AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #1 Skrevet 1. juni 2024 Jeg blir så frustrert over folk som tror at alt er sååå lettvint, at det bare er å gjøre slik og slik, og så har de ikke peiling selv. Min svigerinne lener seg på mannen og sine voksne barn, og er ikke vant til å ordne ting selv, og sier at alt er jo så greit for det er jo bare å gjøre ditt og datt. Jeg har en venninne som bor i en kåk til 13 milioner på Frogner, og hun selv hadde aldri hatt råd til et bøttekott på Frogner engang hvis hun ikke hadde møtt mannen sin som allerede bodde der. Hun kan ikke forstå hvorfor folk ikke bare kan kjøpe flott leilighet på beste adresse, for det er jo bare å gjøre "sånn og sånn" 🤢 Men å kritisere etterpå for noe de aldri hadde klart å gjort selv, det er de flinke til. Måtte bare få ut litt steam. God helg🤪 Anonymkode: f7c3a...3e9 10 5 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #2 Skrevet 2. juni 2024 Du har helt rett. Anonymkode: 4de88...149 5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #4 Skrevet 2. juni 2024 Helt enig! min veninne har startet en butikk fordi hun ville lage sin egen arbeidsplass. Hun går ca i null og har noe lommepenger i lønn. Mannen hennes tjener godt, ellers hadde det ikke gått(de har 3 barn). Og så har hun gradert ufør+forsikring i bunn, heldigvis. Men det er jævlig for meg som er ufør og alene, og høre at det kun er viljen det står på…Jeg har hatt og har det tøft økonomisk, praktisk og følelsesmessig. Null nettverk eller støtte. Anonymkode: c2d24...67a 3 9 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #5 Skrevet 2. juni 2024 Ja, det er nesten som om jeg ønsker at desse kvinnene (for det er ofte de….) ender opp skilt og på bar bakke. Da kan de jo prøve å følge egne råd? Anonymkode: 0f44a...6c4 8 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #6 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg blir så frustrert over folk som tror at alt er sååå lettvint, at det bare er å gjøre slik og slik, og så har de ikke peiling selv. Min svigerinne lener seg på mannen og sine voksne barn, og er ikke vant til å ordne ting selv, og sier at alt er jo så greit for det er jo bare å gjøre ditt og datt. Jeg har en venninne som bor i en kåk til 13 milioner på Frogner, og hun selv hadde aldri hatt råd til et bøttekott på Frogner engang hvis hun ikke hadde møtt mannen sin som allerede bodde der. Hun kan ikke forstå hvorfor folk ikke bare kan kjøpe flott leilighet på beste adresse, for det er jo bare å gjøre "sånn og sånn" 🤢 Men å kritisere etterpå for noe de aldri hadde klart å gjort selv, det er de flinke til. Måtte bare få ut litt steam. God helg🤪 Anonymkode: f7c3a...3e9 Perfekt eksempel er Martha Louise! 🙈 hun hadde sikkert vært som den damen i baby reeindeer hvis hun var arbeiderklasse. Anonymkode: 29782...697 8
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #7 Skrevet 2. juni 2024 Dette er jo snakk om ren misunnelse. Hva med å ikke heller være fornøyd med hva dere har fått til, i stedet for å henge seg opp i andre? Anonymkode: 2aeef...eeb 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #8 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er jo snakk om ren misunnelse. Hva med å ikke heller være fornøyd med hva dere har fått til, i stedet for å henge seg opp i andre? Anonymkode: 2aeef...eeb Det er ikke misunnelse, men snakk om at de bagatelliserer fordi de ikke er vant til å gjøre ting selv, men er vant til at mannen/ familien ordner opp for de. ts Anonymkode: f7c3a...3e9 9 4
Yodas Skrevet 2. juni 2024 #9 Skrevet 2. juni 2024 Folk som starter en setning med "Det er jo bare å..." kan gå og ta seg en gigantisk bolle. 6 5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #10 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er ikke misunnelse, men snakk om at de bagatelliserer fordi de ikke er vant til å gjøre ting selv, men er vant til at mannen/ familien ordner opp for de. ts Anonymkode: f7c3a...3e9 Jeg har tatt mastergrad, og synes det var "bare å gjennomføre". Jeg har kjøpt egen bolig, og synes det var "bare og leve veldig sparsommelig noen år". Ingen mann eller far involvert. Synes mange klager over at ting er så tungt og vanskelig, når det bare er å rette seg opp og få ting gjort. I alle fall om man er et normalt oppegående menneske uten alvorlige sykdommer. Anonymkode: 2aeef...eeb 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #11 Skrevet 2. juni 2024 Folk som ikke har lappen, men som ikke synes det er nooooe problem (for dem selv, nei. For oss andre, jo!) Anonymkode: f69bd...bc0 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #12 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Folk som ikke har lappen, men som ikke synes det er nooooe problem (for dem selv, nei. For oss andre, jo!) Anonymkode: f69bd...bc0 Jeg var treg med å ta lappen. Det var ikke noe problem så lenge jeg ikke trengte den. I det jeg trengte den var det jo "bare å" ta den, det tok ca 3 måneder. Anonymkode: 2aeef...eeb
Yodas Skrevet 2. juni 2024 #13 Skrevet 2. juni 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har tatt mastergrad, og synes det var "bare å gjennomføre". Jeg har kjøpt egen bolig, og synes det var "bare og leve veldig sparsommelig noen år". Ingen mann eller far involvert. Synes mange klager over at ting er så tungt og vanskelig, når det bare er å rette seg opp og få ting gjort. I alle fall om man er et normalt oppegående menneske uten alvorlige sykdommer. Anonymkode: 2aeef...eeb Men du vet jo ikke hva folk sliter med, da. 7 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #14 Skrevet 3. juni 2024 Jada, noen svever på ei rosa sky. Fikk spørsmål fra kusine, da jeg forlovet meg og familien ikke godtok han fordi han er afrikansk; hvorfor velger du alltid den vanskelige veien? Det spørsmålet fikk jeg fra en kusine, som gifta seg med barndomskjæresten, fikk hus og bil gratis av foreldre, alltid hatt den samme jobben, og alltid bodd samme sted. Vel… Anonymkode: 6699a...f1e 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #15 Skrevet 3. juni 2024 Yodas skrev (13 timer siden): Men du vet jo ikke hva folk sliter med, da. Og de fleste sliter ikke, men har bare litt vondt i vilja når det gjelder å bare ta seg sammen og gjennomføre. Og de som sliter nå jo forstå at det ikke er "bare" for dem, uten å bli så vanvittig krenka. Anonymkode: 2aeef...eeb 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #16 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er ikke misunnelse, men snakk om at de bagatelliserer fordi de ikke er vant til å gjøre ting selv, men er vant til at mannen/ familien ordner opp for de. ts Anonymkode: f7c3a...3e9 Og din familie har ikke hjulpet eller ordnet noe for deg? Anonymkode: 640e6...21e
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #17 Skrevet 3. juni 2024 13 hours ago, AnonymBruker said: Jeg var treg med å ta lappen. Det var ikke noe problem så lenge jeg ikke trengte den. I det jeg trengte den var det jo "bare å" ta den, det tok ca 3 måneder. Anonymkode: 2aeef...eeb Nå som du har lappen da, opplever du at kollegaen uten lappen spør om du ikke "bare kan svippe henne hjemom etter jobb", selv om vedkommende bor i stikk motsatt retning? 😅 "Er jo bare en kort fem minutters tur". Utenom rushtiden, ja... Anonymkode: 123d5...9a7 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #18 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå som du har lappen da, opplever du at kollegaen uten lappen spør om du ikke "bare kan svippe henne hjemom etter jobb", selv om vedkommende bor i stikk motsatt retning? 😅 "Er jo bare en kort fem minutters tur". Utenom rushtiden, ja... Anonymkode: 123d5...9a7 Nei. Jobber på en skikkelig plass med oppegående mennesker. Vet ikke om noen som ikke har lappen eller bil der, faktisk. Mulig noen av de yngste. Anonymkode: 2aeef...eeb 1
kaarebjarne Skrevet 3. juni 2024 #19 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Perfekt eksempel er Martha Louise! 🙈 hun hadde sikkert vært som den damen i baby reeindeer hvis hun var arbeiderklasse. Anonymkode: 29782...697 Hæ?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #20 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Og din familie har ikke hjulpet eller ordnet noe for deg? Anonymkode: 640e6...21e Selvfølgelig har jeg fått hjelp til div ting, men de vanskeligste tingene har jeg måtte ordne selv. ts Anonymkode: f7c3a...3e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå