Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2006 #1 Del Skrevet 12. februar 2006 Hoho, den var vrien den, tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 12. februar 2006 #2 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg har vel mer fordommer mot den som sier h*n ikke har fordommer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillesøster Skrevet 12. februar 2006 #3 Del Skrevet 12. februar 2006 En som har fordommer for en som har fordommer faller vel for sin egen dom. Men så tror jeg det forsjell på fordommer da, noen har sterkere enn andre og andre igjen har fordommer mot alt. Men jeg tror ikke det er noen som ikke har noen fordommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 12. februar 2006 #4 Del Skrevet 12. februar 2006 Ja jeg vil rett og slett se på dem som fordomsfulle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2006 #5 Del Skrevet 12. februar 2006 Det er kjedelig med folk som ikke har fordommer...de skal forstå seg i hjel på alt hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 12. februar 2006 #6 Del Skrevet 12. februar 2006 Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest King James Skrevet 12. februar 2006 #7 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg har fordommer mot folk som har fordommer mot folk som har fordommer mot andre som har fordommer mot de som har fordommer mot de som har fordommer mot de som har fordommer osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Markus i Oslo Skrevet 12. februar 2006 #8 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg misliker ihvertfall mine egne fordommmer. Men jeg generaliserer ikke over dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Replica Skrevet 12. februar 2006 #9 Del Skrevet 12. februar 2006 De aller fleste har fordommer mot et eller annet, enten de liker å innrømme det eller ei Og jeg har vel mest fordommer mot de som påstår de ikke har noen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2006 #10 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg tror vi rett og slett skal konkludere med at det er slik: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 12. februar 2006 #11 Del Skrevet 12. februar 2006 Ja, så klart har jeg det, selv om jeg har fordommer selv. Jeg ser på fordommer som et resultat av uvitenhet, og jeg vet at jeg selv er uvitende om mangt og meget - derfor prøver jeg å kjempe mot egne fordommer ved å ta til meg lærdom om emnene... og har fordommer mot alle som ikke gidder det samme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jalileh Skrevet 12. februar 2006 #12 Del Skrevet 12. februar 2006 Ja...faktisk. Jeg har mine fordommer selv jeg altså, det er jo naturlig. Men jeg har ikke fordommer imot "alt", som enkelte har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. februar 2006 #13 Del Skrevet 13. februar 2006 De aller fleste har fordommer mot et eller annet, enten de liker å innrømme det eller ei Og jeg har vel mest fordommer mot de som påstår de ikke har noen ← Enig der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~MALIN~ Skrevet 13. februar 2006 #14 Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Ja. ← Men er ikke så båøyd at jeg ikke tror jeg ikke har noen selv... Endret 13. februar 2006 av ~MALIN~ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. februar 2006 #15 Del Skrevet 14. februar 2006 Tvert imot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #16 Del Skrevet 14. februar 2006 Fordommer er jo bare et redskap for å kunne raskere tolke de sanseinntrykkene man får. Vi har alle fordommer av noen slag, både positive og negative forutintatte holdninger. Det som er viktig er å kunne justere sine fordommer etter omstendighetene, og ikke sette andre mennesker i bås. Så ja, jeg har fordommer. Og nei jeg har ikke fordommer mot de med fordommer. Men jeg har lite til overs for dem som er veldig fastlåst og trangsynte og nekter å justere fordommene sine etter virkeligheten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå