Gå til innhold

Har du fordommer mot folk som har fordommer?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En som har fordommer for en som har fordommer faller vel for sin egen dom. Men så tror jeg det forsjell på fordommer da, noen har sterkere enn andre og andre igjen har fordommer mot alt. Men jeg tror ikke det er noen som ikke har noen fordommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest King James

Jeg har fordommer mot folk som har fordommer mot folk som har fordommer mot andre som har fordommer mot de som har fordommer mot de som har fordommer mot de som har fordommer osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste har fordommer mot et eller annet, enten de liker å innrømme det eller ei ;)

Og jeg har vel mest fordommer mot de som påstår de ikke har noen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så klart har jeg det, selv om jeg har fordommer selv. Jeg ser på fordommer som et resultat av uvitenhet, og jeg vet at jeg selv er uvitende om mangt og meget - derfor prøver jeg å kjempe mot egne fordommer ved å ta til meg lærdom om emnene... og har fordommer mot alle som ikke gidder det samme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalileh

Ja...faktisk. Jeg har mine fordommer selv jeg altså, det er jo naturlig. Men jeg har ikke fordommer imot "alt", som enkelte har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste har fordommer mot et eller annet, enten de liker å innrømme det eller ei ;)

Og jeg har vel mest fordommer mot de som påstår de ikke har noen :)

Enig der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordommer er jo bare et redskap for å kunne raskere tolke de sanseinntrykkene man får. Vi har alle fordommer av noen slag, både positive og negative forutintatte holdninger. Det som er viktig er å kunne justere sine fordommer etter omstendighetene, og ikke sette andre mennesker i bås.

Så ja, jeg har fordommer. Og nei jeg har ikke fordommer mot de med fordommer. Men jeg har lite til overs for dem som er veldig fastlåst og trangsynte og nekter å justere fordommene sine etter virkeligheten :forvirret::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...