Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

MENN se her! , hva er røde flagg i en kvinne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Heldigvis er det mange som like røde flagg, så ladies just be you. 

Anonymkode: 879ab...c0c

Jepp. Enkelte av de røde flaggene noen fremsetter her er jo grønne flagg for andre. F.eks "Seksuelt kinky, BDSM, eller annen weirdness".

Kinky og "weirdness" er topp for min del i hvert fall. Er vel heller rødt flagg om hun ikke har noen kinks eller fetisjer.

Anonymkode: d7ec8...8f5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Angående det å snakke negativt om en eks; jeg er enig i at det i utgangspunktet ikke er en god ting. Men hvor går grensen for at det blir oppfattet som å snakke negativt? For min del er det vanskelig å forklare hvorfor jeg er som jeg er og reagerer som jeg gjør uten å fortelle om noen av de negative sidene til min eks og hvordan dette påvirket meg gjennom samlivet. Er det innafor eller anses det også som drittslenging? Om det gjør det, så betyr det at jeg ikke kan fortelle mye som er relevant for at min nye partner skal forstå hvor jeg kommer fra relasjonsmessig. Og det er jo ikke greit det heller?

Anonymkode: be1fc...56e

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det skal være likestilling når det kommer til generell lønn. 

Men ikke likestilling når det kommer til å dele regning, arbeidstid eller til rekruttering av kvinner til fysisk krevende eller farlige yrker. Ingen kvinner som roper likestilling til kvotering av kvinnelige brannmenn, politi, takleggere, eller murere. 

Du skal være en gentleman, som tilsier et asymmetrisk forhold, men samtidig skal det være likestilling. 

Likestillingen det siktes til bør omdøpes til velg og plukk likestillingen der det er mest komfortabelt for meg. 

Anonymkode: aeeed...298

Jo, det er da masse feminister der ute som er opptatt av å få flere kvinnelige politibetjenter og murere, f.eks? Jeg er en av dem 😊 

Det med å dele på regningen har ingenting med menn og kvinner å gjøre for min del, jeg synes bare det er smålig ikke å ville spandere, uansett kjønn. Nå tenker jeg kaffe eller kanskje noen øl, da, ikke regninger på flere tusen kroner, så er det ok å dele. 

Det er bare litt usexy og lite raust når en mann/kvinne betaler regningen og så sier: Vippser du meg halvparten? i stedet for å bare betale. Den andre parten (mann eller kvinne) bør selvfølgelig tilby seg å betale halvparten, men det hyggeligste svaret da er for meg: Kan ikke du bare spandere neste gang? 

Jeg er kvinne og betaler gjerne for begge. Det jevner seg som regel ut med tiden, hvis ikke, er det i det minste ikke jeg som har vært smålig. Gjerrighet er det mest usexy jeg vet om, og milimeterstyring av penger ("skal vi se, du tok en burger, den kostet visst litt mer enn min sandwich") er enda verre. 

Anonymkode: 12949...4c2

• Liker 5
Skrevet

At hun ikke har kontroll på følelsene sine. At hun hauser seg opp og mister kontrollen (på seg selv) for småting.

Når det er sagt, så er det kanskje et enda større rødt flagg hos menn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ser på alt av reaalityTV, Tatoveringer 

Anonymkode: a63d8...8b6

Skrevet

Tydelig at mange ikke vet hva rødt flagg er. Rødt flagg er ikke det samme som deal-breaker. Rødt flaggs (opprinnelige) betydning er tegn på at et mann/person er voldelig og farlig.

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):
  • Snakker drit om exen.
  • Kommer med historier om seksuelle overgrep.
  • Har en fortid i sexindustrien.
  • Spiller dum, eller er dum.
  • Følger rosabloggere, influensere, eller andre tanketomme kjendis trash folk.
  • Har en offermentalitet.
  • Mener at jeg skal være en tankeleser, og sier noe annet enn hva hun egentlig mener.
  • Har sminke, mote, eller kjendissladder som hobby.
  • Er venstreekstrem.
  • Er feminist.
  • Har unger fra før av.
  • Røyker, vaper, eller snuser.
  • Er vegetarianer / veganer.
  • Har selvdiagnostiserte allergier.
  • Har psykiske diagnoser.
  • Har fysiske plager som hindrer vanlige aktiviteter, friluftsliv, sportslige aktiviteter, ol.
  • Er manipulerende.

Alt dette er ikke bare røde flagg, men deal breakers.

Anonymkode: 87f36...ed2

Så du eliminerer ca en fjerdedel av alle kvinner, fordi de har blitt utsatt for overgrep 😂

Det høres jo ut som drømmemannen.

Feminist? Trodde alle var det i våre dager?

Anonymkode: cf769...2e2

• Liker 16
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

1. Er glad i baksnakking, drama og utviser nedlatende holdninger ovenfor andre. Det hører tenårene til. Skjerp deg.

2. Tidligere forhold og barn med menn som har bakgrunn i rusmiljøet, MC eller annen kriminell tilknytning.

3. Sterk overvekt. Tenker dårlig helse og hygiene. Vil ha barn med noen som er aktive og friske. Og ei som kan være med på aktiviteter.

4. Sterke psykiske lidelser. Har sett hvordan det sliter ut de rundt også. Nei takk.

5. Dårlige gener generelt. Mye sykdom og sykelighet i familien. Spesielt arvelige greier. 

6. Ekstremt konformitetssøkende og konstant sammenligner seg med andre i den grad at det påvirker livsvalg og livvsstil. Må tørre å gå din egen vei og ikke kopiere venninner sine siste mål innen alt. Klarer ikke flokkdyr. Må ha egen hjerne og vilje.

Anonymkode: 244b6...998

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for denne demonstrasjonen av nettopp den type mennesker jeg har på "dealbreaker" lista. Takk også for at du ikke tok deg bryet med å skrive fullstendige setninger eller oversette "dealbreaker" til norsk, bare for å karikere poenget. Samtidig, at du fant den ene feilen du måtte påpeke på nettopp det punktet du gjorde, er ren kunst! ❤️ 

👍

Anonymkode: c487c...34d

Man må jo heller takke deg, og skulle ønske du sto frem med Nick så man vet hvem å unngå. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jo, det er da masse feminister der ute som er opptatt av å få flere kvinnelige politibetjenter og murere, f.eks? Jeg er en av dem 😊 

Det med å dele på regningen har ingenting med menn og kvinner å gjøre for min del, jeg synes bare det er smålig ikke å ville spandere, uansett kjønn. Nå tenker jeg kaffe eller kanskje noen øl, da, ikke regninger på flere tusen kroner, så er det ok å dele. 

Det er bare litt usexy og lite raust når en mann/kvinne betaler regningen og så sier: Vippser du meg halvparten? i stedet for å bare betale. Den andre parten (mann eller kvinne) bør selvfølgelig tilby seg å betale halvparten, men det hyggeligste svaret da er for meg: Kan ikke du bare spandere neste gang? 

Jeg er kvinne og betaler gjerne for begge. Det jevner seg som regel ut med tiden, hvis ikke, er det i det minste ikke jeg som har vært smålig. Gjerrighet er det mest usexy jeg vet om, og milimeterstyring av penger ("skal vi se, du tok en burger, den kostet visst litt mer enn min sandwich") er enda verre. 

Anonymkode: 12949...4c2

Dette er bra. Tenker at når du står for likestilling bør du være konsekvent over hele linja. 

Når det kommer til betaling er jeg enig i at det er usexy å være gjerrig og gnien. Når det er sagt, dersom du spanderer runde etter runde som mann, og kvinnen ikke engang rekker etter lommeboka er det også usexy. At det på en måte skal være en selvfølgelighet at mannen betaler alt. Jeg er veldig for annenhver runde mentaliteten. Heldigvis har kvinnen som regel ønsket å betale for seg når jeg har vært på date. 

Nå er det selvfølgelig flere faktorer som spiller inn, som du nevner. Om det er småbeløp, eller betydelige beløp. Om det er du som har tatt initiativ og invitert til noe spesifikt, osv. 

Anonymkode: aeeed...298

• Liker 1
Skrevet

* Kverulerende/kranglete 
* Ikke mulighet/vilje til å bidra til økonomien
* For mye psykisk bagasje
* Veldig ulikt behov for intimitet
* Negativ

• Liker 1
  • Nyttig 2
Gjest Blåmonster
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis hun har penis

Anonymkode: b97c5...821

Egentlig ikke om hun kan teipe den litt vekk og vi dimmer lyset.

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker said:

Feminist? Trodde alle var det i våre dager?

Jeg er det ikke, og liker ikke de ihuga fanatiske folkene. 

Anonymkode: c621e...953

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva gjør kvinner som får dere skeptisk til å date henne videre/bli sammen med henne?  Noen røde flagg dere ser etter/er obs på? 
😊

Anonymkode: 457f2...83e

Det største røde flagget hos en kvinne mener jeg er dersom hun mener at du skal ta til deg all kritikk hun kommer med uten å forsvare deg saklig, mens hun går i gråt, sinne eller liknende følelsesutbrudd når du kommer med samme type kritikk.

Det er altfor mange kvinner som tar monopol på kritikk i forhold.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg er det ikke, og liker ikke de ihuga fanatiske folkene. 

Anonymkode: c621e...953

Du er ikke for likestilling? 
Det er et rødt flagg, det

Anonymkode: 82237...4a0

• Liker 6
Annonse
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Røde flagg:

• Rusmisbruk
  • Utstrakt bruk av passiv aggresjon og hersketeknikker
  • Tydelige tegn på psykiske lidelser, 
  • Kraftig overvekt
  • Venstre-ekstrem / feminisme-ekstrem (NB: Jeg er politisk moderat selv og har aktivt jobbet med likestilling på arbeidsplassen min, men disse typer ekstremister tåler jeg ikke)
  • Dominant (selvtillit er bra. Behov for å dominere er rødt flagg, hvis noen trengte å få det forklart) 
  • Religiøst ekstrem. (moderat religiøs er ok)
  • Ønske om å være tradwife 
  • Emosjonelt utvilgjengelig, lukket, angst for å snakke om seg selv, følelser, eller seriøse temaer
  • Ønske om "åpent forhold"

Deal-breakers:

• Er tidlig full på kvelden
  • Snakker høyt, forteller groviser, avbryter andre
  • Nedlatenhet
  • Overvekt
  • Inaktivitet
  • Overfølsomhet
  • Prinsesse-nykker
  • Overtro, slik som Martha Louise holder på med. Astrologi kan passere dersom det er en søt hobby.
  • Vegring mot å bli tidlig ekslusiv og definere forholdet (kalle oss kjærester)
  • Dårlig til å kommunisere
  • Vanskelig å gjøre avtaler med
  • Røyking/snusing/vaping/
  • tygge tyggis med åpen munn
  • Berøringsangst (jeg liker å ta på kjæresten min på en hyggelig måte generelt og på en sensuell måte når situasjonen tilsier det)
  • Skam, dårlig selvtillitt, nervøsitet, større antall fobier som overstyrer hverdagen, sosial angst
  • Kjefting, krangling og generelt irrasjonelle måter å takle utfordringer
  • Seksuelt kinky, BDSM, eller annen weirdness
  • egoisme
  • Tendens til å være sur som normaltilstand og forventning om medalje dersom hun er blid. 
  • Snakker om seg selv hele tiden og med minimal interesse for mitt liv. 

Gull-standard: 

• Trygg på seg selv, god til å kommunisere, ute etter et trygt forhold (tillit)
  • Blid, gode holdninger og folkeskikk
  • Sosialt oppegående, behandler andre på en ordentelig måte
  • Trygg på egen kropp og seksualitet 
  • Smart, selvstendig
  • Liker å være nær og berøre
  • Glad i å kysse
  • Holdning om at vi begge bidrar i forholdet emosjonelt og i hverdagen praktisk 
  • Ærlig, og sier i fra om ting som plager henne på en direkte måte
  • Open minded, rasjonell
  • Tilgjengelig. Interessert i å bruke tid sammen
  • Tadisjonelt syn på relasjoner : vi er kjærester og ekslusive og ikke noe annet tull. 
  • Aktiv, egne interesser, sunn, slank, sporty

Under "gull-standard" listet jeg egentlig opp de egenskapene jeg først tenker på om min nåværende kjæreste. F.. hvor forelsket jeg er... 🙈  

Anonymkode: c487c...34d

Støtter alle disse (tror jeg, med forbehold om at jeg overser noe bagatellmessig)

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Angående det å snakke negativt om en eks; jeg er enig i at det i utgangspunktet ikke er en god ting. Men hvor går grensen for at det blir oppfattet som å snakke negativt? For min del er det vanskelig å forklare hvorfor jeg er som jeg er og reagerer som jeg gjør uten å fortelle om noen av de negative sidene til min eks og hvordan dette påvirket meg gjennom samlivet. Er det innafor eller anses det også som drittslenging? Om det gjør det, så betyr det at jeg ikke kan fortelle mye som er relevant for at min nye partner skal forstå hvor jeg kommer fra relasjonsmessig. Og det er jo ikke greit det heller?

Anonymkode: be1fc...56e

Er du nødt til å blande inn andre personer? "Jeg har trust issues på grunn av noe som har skjedd før" holder jo (tenkt eksempel). Du MÅ ikke si "dette var eksens feil, assa, blablablablablalba <sett inn 5 minutter med skitprat om hvor fæl hen var>". Da fremstiller du deg bare som bitter, og sannsynligvis også som en person uten selvinnsikt (siden det oftest trengs to personer for å skape en kjip situasjon som pågår over tid og man lurer på hva den andre parten ville sagt om hen fikk taletid)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg opererer ikke med røde flagg, men har en håndfulle preferanser på generelt grunnlag. Utover det handler det om helhetsinntrykket. Det er mye man kan finne seg i hvis alt det andre treffer innertier, der følelsene og kjemien er sterk.

Endret av Bombasi
  • Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

- Oversminket og opererte, har veldig dårlig erfaring med slike, så holder meg unna 

- Ekstreme politiske holdninger, uansett retning 

- Kvinner som ikke klarer å ha selvstendige tanker, som bare følger andre ukritisk 

- Religiøs 

- Den minste tegn til manipulerende oppførsel

- Snakker om tidligere erfaringer med andre menn uten at jeg spør

- minste antydning til "spill" i dating, I stedet for å være genuin 

- antydning til problemer med sinnemestring.

- Dype traumer som vil gå ut over relasjon 

- Kjedelig seksuelt, og lav sexlyst  

- Uhøflig og frekk med fremmede 

Anonymkode: b091b...4a2

AnonymBruker
Skrevet

Feminist
Stemmer Rødt SV
Diagnoser, nevrotisk, manipulerende.
Stiller krav til menn, tilbyr ikke annet enn kroppen sin. 
Hatt sex med flere menn samtidig - for the streets
Over 20 sexpartnere - kun 17% mulighet for at ekteskapet holder.
Dårlig med penger, kredittkortgjeld, ingen sparing til pensjon, lever hånd til munn. 
Tar ikke ansvar for egne valg.
Dobbeltmoral - Strong independent women, men offer for patriarkatet når det passer henne 
Søker tradisjonell gentleman, en som betaler og bærer koffert, vil samtidig ha likestilling og en forsøker for barn fra tidligere forhold, ingen Lady og høyst moderne og slutty.
Lettkledde bilder på insta - søker ekstern validering og konstant oppmerksomhet
Veganer pesketarianer eller andre aner
Ser engler.

Anonymkode: 76b5a...d41

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...