Gå til innhold

Wegovy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg ønsker å starte på wegovy,men min lege vil ikke skrive det ut. Grunnen er at bmi min er 29,5 og den må være 30... Er det noen som vet om en lege som kan hjelpe meg? Jeg har pcos og vektreduksjon er tilnærmet UMULIG når man har denne forstyrrelsen. Trust me, jeg har prøvd i snart 43 år.... Ønsker bare svar på det jeg spør om.

Mvh sliten og lei

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bmi rett under 25 og fikk uten problem. 

Ville ikke legen skrive ut i det heletatt eller ville han ikke skrive ut på blå resept? 

Anonymkode: f265c...e98

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde bmi rett under 25 og fikk uten problem. 

Ville ikke legen skrive ut i det heletatt eller ville han ikke skrive ut på blå resept? 

Legen din burde granskes, man skal ikke få W når man har så lav bmi. For øvrig skrives ikke W ut på blå resept i det heletatt. 

Man må ha bmi over 30 desverre, selv med tilleggssykdommer som deg ts... Kan du drikke masse vann rett før veiing hos legen neste gang? Eller rett og Slett gå opp de resterende kiloene? 

Anonymkode: ee03a...2b8

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Legen din burde granskes, man skal ikke få W når man har så lav bmi. For øvrig skrives ikke W ut på blå resept i det heletatt. 

Man må ha bmi over 30 desverre, selv med tilleggssykdommer som deg ts... Kan du drikke masse vann rett før veiing hos legen neste gang? Eller rett og Slett gå opp de resterende kiloene? 

Anonymkode: ee03a...2b8

Skrev feil skulle stå 35.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ingen lege som kan hjelpe deg når du ikke oppfyller retningslinjene. 

Jeg har PCOS selv og intermitterende faste er utrolig effektivt.

Anonymkode: 338f4...073

AnonymBruker
Skrevet

Jwg hadde 29,5 i BMI, men la inn en liten knekk i knærne så jeg ble lavere da legen målte meg. Da fikk jeg, for rundet akkurat 30

Anonymkode: 264a9...5e7

AnonymBruker
Skrevet

Intermitterende? 

Anonymkode: 86411...5d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ved tilleggssykdom er bmikravet 27, ved kun overvekt er kravet 30. Henvis til felleskatalogen. Pcos er absolutt en tilleggssykdom hvor wegovy kan være til nytte for deg. Gå privat eller bytt lege.

Anonymkode: 41da4...c72

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Intermitterende? 

Anonymkode: 86411...5d2

Periodisk.
Intermitterende faste innebærer perioder der man faster, f.eks. at man har et «spisevindu» på 8 timer, og faster de resterende 16 timer av døgnet.

AnonymBruker
Skrevet

Rart. Jeg fikk Wegovy på BMI 25,5. Ingen tilleggssykdom.

Anonymkode: e37b6...644

AnonymBruker
Skrevet

Har PCOS da. 

Anonymkode: e37b6...644

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...