AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #1 Skrevet 1. juni 2024 Jeg og kjæresten har vært kjærester i rundt ett år nå. Han har den tiden vært i fulltidsjobb, mens jeg har studert. Nå er jeg endelig ferdigutdannet og må flytte ut av studentboligen jeg bor i. Min kjæreste kom seg tidlig inn på boligmarkedet pga. hjelp fra foreldre og eier i dag en leilighet. Før han møtte meg bodde han og eksen hans i leiligheten sammen. Begge to hadde fulltidsjobber, men hun bodde gratis hjemme hos ham da han ikke ønsket at hun skulle betale ned på lånet hans samt at han mente at det er en uting å ta betalt av sin kjæreste. Det ble slutt mellom dem siden hun var utro mot ham. Jeg kjenner på en god del sjalusi da jeg gjennom forholdet med min kjæreste har slitt veldig med økonomien. Jeg har etter endt videregående ikke hatt kontakt med foreldrene mine, og har måttet klare meg helt på egen hånd, både praktisk og økonomisk. Han har ikke sagt det rett ut, men vet han ikke ønsker å flytte sammen pga. han mener det er for tidlig. Han kan ikke se for seg et samboerskap før om flere år. Jeg klarer ikke å slutte å tenke at han behandlet henne bedre enn meg. Og hadde hun ikke vært utro, hadde de ikke slått opp. Det får meg til å føle meg som en slags «innbytter». Jeg vet jeg ikke har noe form for krav på å bo hos ham, men jeg føler meg så mye dårligere behandlet enn eksen hans. Jeg har hele tiden sett for meg en framtid med ham, og tenkt at det vil være det beste for begge om jeg får spart opp egenkapital, slik at vi stiller enda bedre i et boligmarked sammen. Han har også sagt at han gleder seg til jeg kommer uti jobb så «vi» har mer å rutte med. Siden jeg ikke vil få noe bidrag fra mine foreldre, ønsker jeg imidlertid å spare veldig målrettet og komme meg inn på boligmarkedet. Jeg sammenligner meg så mye med eksen at jeg nå vurderer å slå opp med ham. Jeg føler han konstant holder meg på en armlengdes avstand. Dette med økonomi er også tungt for meg, da jeg for jeg møtte kjæresten min ble dumpet av en annen for å være «for blakk». Noen som har vært borti noe lignende eller har noen tanker/råd? Anonymkode: 30451...d71 1 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #2 Skrevet 1. juni 2024 Dine følelser er ikke feil, du er nok bare tidsfordriv og tilgang til sex. dump han of Finn en ny en som ikke straffer deg og vil ha DEG Anonymkode: 8763a...403 3 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #3 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg og kjæresten har vært kjærester i rundt ett år nå. Han har den tiden vært i fulltidsjobb, mens jeg har studert. Nå er jeg endelig ferdigutdannet og må flytte ut av studentboligen jeg bor i. Min kjæreste kom seg tidlig inn på boligmarkedet pga. hjelp fra foreldre og eier i dag en leilighet. Før han møtte meg bodde han og eksen hans i leiligheten sammen. Begge to hadde fulltidsjobber, men hun bodde gratis hjemme hos ham da han ikke ønsket at hun skulle betale ned på lånet hans samt at han mente at det er en uting å ta betalt av sin kjæreste. Det ble slutt mellom dem siden hun var utro mot ham. Jeg kjenner på en god del sjalusi da jeg gjennom forholdet med min kjæreste har slitt veldig med økonomien. Jeg har etter endt videregående ikke hatt kontakt med foreldrene mine, og har måttet klare meg helt på egen hånd, både praktisk og økonomisk. Han har ikke sagt det rett ut, men vet han ikke ønsker å flytte sammen pga. han mener det er for tidlig. Han kan ikke se for seg et samboerskap før om flere år. Jeg klarer ikke å slutte å tenke at han behandlet henne bedre enn meg. Og hadde hun ikke vært utro, hadde de ikke slått opp. Det får meg til å føle meg som en slags «innbytter». Jeg vet jeg ikke har noe form for krav på å bo hos ham, men jeg føler meg så mye dårligere behandlet enn eksen hans. Jeg har hele tiden sett for meg en framtid med ham, og tenkt at det vil være det beste for begge om jeg får spart opp egenkapital, slik at vi stiller enda bedre i et boligmarked sammen. Han har også sagt at han gleder seg til jeg kommer uti jobb så «vi» har mer å rutte med. Siden jeg ikke vil få noe bidrag fra mine foreldre, ønsker jeg imidlertid å spare veldig målrettet og komme meg inn på boligmarkedet. Jeg sammenligner meg så mye med eksen at jeg nå vurderer å slå opp med ham. Jeg føler han konstant holder meg på en armlengdes avstand. Dette med økonomi er også tungt for meg, da jeg for jeg møtte kjæresten min ble dumpet av en annen for å være «for blakk». Noen som har vært borti noe lignende eller har noen tanker/råd? Anonymkode: 30451...d71 Tenker motsatt av deg; høres ut som han skjønte at han behandlet eksen altfor "bra" og ble straffet for det. Deg behandler han derimot helt normalt ved å ikke forsørge deg som han har datet kun ett år. Trist å høre om foreldrene dine. Men mange av oss som har god kontakt med våre foreldre, må uansett spare til egenandel på bolig helt på egenhånd. Anonymkode: af333...9d0 8 8
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #4 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dine følelser er ikke feil, du er nok bare tidsfordriv og tilgang til sex. dump han of Finn en ny en som ikke straffer deg og vil ha DEG Anonymkode: 8763a...403 Jeg syns det er så vanskelig for han har introdusert meg både til venner og familie, og spandert en ferietur på meg og sagt han ønsker å reise med meg, osv. Så på den måten så virker det som at han ser for seg dette langsiktig. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tenker motsatt av deg; høres ut som han skjønte at han behandlet eksen altfor "bra" og ble straffet for det. Deg behandler han derimot helt normalt ved å ikke forsørge deg som han har datet kun ett år. Trist å høre om foreldrene dine. Men mange av oss som har god kontakt med våre foreldre, må uansett spare til egenandel på bolig helt på egenhånd. Anonymkode: af333...9d0 Jeg ser din tankegang. Han har selv sagt at jeg er den han har gått ut med som har spandert mest på han, altså brukt han «minst» for penger. Så jeg føler ikke han hadde forsørget meg på noen måte, men lagt til rette for en «bedre» fremtid mellom oss. Anonymkode: 30451...d71 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #5 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg syns det er så vanskelig for han har introdusert meg både til venner og familie, og spandert en ferietur på meg og sagt han ønsker å reise med meg, osv. Så på den måten så virker det som at han ser for seg dette langsiktig. Jeg ser din tankegang. Han har selv sagt at jeg er den han har gått ut med som har spandert mest på han, altså brukt han «minst» for penger. Så jeg føler ikke han hadde forsørget meg på noen måte, men lagt til rette for en «bedre» fremtid mellom oss. Anonymkode: 30451...d71 Jeg betalte en storbytur til min venninne, og mange av mine venner har møtt mine foreldre, det betyr ikke at jeg elsker de som du ønsker å bli elsket Anonymkode: 8763a...403
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #6 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Dine følelser er ikke feil, du er nok bare tidsfordriv og tilgang til sex. dump han of Finn en ny en som ikke straffer deg og vil ha DEG Anonymkode: 8763a...403 Hva får deg til å skrive noe sånt? Du virker jo som en skikkelig vinner. Sikkert masse erfaring med kjærester og forhold. Til TS: Han vil sikkert bare ikke gjøre samme feil igjen. Kanskje eksen hans presset veldig på for å flytte inn. Eller kanskje var det bare mer naturlig at hun flyttet inn da han kjøpte leilighet fordi de hadde vært samme lenger? Vil uansett foreslå å snakke med ham om det, for på KG vil du ikke få svar. Anonymkode: 556dc...79f 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #7 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva får deg til å skrive noe sånt? Du virker jo som en skikkelig vinner. Sikkert masse erfaring med kjærester og forhold. Til TS: Han vil sikkert bare ikke gjøre samme feil igjen. Kanskje eksen hans presset veldig på for å flytte inn. Eller kanskje var det bare mer naturlig at hun flyttet inn da han kjøpte leilighet fordi de hadde vært samme lenger? Vil uansett foreslå å snakke med ham om det, for på KG vil du ikke få svar. Anonymkode: 556dc...79f Jeg er skremt over hvor godtroende alle på kg er, ikke gidd å sats på sånne menn, og så kommer det enda en godtroende som gir godtroende råd, snakk om blinde som hjelper blinde Anonymkode: 8763a...403 1 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #8 Skrevet 2. juni 2024 Du er veldig opptatt av hva du selv tenker, men du må også huske at han har blitt utsatt for et veldig stort svik og tillittsbrudd. Utroskap kan sette dype spor, spesielt hvis du trodde den som var utro var den du skulle dele livet med. Han har vel lært å ta sine forholdsregler, og er ikke skyldig deg noe, selv om han lot eksen få bo gratis hos han. Anonymkode: fb01b...85e 3 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #9 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg og kjæresten har vært kjærester i rundt ett år nå. Han har den tiden vært i fulltidsjobb, mens jeg har studert. Nå er jeg endelig ferdigutdannet og må flytte ut av studentboligen jeg bor i. Min kjæreste kom seg tidlig inn på boligmarkedet pga. hjelp fra foreldre og eier i dag en leilighet. Før han møtte meg bodde han og eksen hans i leiligheten sammen. Begge to hadde fulltidsjobber, men hun bodde gratis hjemme hos ham da han ikke ønsket at hun skulle betale ned på lånet hans samt at han mente at det er en uting å ta betalt av sin kjæreste. Det ble slutt mellom dem siden hun var utro mot ham. Jeg kjenner på en god del sjalusi da jeg gjennom forholdet med min kjæreste har slitt veldig med økonomien. Jeg har etter endt videregående ikke hatt kontakt med foreldrene mine, og har måttet klare meg helt på egen hånd, både praktisk og økonomisk. Han har ikke sagt det rett ut, men vet han ikke ønsker å flytte sammen pga. han mener det er for tidlig. Han kan ikke se for seg et samboerskap før om flere år. Jeg klarer ikke å slutte å tenke at han behandlet henne bedre enn meg. Og hadde hun ikke vært utro, hadde de ikke slått opp. Det får meg til å føle meg som en slags «innbytter». Jeg vet jeg ikke har noe form for krav på å bo hos ham, men jeg føler meg så mye dårligere behandlet enn eksen hans. Jeg har hele tiden sett for meg en framtid med ham, og tenkt at det vil være det beste for begge om jeg får spart opp egenkapital, slik at vi stiller enda bedre i et boligmarked sammen. Han har også sagt at han gleder seg til jeg kommer uti jobb så «vi» har mer å rutte med. Siden jeg ikke vil få noe bidrag fra mine foreldre, ønsker jeg imidlertid å spare veldig målrettet og komme meg inn på boligmarkedet. Jeg sammenligner meg så mye med eksen at jeg nå vurderer å slå opp med ham. Jeg føler han konstant holder meg på en armlengdes avstand. Dette med økonomi er også tungt for meg, da jeg for jeg møtte kjæresten min ble dumpet av en annen for å være «for blakk». Noen som har vært borti noe lignende eller har noen tanker/råd? Anonymkode: 30451...d71 Følg magefølelsen. Han gjør jo ikke at fu føler deg elsket og som nummer én, som du fortjener! Det finnes mange andre ordentlige gutter/menn der ute som vil gjøre alt for å ha det fint sammen og bo sammen. Anonymkode: 75a8e...122 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #10 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg og kjæresten har vært kjærester i rundt ett år nå. Han har den tiden vært i fulltidsjobb, mens jeg har studert. Nå er jeg endelig ferdigutdannet og må flytte ut av studentboligen jeg bor i. Min kjæreste kom seg tidlig inn på boligmarkedet pga. hjelp fra foreldre og eier i dag en leilighet. Før han møtte meg bodde han og eksen hans i leiligheten sammen. Begge to hadde fulltidsjobber, men hun bodde gratis hjemme hos ham da han ikke ønsket at hun skulle betale ned på lånet hans samt at han mente at det er en uting å ta betalt av sin kjæreste. Det ble slutt mellom dem siden hun var utro mot ham. Jeg kjenner på en god del sjalusi da jeg gjennom forholdet med min kjæreste har slitt veldig med økonomien. Jeg har etter endt videregående ikke hatt kontakt med foreldrene mine, og har måttet klare meg helt på egen hånd, både praktisk og økonomisk. Han har ikke sagt det rett ut, men vet han ikke ønsker å flytte sammen pga. han mener det er for tidlig. Han kan ikke se for seg et samboerskap før om flere år. Jeg klarer ikke å slutte å tenke at han behandlet henne bedre enn meg. Og hadde hun ikke vært utro, hadde de ikke slått opp. Det får meg til å føle meg som en slags «innbytter». Jeg vet jeg ikke har noe form for krav på å bo hos ham, men jeg føler meg så mye dårligere behandlet enn eksen hans. Jeg har hele tiden sett for meg en framtid med ham, og tenkt at det vil være det beste for begge om jeg får spart opp egenkapital, slik at vi stiller enda bedre i et boligmarked sammen. Han har også sagt at han gleder seg til jeg kommer uti jobb så «vi» har mer å rutte med. Siden jeg ikke vil få noe bidrag fra mine foreldre, ønsker jeg imidlertid å spare veldig målrettet og komme meg inn på boligmarkedet. Jeg sammenligner meg så mye med eksen at jeg nå vurderer å slå opp med ham. Jeg føler han konstant holder meg på en armlengdes avstand. Dette med økonomi er også tungt for meg, da jeg for jeg møtte kjæresten min ble dumpet av en annen for å være «for blakk». Noen som har vært borti noe lignende eller har noen tanker/råd? Anonymkode: 30451...d71 Du må jo ta den samtalen. Si at du nå må flytte ut av studenthybelen din og hva han ser for seg om det. Det kan jo hende at han selv foreslår at du kan flytte inn? Hvis ikke, får du uansett avklart hva han ser for seg i nærmeste framtid. Anonymkode: b852e...d4d 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #11 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg betalte en storbytur til min venninne, og mange av mine venner har møtt mine foreldre, det betyr ikke at jeg elsker de som du ønsker å bli elsket Anonymkode: 8763a...403 Snilt av deg å spandere tur på venninne. Har selv aldri opplevd det før 😊 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva får deg til å skrive noe sånt? Du virker jo som en skikkelig vinner. Sikkert masse erfaring med kjærester og forhold. Til TS: Han vil sikkert bare ikke gjøre samme feil igjen. Kanskje eksen hans presset veldig på for å flytte inn. Eller kanskje var det bare mer naturlig at hun flyttet inn da han kjøpte leilighet fordi de hadde vært samme lenger? Vil uansett foreslå å snakke med ham om det, for på KG vil du ikke få svar. Anonymkode: 556dc...79f Det han har fortalt meg er at han i utgangspunktet ikke ønsket å flytte inn sammen, men at hun klarte å mase seg til det. Jeg har prøvd å ta det opp på en lett måte, men det kommer oftest tilbake til at han ga etter for et mas fra henne om å bo sammen. Jeg har heller ikke lyst til å være mer «konfronterende» da jeg som sagt ikke har noe krav på å flytte inn hos ham. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du er veldig opptatt av hva du selv tenker, men du må også huske at han har blitt utsatt for et veldig stort svik og tillittsbrudd. Utroskap kan sette dype spor, spesielt hvis du trodde den som var utro var den du skulle dele livet med. Han har vel lært å ta sine forholdsregler, og er ikke skyldig deg noe, selv om han lot eksen få bo gratis hos han. Anonymkode: fb01b...85e Jeg er absolutt helt enig i at han ikke skylder meg noe. Jeg er som nevnt bare veldig sjalu. Jeg er også veldig sjalu på at hun har fått et dytt i livet jeg så sårt skulle trengt selv. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du må jo ta den samtalen. Si at du nå må flytte ut av studenthybelen din og hva han ser for seg om det. Det kan jo hende at han selv foreslår at du kan flytte inn? Hvis ikke, får du uansett avklart hva han ser for seg i nærmeste framtid. Anonymkode: b852e...d4d Vi har bare pratet veldig løst om det, og da nevnte han kun i forbifarten at han ikke er på det punktet hvor han ønsker å flytte sammen. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Følg magefølelsen. Han gjør jo ikke at fu føler deg elsket og som nummer én, som du fortjener! Det finnes mange andre ordentlige gutter/menn der ute som vil gjøre alt for å ha det fint sammen og bo sammen. Anonymkode: 75a8e...122 Ja. Jeg er helt enig. Jeg er bare redd det er jeg som er for kravstor. Anonymkode: 30451...d71
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #12 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): ...Han har selv sagt at jeg er den han har gått ut med som har spandert mest på han, altså brukt han «minst» for penger. Anonymkode: 30451...d71 Så det han faktisk sier, er at eksene utnyttet og såret ham. Mens nå er han smartere. Anonymkode: af333...9d0 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #13 Skrevet 2. juni 2024 Hva med å fokusere på deg selv og din egen uavhengighet og selvstendighet? Dere er kjærester. Han er ikke klar for samboerskap. Jeg er ufør, alenemor og leier. Kjæresten tjener nærmer 2 mill i året, er alenefar og eier leilighet(over 10 mill. gjeldsfri) Han vil kunne halvveis pensjonere seg om et par år(vi er i 40 årene) Jeg klarer meg fint alene. Vi er kjærester fordi vi elsker å henge sammen. Vi er ser for oss fremtiden sammen, men samboerskap er ikke aktuelt på noen år. Jeg er den som er mest skeptisk til det. Men han ser også at det er fornuftig at vi tar det sakte. Om vi skulle bli samboere på sikt er det mye for meg å tenke på i forkant for jeg har ingen intensjoner om å gå i noe kvinnefelle eller stå igjen uten noe om vi flytter sammen og det skulle bli slutt. Jeg må tenke på meg og min unge og min fremtid. Økonomisk sett står jeg sterkere som alenemor. Nå er ikke jeg ute etter en forsørger eller sugardaddy. Jeg driter i materielle ting og han er veldig raus og generøs. Og jeg vet han vil ivareta meg og ungen min om vi skulle blitt samboere. Forskjellen på meg og deg er at du virker å mene at han skal la deg snylte på han ved å bo gratis hos han. Om vi flytter sammen vil jeg ha en eierandel som sikrer meg. Blir definitivt mindre eierprosent enn han, men nok til at jeg har nok EK til å kjøpe for meg selv om ting skulle gå til helvete. En ting er sikkert. Han skylder meg ikke en dritt bare fordi han har bra formue. Han har bygget opp en karriere og formue som sikrer han og barna sine. At du er sjalu på at han en gang var naiv med en utro eks er temmelig fucked up. Han lærte av en feil. Og han vil ikke la seg utnytte igjen. Måten du skriver på får meg til å tenke at han har rett i hvordan han tenker og går frem. Anonymkode: a3839...319 4
Rotemor Skrevet 2. juni 2024 #14 Skrevet 2. juni 2024 Kanskje han er redd du er for umoden og barnslig når du er sjalu på folk med jobb.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #15 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Følg magefølelsen. Han gjør jo ikke at fu føler deg elsket og som nummer én, som du fortjener! Det finnes mange andre ordentlige gutter/menn der ute som vil gjøre alt for å ha det fint sammen og bo sammen. Anonymkode: 75a8e...122 TS har da ingen rett på å bo gratis hjemme hos ham!! Herregud, hva slags bortskjemte prinsesser er det som vokser opp for tida 😵💫😵💫 Anonymkode: 61365...7b6 2 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #16 Skrevet 2. juni 2024 Får veldig gold digger-vibber av deg. All tegnene du ser etter er økonomiske og hva HAN kan bidra med. At han har spandert reise på deg er visst et tegn på at han er seriøs(?). Det er ikke hans jobb å bygge egenkapital for deg, dere har tross alt bare vært sammen 1 år. Anonymkode: 91575...3a0 3 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #17 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Snilt av deg å spandere tur på venninne. Har selv aldri opplevd det før 😊 Det han har fortalt meg er at han i utgangspunktet ikke ønsket å flytte inn sammen, men at hun klarte å mase seg til det. Jeg har prøvd å ta det opp på en lett måte, men det kommer oftest tilbake til at han ga etter for et mas fra henne om å bo sammen. Jeg har heller ikke lyst til å være mer «konfronterende» da jeg som sagt ikke har noe krav på å flytte inn hos ham. Jeg er absolutt helt enig i at han ikke skylder meg noe. Jeg er som nevnt bare veldig sjalu. Jeg er også veldig sjalu på at hun har fått et dytt i livet jeg så sårt skulle trengt selv. Vi har bare pratet veldig løst om det, og da nevnte han kun i forbifarten at han ikke er på det punktet hvor han ønsker å flytte sammen. Ja. Jeg er helt enig. Jeg er bare redd det er jeg som er for kravstor. Anonymkode: 30451...d71 Han var jo helt idiot som lot denne jenta leve på ham som en parasitt. At du misunner denne dama som snyltet på ham forteller jo at han heller ikke denne gangen har klart å finne seg ei genuint snill jente som vil ham vel. Anonymkode: 61365...7b6 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #18 Skrevet 2. juni 2024 Heller fokusere på å faktisk finne deg jobb å leve av etter studiene. Anonymkode: af333...9d0 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #19 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så det han faktisk sier, er at eksene utnyttet og såret ham. Mens nå er han smartere. Anonymkode: af333...9d0 Jepp. Og TS er misunnelig på eks'en hans som klarte å utnytte ham økonomisk, for TS har nemlig dårlig råd og hadde også sårt trengt å utnytte ham økonomisk. Anonymkode: 61365...7b6 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #20 Skrevet 3. juni 2024 Jeg ønsker på ingen måte å utnytte kjæresten min økonomisk. Jeg har spandert utallige ganger på ham både på restaurant og andre dates vi har vært på, og handlet mat når jeg har vært på besøk hos ham. Men jeg kommer aldri til å få spart meg opp noe buffer eller egenkapital hvis jeg skal betale blodpris for å leie i storbyen og samtidig spandere på dates. På et punkt må jo forholdet gå videre. Ingen av oss kommer til å spare noe særlig hvis man fortsatt er i «dating»-fasen hvor man møtes ute og hvert møte blir en date. Jeg er fullt forståelig med at han ikke skylder meg noe, men jeg føler det er jeg som må bære resultatet av at eksen var utro. Anonymkode: 30451...d71 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå