Gå til innhold

MENN se her! , hva er røde flagg i en kvinne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Sander33 skrev (3 timer siden):

Samboeren min nå, hun er perfekt. Vært sammen i 5år. Hun leverer på ALLE punktene. 

Dr Jordan Peterson har ett basiskrav: «en dame eller jente som har hatt ett positivt forhold til sin far».  Det har faktisk kunne silt ut alle de jeg tok feil på.. snodig nok. 

Så godt forhold til far er positivt. 

Selv sier jeg, se også på hennes mor, slik blir din kjæreste seende ut når hun blir eldre.. (på lik linje som jeg er en klone av min far).. 

Oida, pappa tok et dårlig valg for vårt kjærlighets liv med å bli narkoman da vi var en smårollinger. Livet hakket i stein da ja.

Ingen av oss døtrene ser ut som det mamma gjorde på vår alder men ok. 

Syns du alle døtre ser ut som sin mor og sønner som sin far? Det er jo lite som skal til for å avslutte den teorien, eller er det bare min fedreløse ufinhet som gjør meg ute av stand til å se verden like "objektivt" som deg? Og religiøse Petersen...

Anonymkode: 05c61...f28

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mange partnere/kjærester

korte forhold

psykiske problemer

røyk

ingen utdanning

ingen venner

Anonymkode: 5adc1...30d

AnonymBruker
Skrevet
MariaIsabel skrev (På 15.6.2024 den 2.39):

Men herre min hatt da... 

Du sier at all negativ prat om ekser er negativt, at man selv er skyld i det om man har voldelige ekser, og at man skal holde negative ting om ekser for seg selv. Det er jo et godt stykke forbi å se det som et rødt flagg dersom man slenger dritt om alle eksene sine (for det ville jeg vært enig i at er et rødt flagg). 

Å skylde på offeret for partnervold, er det som gjør deg råtten. Tror du de som mishandler partneren sin går rundt med et skilt i panna? De fleste av dem er meget flinke til å fremstå mye bedre enn de er, over ganske lang tid, før de viser sitt virkelige jeg. 

Det at du mener man aldri skal si noe om ekser uten å spesifikt bli spurt, gjør at jeg tenker du er et veldig kaldt menneske, som umulig kan være ute etter en dyp, meningsfull relasjon - for det innebærer nemlig å dele fortiden sin, med bagasje, traumer (små eller store - de fleste har noe, og det innebærer ofte ekser) og hva som har formet dem oppigjennom livet. 

Jeg skylder ikke på offeret. Jeg sier at det kan være noe med hennes valg av partner som har gjort at hun har endt opp som hun har. Eller det kan være tilfeldig. Uansett er det en dårlig ting å uoppfordret drive å prate dritt om ex'er akkurat som at man ikke burde prate dritt om tidligere arbeidsgivere på et jobbintervju (uansett hvor sant det måtte være at tidligere arbeidsgiver oppførte seg dårlig).

Det er ganske kvalmende å droppe en kvinne fordi hun forteller om overgrep (med mindre du har grunn til å tro at hun lyver om det). Å si at man ikke gidder å forholde seg til andres traumer, og derfor forlater dem om de har det, er utrolig kaldt - mennesker med normal empati tenker ikke slik. Det er selvsagt en annen sak dersom personen har alvorlige psykiske lidelser pga traumene, som går utover menneskene rundt dem i hverdagen - da kan det bli for mye og man må beskytte seg selv fra det - men det var ikke det det var snakk om her. 

Hvis jeg skal være sammen med noen i et forhold så må det gi meg en i summ positiv opplevelse. Faktisk må det være et godt stykke over å bare så vidt bikke over på positiv side for meg fordi jeg som mann jo må legge en god del innsats i å bli sammen med en dame. Om noen har noe traumer så teller det negativt inn for min del selvsagt da dette også vil gå utover meg. Og om det skulle være falske anklager så er det enda mer negativt for meg. Altså uansett en stor negativ byrde for meg.

Tankene dine om feminisme er jo direkte absurd, og det må jo være noen alvorlige problemer med virkelighetsoppfatningen din. Kvinner har vært undertrykt i lang tid, og har kjempet mange kamper for å få like rettigheter som menn. Kvinner er fremdeles undertrykt på mange områder - innenfor medisin f. Eks - kvinnehelse er altfor lite forsket på, selv om kvinnekroppen er mer komplisert enn mannekroppen, og går igjennom mer ila livet (generelt) og egentlig burde vært forsket mest på. Hvor mye mer tror du det ville vært forsket på dersom det var menn som blødde fra underlivet flere dager hver måned, og gikk igjennom fødsel og overgangsalder? Dersom du mener det ikke ville vært noen forskjell, er du enten et troll, eller ekstremt naiv og blind. 

Det som er absurd er at du klarer å påstå at kvinnehelse har for lite fokus... Det finnes utallige utvalg, avdelinger, politiske debatter, osv. både fra det offentlige og private for kvinnehelse. Det er bare å ta et raskt google søk. Det finnes ikke noe tilsvarende for mannehelse, ikke i nærheten en gang. Og kreft som rammer kvinner får noe helt skinnsykt mye mer meddler til forskning, og screening undersøkelser, osv. mens det ikke er noe slikt for kreft som rammer menn på tross av at flere menn dør av disse kreftformene enn kvinner av kreftformer som rammer kvinner.

Kvinner har som sagt aldri vært undertrykt, de har alltid vært en beskyttet og privilegert gruppe i forhold til menn. Det har aldri vært kvinner som er blitt sendt ut som kanonføde i krig, eller til farlige arbeidsoppgaver, osv. Og kvinner fikk rettigheter uten pliktene som tilhørte som f.eks å få stemmerett uten å samtidig måtte melde seg opp til verneplikt som menn måtte.

Og som jeg skrev er feminisme i dag, og har alltid vært en totalitær mannshatende ideologi. Fra terrororganisasjonen til sufragettene som sendte brevbomber til menn de ikke likte. Til 70 tallets feminister som skrev lange avhandlinger om å utrydde og slavebinde menn. Til 90 tallets feminister som hadde noen sinnssvake konspirasjons teorier om satanistiske mannsnettverk som ofret barn og hvor feministene til og med kidnappet unge kvinner og jenter for å "redde" de fra de skinnsyke konspirasjonene de hadde spunnet sammen. Til dagens feminister som har utarbeidet den mannsdiskriminerende likestillingsloven (både dagens og den forrige), og har utarbeidet en haug av diskriminerende offentlige lover og regler i skole, arbeidsliv, helsetjenesten, polititjenesten, næringslivet, osv.

Å droppe noen fordi de sier de har en allergi uten å ha fått det diagnosert hos legen, får vel forsåvidt være din sak, men det er sært, ihvertfall når du fremstiller det som en absolutt og ufravikelig regel. Noen mennesker sier de er allergiske mot alt mulig som egentlig bare gir dem samme reaksjonen som alle andre (ofte fordi mennesker ikke er ment å spise alt det vi putter i oss), og det forstår jeg at man reagerer på. For min del ville det ikke automatisk vært en dealbreaker det heller, men om mannen min hadde holdt på sånn (enten nå eller tidlig i forholdet), ville jeg tatt det opp som noe jeg reagerer på, og sett an hvordan responsen var ihvertfall. Ellers er det jo noen ting som man merker er en åpenbar allergi, uten at man trenger noen lege til å bekrefte det, og om det ikke er en alvorlig allergi, eller en allergi man trenger medisinsk behandling for - hvorfor skal man da gå til lege for det? Om man f. Eks merker at man får utslett hver gang man bruker en spesifikk ingrediens på huden, så tenker jeg man kan konkludere med at det er allergi på egenhånd. Det kan ikke helt sammenlignes med å si man er glutenallergiker fordi man blir oppblåst av brød. 

Som sagt er det ikke noe stort tap for meg å gå glipp av noen som har reelle plager når jeg samtidig filtrerer ut alle hypokonderne, og de som bare henger seg på en sosial trend. Og hvis de hadde hatt store plager så ville det jo uansett ha påvirket meg negativt ref mine tidligere punkter.

Akkurat som at en kvinne ikke vil bli sammen med en mann som ikke har økonomien i orden, eller ikke er god på renslighet og orden så vil heller ikke jeg bli sammen med en kvinne som påfører meg unødvendige byrder. Da finner jeg meg heller en kvinne som ikke har disse nedsidene, eller forblir singel.

Etter min mening, så sammenligner du en potensiell partner for mye med en ansatt. Jeg får inntrykk av at du ser ekstremt kynisk på det, og kun ser etter en samarbeidspartner som gjør livet ditt praktisk enklere, ikke en livspartner du vil stå med gjennom tykt og tynt. Det er lov å ha preferanser, også overfladiske preferanser, men det er noe med måten du legger det frem på som er veldig umenneskelig. 

Jeg kan nok godt stille opp for en partner som rammes av noe et stykke ut i forholdet, enten det er sykdom, en ulykke, eller økonomiske og sosiale nederlag. Men å starte forholdet med noen slike byrder ser jeg ingen grunn til å utsette meg for. Jeg har mer selvrespekt enn å utsette meg selv for noe slik.

Anonymkode: 87f36...ed2

• Nyttig 2
Skrevet

Røde flagg er ikke det samme som preferanser, noe som gjør et forhold uaktuelt, eller "dealbreaker" på godt norsk.

Røde flagg er ting som setter av varsellamper, og ikke alle røde flagg behøver bety noe. De aller fleste av oss vil vise røde flagg i en eller annen form. Noen typer folk, f.eks. psykopater vil tilpasse seg den de prøver seg på, og på den måten ikke vise noen røde flagg.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.6.2024 den 1.53):

Oida, pappa tok et dårlig valg for vårt kjærlighets liv med å bli narkoman da vi var en smårollinger. Livet hakket i stein da ja.

Ingen av oss døtrene ser ut som det mamma gjorde på vår alder men ok. 

Syns du alle døtre ser ut som sin mor og sønner som sin far? Det er jo lite som skal til for å avslutte den teorien, eller er det bare min fedreløse ufinhet som gjør meg ute av stand til å se verden like "objektivt" som deg? Og religiøse Petersen...

Ja den fedreløse tonen i innlegget ditt støtter jo opp sterkt om teorien om at foreldre skader sine barn, og gir de livslange traumer. Alle foreldre fucker opp sine barn sies det, noen bare noen fucker de opp litt mer. Du mener sikkert du kom positivt ut av det, det kan skje.

Og gener som ikke gis videre. Det strider litt med evolusjonen. De fleste ligner veldig når man blir godt kjent.. 

Mulig dere ble byttet bort etter fødselen, slik som den gigantskandalen i England! Skal ikke se bort ifra det. Fantastisk historie, og opp igjennom historien er der mye byttinger. Ta en dna test.

Dna tester ja. Mange menn viser seg å ikke være biologiske fedre til sine barn, det er ett morsomt kaninhull😆

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Konstant drama med (ex-)venninner. Aldri hennes feil. 

Mange korte forhold. Problemer med å knytte seg til noe langvarig. Rotløs og lite seriøs.

Drikker mye.

Alltid piggene ute og klar til å krangle og klore seg i vei igjennom livet. 

Kunnskapsløs og mangler interesse for å tilegne seg det. Kun opptatt av overfladiske ting som SoMe, reality, shopping..Kan ikke diskutere dypere temaer.

Anonymkode: 244b6...998

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sander33 skrev (41 minutter siden):

Ja den fedreløse tonen i innlegget ditt støtter jo opp sterkt om teorien om at foreldre skader sine barn, og gir de livslange traumer. Alle foreldre fucker opp sine barn sies det, noen bare noen fucker de opp litt mer. Du mener sikkert du kom positivt ut av det, det kan skje.

Og gener som ikke gis videre. Det strider litt med evolusjonen. De fleste ligner veldig når man blir godt kjent.. 

Mulig dere ble byttet bort etter fødselen, slik som den gigantskandalen i England! Skal ikke se bort ifra det. Fantastisk historie, og opp igjennom historien er der mye byttinger. Ta en dna test.

Dna tester ja. Mange menn viser seg å ikke være biologiske fedre til sine barn, det er ett morsomt kaninhull😆

Dere menn som ønsker helt lytefrie kvinner må huske at livet skjer. DU kan bli psykisk eller fysisk syk i morgen. Det samme kan den lytefrie dama di.

Anonymkode: 72f13...92d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.6.2024 den 19.25):

Vel, jeg aksepterer heller ikke for meg selv å ha romantiske gåturer og enemiddager med ekser. Både mannen og jeg synes at slik ikke passer i et forpliktende forhold. Ingen av oss er kontrollerende. Vi har bare like verdier.

Nå var det ikke romantiske turer eller middager jeg snakket om, men helt vanlig tur jeg kunne tatt med en kompis. Bra dere har like verdier, men å ikke kunne ha vennskap med eks eller motsatt kjønn er for meg dårlige verdier 

Anonymkode: b091b...4a2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå var det ikke romantiske turer eller middager jeg snakket om, men helt vanlig tur jeg kunne tatt med en kompis. Bra dere har like verdier, men å ikke kunne ha vennskap med eks eller motsatt kjønn er for meg dårlige verdier 

Anonymkode: b091b...4a2

Jeg er venn med eks. Men ikke en bestis som gjør masse 1 til 1-aktiviteter som kjærester ofte gjør sammen. Vi er forskjellige. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.6.2024 den 9.39):

Takk for denne demonstrasjonen av nettopp den type mennesker jeg har på "dealbreaker" lista. Takk også for at du ikke tok deg bryet med å skrive fullstendige setninger eller oversette "dealbreaker" til norsk, bare for å karikere poenget. Samtidig, at du fant den ene feilen du måtte påpeke på nettopp det punktet du gjorde, er ren kunst! ❤️ 

👍

Anonymkode: c487c...34d

🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 1edac...a02

Skrevet

Høh.. Og jeg som trodde jeg kunne hente en liten liste her, noe som passa på en lapp i baklomma på by'n i fylla. Ær'ke my' hjæp i KG, ass.. 10 sider å surre rundt i allerede :(

AnonymBruker
Skrevet

Er aktiv på KG O:) Gidder ikke bli dumpet fordi jeg kjøpte feil dressing

Farger håret, bruker sminke til daglig, falske bryn/vipper

Er overvektig. Damer trenger kun å ha normal diett for å holde seg slanke

Bruker Toktok, Instagram eller følger bloggere/kjendiser

"Live and let live" holdning

Snakker om politikk etter å ha lest en overskrift i Dagbladet uten å kunne forklare elementære prinsipper hva angår politikk

Mange tatoveringer, samme tatovering some alle andre eller store tatoveringer

Bruker bestemortruse

Snuser o.l.

Er fast kunde hos Joe's Juice eller Starbucks

Ikke kunne lage mat

Har homofil bestevenn

Er radikal

Nedlatende mot servitører o.l.

Skriker og gråter for å få viljen sin

Er over 25 uten å ha en aksjeportefølje

Har gjeld. Håndterbart boliglån er ok

Ikke klarer å være alene sammen, f.eks. være i forskjellig rom eller gjøre hvert vårt i sofaen

Kjører sakte eller uansvarlig fort/nært

Har barn med FLERE forskjellige menn

Har vært utsatt for overgrep som ikke er overfall

Ikke tenker selvstendig

Feildømmer penisstørrelse med mer/mindre enn to cm

Baksnakker venninner eller bruker forholdet vårt som samtaletema med venninner

Kunne fortsatt en stund fordi jeg er litt sær, men står på at de fleste er akseptable!

Anonymkode: dce48...5be

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kunne fortsatt en stund fordi jeg er litt sær, men står på at de fleste er akseptable!

Litt sær? Bra sært å ha KG som rødt flagg når du er her selv. Bare nevner det.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er aktiv på KG O:) Gidder ikke bli dumpet fordi jeg kjøpte feil dressing

Farger håret, bruker sminke til daglig, falske bryn/vipper

Er overvektig. Damer trenger kun å ha normal diett for å holde seg slanke

Bruker Toktok, Instagram eller følger bloggere/kjendiser

"Live and let live" holdning

Snakker om politikk etter å ha lest en overskrift i Dagbladet uten å kunne forklare elementære prinsipper hva angår politikk

Mange tatoveringer, samme tatovering some alle andre eller store tatoveringer

Bruker bestemortruse

Snuser o.l.

Er fast kunde hos Joe's Juice eller Starbucks

Ikke kunne lage mat

Har homofil bestevenn

Er radikal

Nedlatende mot servitører o.l.

Skriker og gråter for å få viljen sin

Er over 25 uten å ha en aksjeportefølje

Har gjeld. Håndterbart boliglån er ok

Ikke klarer å være alene sammen, f.eks. være i forskjellig rom eller gjøre hvert vårt i sofaen

Kjører sakte eller uansvarlig fort/nært

Har barn med FLERE forskjellige menn

Har vært utsatt for overgrep som ikke er overfall

Ikke tenker selvstendig

Feildømmer penisstørrelse med mer/mindre enn to cm

Baksnakker venninner eller bruker forholdet vårt som samtaletema med venninner

Jeg vet ikke om jeg skal være overrasket, sur, sjokkert eller bare overbærende her. 

Denne listen din er noe av det verste og mest grusome jeg har sett på lenge. Og da jeg kom til den delen med "overgrep" kjente jeg at det rakna litt... Er du virkelig helt seriøs? Er dette preferanselista di? Feilbedømmer penisstørrelse? Har barn med flere forskjellige menn? Har homofil bestevenn? 

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne en gang... Øynene mine kan ikke himle så langt de har lyst! 

Om du er ærlig og oppriktig her så håper jeg enten du blir mer moden og oppegående snart, eller at ingen velger deg/har valgt deg som kjæreste. Stakkars menneske. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, micromaya said:

Litt sær? Bra sært å ha KG som rødt flagg når du er her selv. Bare nevner det.

Aktiv på KG står det. Og nå er jeg mann som ikke setter et ellers godt forhold på spill over trivielle ting fordi det var tre kommentarer her inne som overbeviste henne om at å kjøpe feil dressing er første steg til utroskap.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Granskudd said:

Jeg vet ikke om jeg skal være overrasket, sur, sjokkert eller bare overbærende her. 

Denne listen din er noe av det verste og mest grusome jeg har sett på lenge. Og da jeg kom til den delen med "overgrep" kjente jeg at det rakna litt... Er du virkelig helt seriøs? Er dette preferanselista di? Feilbedømmer penisstørrelse? Har barn med flere forskjellige menn? Har homofil bestevenn? 

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne en gang... Øynene mine kan ikke himle så langt de har lyst! 

Om du er ærlig og oppriktig her så håper jeg enten du blir mer moden og oppegående snart, eller at ingen velger deg/har valgt deg som kjæreste. Stakkars menneske. 

Du kan mene det du vil, det er helt greit, det er nå kun mine preferanser basert på mine tiltrekninger og erfaringer. 

Ja, da begynner man å lure på hvor oppegående hun er til å bedømme ting generelt. En smarttelefon er ganske nær en gjennomsnittspenis, så det burde ikke være veldig vanskelig å estimere. 

Ja, jeg vil ikke være fjerde barnefar. Forståelig med én tidligere, men hvis hun har feilbedømt flere tidligere kjærester hun har fått barn med er det også et usunt tegn.

Ja, ikke fordi det er noe galt med homofile vel å merke, men det er litt spesielt å ikke kunne ha venner av samme kjønn. 

Ja, jeg vil ikke være i et forhold hvor å flytte hånden fra hofta til brystet når vi sover kan oppleves traumatisk. Så får du fortsette å tolke ting folk sier på internett i verste mening og trøste deg med at det ihvertfall ikke blir deg og meg :laugh:

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du kan mene det du vil, det er helt greit, det er nå kun mine preferanser basert på mine tiltrekninger og erfaringer. 

Håper ikke dette er live and let live holdning.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg et et rødt flagg for flere menn 😂

Anonymkode: 544f0...da4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg et et rødt flagg for flere menn 😂

Anonymkode: 544f0...da4

Vi er alle røde flagg for noen, null stress 🤷‍♂️

Anonymkode: 63f1d...f02

AnonymBruker
Skrevet
Granskudd skrev (8 timer siden):

Har barn med flere forskjellige menn?

Barn med flere forskjellige menn er ikke et rødt flagg, det er en total dealbreaker. Glemmesak. Full stopp. Debatt avsluttet.

Anonymkode: 9bab2...7fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...