AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #1 Skrevet 1. juni 2024 Har vært på en stor sammenkomst i kveld. Det var koselig mens vi var der, tenkte vel en del på hva jeg skulle si og ikke, men mer nå etterpå enn da.. Sliter med å interessere meg for andre. Fokuserer på det, men finner liksom ikke på noe å spørre om.. Føler det blir så påtatt om jeg spør og graver.. Liker ikke om folk spør meg hvordan det går med f.eks. slekt eller meg selv.. Alt sånt personlig. Så da unngår jeg å spørre andre.. Og snakker heller om meg selv og barna mine, noe jeg vet man ikke skal gjøre for mye av. Men jeg vet heller ikke hvordan jeg skal vise interesse for andre uten å bli for nærgående? Jeg spøker mye, nesten litt for mye.. Huff. Blir veldig sliten av det der. Har ADHD, men er det kun det som er problemet mitt her liksom? Anonymkode: 032db...703
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #2 Skrevet 1. juni 2024 Jeg er ungen ekspert på adhd, men er ikke det ett typisk tegn på adhd? Du overtenker og har nesten angst? Jeg har en mistanke om at jeg har adhd (som 99%andre har for tiden 😅 ) og dette er noe jeg sliter med. Prøver å snu det til at det ikke er meg, men kun hodet og evt adhd'en som gjør det. Merker at det er verre etter alkohol Anonymkode: 92c16...84a 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #3 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er ungen ekspert på adhd, men er ikke det ett typisk tegn på adhd? Du overtenker og har nesten angst? Jeg har en mistanke om at jeg har adhd (som 99%andre har for tiden 😅 ) og dette er noe jeg sliter med. Prøver å snu det til at det ikke er meg, men kun hodet og evt adhd'en som gjør det. Merker at det er verre etter alkohol Anonymkode: 92c16...84a Jo, det er kanskje det? Haha, var så sliten i går at jeg ikke koblet det helt. 😆 Ingen alkohol i bildet her, men ja. Er bare så slitsomt når jeg faktisk er oppmerksom på det der og da også.. Og så føles det så sant.. Jeg er jo ikke oppriktig interessert i de andres jobber eller sånn og sånn.. Skjønner man ikke må være superinteressert, men føler det blir så påtatt og velger å heller ikke si noe.. Så blir det feil også.. Ts Anonymkode: 032db...703
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #4 Skrevet 2. juni 2024 Sånn er jeg og fikk medisiner mot tankekjør som hjalp. Snakk med fastlegen din. (Venlafaxin) Anonymkode: b6eef...383
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #5 Skrevet 2. juni 2024 Kognitiv terapi hjelper mot grubling. Det finnes selvhjelpskurs/apper som kan hjelpe deg med dette. Vanligvis anbefaler jeg folk å prøve medisiner når de sliter psykisk, men synes det blir litt overkill når det bare er snakk om grubling og det håper jeg legen din synes også. Anonymkode: c9d64...ff2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #6 Skrevet 2. juni 2024 Men du må ikke snakke om privatliv til folk eller ungene dine bare vel? Snakk om andre ting! Er du ikke interessert i NOE utenom din egen familie? For eksempel når du møter nye folk, kanskje stedet de er fra og ting du assosierer med det, kanskje de har et spennende eller uvanlig navn? Dialekter? Industri der de kommer fra? Kanskje en kjent artist fra stedet? Knyttet til dem, men ikke personlig. Eller du kan snakke om fisketurer, brødoppskrifter, skomoter, hva Russland kommer til å gjøre videre i krigen, hvordan pyramidene ble bygget og apropos hvor rart det er at så mange som tror på reinkarnasjon mener de har levd i det gamle Egypt, hunderaser, treningstips, kryptovalutamarkedet…. Anonymkode: 0302e...9a5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #7 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men du må ikke snakke om privatliv til folk eller ungene dine bare vel? Snakk om andre ting! Er du ikke interessert i NOE utenom din egen familie? For eksempel når du møter nye folk, kanskje stedet de er fra og ting du assosierer med det, kanskje de har et spennende eller uvanlig navn? Dialekter? Industri der de kommer fra? Kanskje en kjent artist fra stedet? Knyttet til dem, men ikke personlig. Eller du kan snakke om fisketurer, brødoppskrifter, skomoter, hva Russland kommer til å gjøre videre i krigen, hvordan pyramidene ble bygget og apropos hvor rart det er at så mange som tror på reinkarnasjon mener de har levd i det gamle Egypt, hunderaser, treningstips, kryptovalutamarkedet…. Anonymkode: 0302e...9a5 Neida, måå ikke det, men er ofte det de andre spør meg om. Har ikke så veldig mange meninger for tiden. Er gravid og har 2 små barn. Så kan vel være der det ligger akkurat nå, men er forøvrig sånn ellers også. Har vel med å gjøre at man ikke har like god kjemi med alle å gjøre også da. Men dette er snakk om både folk jeg kjenner og folk jeg ikke har møtt før. Var egentlig begge deler i går. Synes bare det er så pes, samtidig som jeg jo liker å være sosial. Ts Anonymkode: 032db...703
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #8 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kognitiv terapi hjelper mot grubling. Det finnes selvhjelpskurs/apper som kan hjelpe deg med dette. Vanligvis anbefaler jeg folk å prøve medisiner når de sliter psykisk, men synes det blir litt overkill når det bare er snakk om grubling og det håper jeg legen din synes også. Anonymkode: c9d64...ff2 Føler ikke det er bare grubling, men også sant om du forstår? Jeg er virkelig ikke interessert i så mye for tiden.. Eller kanskje generelt. Ingen sterke meninger, liksom. Og lite interessert i folk.. Samtidig som jeg jo liker å være sosial. Ikke lett. Ts Anonymkode: 032db...703
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #9 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Neida, måå ikke det, men er ofte det de andre spør meg om. Har ikke så veldig mange meninger for tiden. Er gravid og har 2 små barn. Så kan vel være der det ligger akkurat nå, men er forøvrig sånn ellers også. Har vel med å gjøre at man ikke har like god kjemi med alle å gjøre også da. Men dette er snakk om både folk jeg kjenner og folk jeg ikke har møtt før. Var egentlig begge deler i går. Synes bare det er så pes, samtidig som jeg jo liker å være sosial. Ts Anonymkode: 032db...703 Jeg snakker ikke om meninger, men interesser. Anonymkode: 0302e...9a5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #10 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sånn er jeg og fikk medisiner mot tankekjør som hjalp. Snakk med fastlegen din. (Venlafaxin) Anonymkode: b6eef...383 Men hjalp det med å få opp interessen din for folk og omverdenen? 😊 Ts Anonymkode: 032db...703
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #11 Skrevet 2. juni 2024 Jeg har asperger og sliter med det samme. Er rett og slett ganske uinteressert i andre, med unntak av de helt nærmeste: ektemann og foreldre. Blir helt utslitt av store sammenkomster, store greier på jobb o.l. Pleier å gå gjennom ALT jeg har sagt lenge etterpå. Anonymkode: b5f52...298 2
Maud-1919 Skrevet 2. juni 2024 #12 Skrevet 2. juni 2024 Jeg har blitt sånn etter covid. Det føles som jeg er overstimulert, og hjernen jobber på høygir. Og jo flere mennesker jeg har forholdt meg til, jo verre. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #13 Skrevet 3. juni 2024 On 6/1/2024 at 11:28 PM, AnonymBruker said: Har vært på en stor sammenkomst i kveld. Det var koselig mens vi var der, tenkte vel en del på hva jeg skulle si og ikke, men mer nå etterpå enn da.. Sliter med å interessere meg for andre. Fokuserer på det, men finner liksom ikke på noe å spørre om.. Føler det blir så påtatt om jeg spør og graver.. Liker ikke om folk spør meg hvordan det går med f.eks. slekt eller meg selv.. Alt sånt personlig. Så da unngår jeg å spørre andre.. Og snakker heller om meg selv og barna mine, noe jeg vet man ikke skal gjøre for mye av. Men jeg vet heller ikke hvordan jeg skal vise interesse for andre uten å bli for nærgående? Jeg spøker mye, nesten litt for mye.. Huff. Blir veldig sliten av det der. Har ADHD, men er det kun det som er problemet mitt her liksom? Anonymkode: 032db...703 Introvert? Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg har ikke ADHD, men er introvert. Anonymkode: 8c452...844 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #14 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg har asperger og sliter med det samme. Er rett og slett ganske uinteressert i andre, med unntak av de helt nærmeste: ektemann og foreldre. Blir helt utslitt av store sammenkomster, store greier på jobb o.l. Pleier å gå gjennom ALT jeg har sagt lenge etterpå. Anonymkode: b5f52...298 Samme her, Asperger her også. Kanskje ts har AuDHD, ganske vanlig nevrodivergent mix. Anonymkode: 82986...5b5
kaarebjarne Skrevet 3. juni 2024 #15 Skrevet 3. juni 2024 Nordmenn er EKSTREMT kjedelige når det kommer til samtaletemaer. Stort sett går det i sladder. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #16 Skrevet 3. juni 2024 Lite sosial trening i kombinasjon med lav selvfølelse. Tren mer på å være sosial! Snakk med tilfeldige folk i butikken, på bussen, på venterommet osv. Oppsøk sosiale arenaer! Anonymkode: 677da...079 1
anonym ss Skrevet 3. juni 2024 #17 Skrevet 3. juni 2024 Av og til er det lov å si: sånn er jeg bare, sånn er min personlighet og min livssituasjon som gjør at andre ting tar kapasitet. Vi trenger ikke være 100% på alle arenaer. Du har ikke interesse i andre, foruten om den som står deg nærmest, bestevenner eller samboer. Det er flere som kan være sånn. Vi alle mennesker er forskjellige. Det er presset fra omverdenen og presset du legger på deg selv som kan få deg til å gruble over dette. Ta en runde og spør deg selv hva som DU føler deg komfortabel med, som gjør at du kan skinne. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå