av menn. Helt fra sufragettenes tid hvor de sendte brevbomber til menn de ikke likte. Det har ALDRI vært noen feministisk bevegelse som har kjempet for like muligheter for kvinner og menn.

3. Det er blitt en "motesak" å drive å selvdiagnostisere seg med alt mulig slags av allergier i dag. Spesielt blant kvinner. Og slike folk vil jeg helst ikke ha noe med å gjøre. Om det betyr at noen med reelle allergier glipper så ser jeg ikke det som noe stort tap. Hvis det hadde vært en veldig lammende allergi så hadde det jo uansett vært en byrde for meg å måtte deale med.

Så du er bare et tvers igjennom råttent menneske altså. 

Dette var jo rett og slett direkte kvalmende hele veien og jeg kjenner at jeg tror ikke jeg orker å gi et ordentlig svar engang, for jeg anser deg som en lost case.

Heldigvis så drar du den langt nok til at alle ærlige, åpne kvinner med livserfaring og dybde, automatisk blir eliminert. 

Endret av MariaIsabel
  • Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei kvinner har aldri vært undertrykket. De har gjennom alle tider vært privilegerte som slipper millitær tjeneste, ikke trenger å stå strafferettslig eller økonomisk ansvarlig for sine valg, og har blitt forsørget og beskyttet på alle mulige måter.

Kjemp for din rettighet om å ikke få stemme, jobbe, eie hus, bestemme over egen kropp, sette navnet ditt på prosjektene dine om det er foskning eller kreativt men la kona di få ta æren I DAG 📣🎉Hurra! Hurra!

Hysteri er en normal tilstand som kan oppstå i menn, å jeg tenker vi sender deg på asylum. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjemp for din rettighet om å ikke få stemme, jobbe, eie hus, bestemme over egen kropp, sette navnet ditt på prosjektene dine om det er foskning eller kreativt men la kona di få ta æren I DAG 📣🎉Hurra! Hurra!

Hysteri er en normal tilstand som kan oppstå i menn, å jeg tenker vi sender deg på asylum. 

Vet du hvem Marie Curie, eller Ada Lovelace var? Fikk de lov til å sette navnet sitt på prosjektene sine? Var det kanskje noen menn som har kommet i skyggen av disse på tross av at de gjorde akkurat det samme arbeidet som disse har fått æren for? Og hvordan passer dette inn i bildet du prøver å tegne her?

Og fikk alle menn stemme? Når var det alle menn fikk denne retten?, Og når fikk alle kvinner det?

Vil du låne penger til en person som ikke er juridisk ansvarlig hvis denne personen misligholder lånet?

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...