AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #1 Del Skrevet 1. juni 2024 Jeg har laminat fra BerryAlloc på kjøkkenet, som dsv har fått vannskade pga min Maine Coon-katt som har plasket vilt med vannskålen sin Gulvet ble lagt i fjor sommer så det er kjipt å måtte bruke penger på å fikse det en gang til, men jeg må nesten det. Heldigvis gjelder det ikke hele gulvet, er bare langs den ene veggen. Så da regner jeg med at det går greit å fjerne noen av plankene og legge nytt oppå? Heldigvis har jeg masse laminatgulv igjen, så håper det ikke blir så voldsomt dyrt. Hva tror dere noe sånt vil koste? Hadde vært kjipt å fjerne alt, jeg satt inn nytt kjøkken i vinter oppå laminatgulvet. Og er ikke det minste handy, så her må jeg leie inn proffe. Vannskålen til pus er nå i gangen så det blir heldigvis ikke mer vannsøl! Anonymkode: bd317...c2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #2 Del Skrevet 1. juni 2024 Hvor mye det koster kommer veldig an på hvordan gulvet er lagt. Ble det sist lagt i nærheten av der vannskadene er går det veldig fort - og noe jeg tipper du, eventuelt en venn, klarer. Må veldig mye opp kan det bli litt mer kompisert. Pris er veldig vanskelig å estimere. Anonymkode: 1c81b...da4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 1. juni 2024 #3 Del Skrevet 1. juni 2024 Når det er bare litt langs ene veggen så er jeg ganske sikker på at du kan klare det selv, kanskje få hjelp av en venn eller nabo, du må ikke undervurdere deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:04 #4 Del Skrevet torsdag kl 20:04 TS igjen, jeg fikk noen til å se på gulvet mitt via Mitt Anbud. Men, skaden er fortsatt der Jeg betalte 10.000 kr og han som var her byttet ikke ut noe av gulvet en gang. Han påstod det hjalp å legge noe tungt på det. Nå må jeg få noen til å fikse det IGJDEN, men nekter å bruke samme fyr. Hvordan finner jeg noen som kan ordne dette her så det blir bra? Er så lei av uprofesjonelle håndverkere. Og nei jeg klarer det ikke selv. Fins ikke handy og kjenner ingen andre som er det heller. Vil det hjelpe om jeg bruker hårtørker for å få ned hevelsen i gulvet litt? Eller blir det verre tror dere? Noen som vet hvem jeg kontakter? Anonymkode: bd317...c2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:56 #5 Del Skrevet torsdag kl 20:56 YouTube har videoer om hvordan man bytter ut panelbord som er skadet det fikser du selv. Ville hvertfall prøvd det først, når du allerede har betalt 10.000 uten at det faktisk ble fikset. Anonymkode: c64d2...2ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:08 #6 Del Skrevet torsdag kl 21:08 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): YouTube har videoer om hvordan man bytter ut panelbord som er skadet det fikser du selv. Ville hvertfall prøvd det først, når du allerede har betalt 10.000 uten at det faktisk ble fikset. Anonymkode: c64d2...2ba Har ikke sjans til å fikse noe sånt selv, du aner ikke hvor lite handy jeg er. Hadde jeg bare visst hvem jeg kan kontakte. Finnes det noe firma i Oslo som er spesialister på å reparere gulv? Har prøvd å google men fant ikke noe. Eller må jeg bare leve med dette for alltid? Vurderer å selge leiligheten, og er redd for om jeg får solgt den i det hele tatt når det er vannskade. Men når jeg ikke vet hvem jeg skal kontakte for å fikse det er det jo håpløst Anonymkode: bd317...c2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:11 #7 Del Skrevet torsdag kl 21:11 Om du har mer gulv igjen som du sier, vil det da ikke koste noe å skifte de plankene som er ødelagt. Anonymkode: 2cb57...718 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:35 #8 Del Skrevet torsdag kl 22:35 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ikke sjans til å fikse noe sånt selv, du aner ikke hvor lite handy jeg er. Hadde jeg bare visst hvem jeg kan kontakte. Finnes det noe firma i Oslo som er spesialister på å reparere gulv? Har prøvd å google men fant ikke noe. Eller må jeg bare leve med dette for alltid? Vurderer å selge leiligheten, og er redd for om jeg får solgt den i det hele tatt når det er vannskade. Men når jeg ikke vet hvem jeg skal kontakte for å fikse det er det jo håpløst Anonymkode: bd317...c2a Har du ingen i omgangskretsen som er noe handy? Altså, det finnes jo gulvleggere og snekkere overalt, det bør ikke være såå vanskelig. Anonymkode: 1c81b...da4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:45 #9 Del Skrevet torsdag kl 22:45 AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS igjen, jeg fikk noen til å se på gulvet mitt via Mitt Anbud. Men, skaden er fortsatt der Jeg betalte 10.000 kr og han som var her byttet ikke ut noe av gulvet en gang. Han påstod det hjalp å legge noe tungt på det. Nå må jeg få noen til å fikse det IGJDEN, men nekter å bruke samme fyr. Hvordan finner jeg noen som kan ordne dette her så det blir bra? Er så lei av uprofesjonelle håndverkere. Og nei jeg klarer det ikke selv. Fins ikke handy og kjenner ingen andre som er det heller. Vil det hjelpe om jeg bruker hårtørker for å få ned hevelsen i gulvet litt? Eller blir det verre tror dere? Noen som vet hvem jeg kontakter? Anonymkode: bd317...c2a Ta kontakt med en tømrer, styr unna mitt anbud, der trenger man ikke å være håndtverker for å tilby tjenester. Mye cowboyer der, som du dessverre fikk oppleve. Det burde ikke koste all verden å bytte ut noen bord med gulv, det spørs litt hvilken vei gulvet er lagt og hvor på gulvet skaden er. Men en flink håndtverker greier den jobben. utover det vil jeg anbefale deg å ha underlag under vann skåla. Jeg hadde selv en hund som drakk vannet ut (!) av skåla. Jeg løste det med vannskål for langørede hunder. Der krummer toppen av skåla seg innover. Hadde den på serveringsbrett. Ellers har jeg sett mange bruker underlag fra IKEA, det er vel opprinnelig til å ha under kontorstol. Mindre pent, men praktisk. Anonymkode: c5c24...607 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 04:04 #10 Del Skrevet i går, 04:04 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har ikke sjans til å fikse noe sånt selv, du aner ikke hvor lite handy jeg er. Hadde jeg bare visst hvem jeg kan kontakte. Finnes det noe firma i Oslo som er spesialister på å reparere gulv? Har prøvd å google men fant ikke noe. Eller må jeg bare leve med dette for alltid? Vurderer å selge leiligheten, og er redd for om jeg får solgt den i det hele tatt når det er vannskade. Men når jeg ikke vet hvem jeg skal kontakte for å fikse det er det jo håpløst Anonymkode: bd317...c2a Skal du selge så er ikke det noe å bekymre seg for så lenge det kun er laminatet som er skadet. De fleste vil bytte sånne ting selv. men jeg ville forhørt meg om det var noen i omgangskretsen som kunne hjelpe, og heller betalt dem noen kroner. Anonymkode: c64d2...2ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet i går, 07:20 #11 Del Skrevet i går, 07:20 AnonymBruker skrev (11 timer siden): TS igjen, jeg fikk noen til å se på gulvet mitt via Mitt Anbud. Men, skaden er fortsatt der Jeg betalte 10.000 kr og han som var her byttet ikke ut noe av gulvet en gang. Han påstod det hjalp å legge noe tungt på det. Nå må jeg få noen til å fikse det IGJDEN, men nekter å bruke samme fyr. Vi trenger en egen tråd med Mitt Anbud historier slik at folk forstår hvilke håndverkere du finner der. (Eller kanskje en kort tråd med positiv erfaring med Mitt Anbud. Skulle ikke bli så mange innleggene.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:11 #12 Del Skrevet i går, 16:11 spinner skrev (8 timer siden): Vi trenger en egen tråd med Mitt Anbud historier slik at folk forstår hvilke håndverkere du finner der. (Eller kanskje en kort tråd med positiv erfaring med Mitt Anbud. Skulle ikke bli så mange innleggene.) Mitt anbud er fint, men man må være kritisk som forbruker. Velg et større firma med godt omdømme. Jeg ville personlig rygget dersom noen skulle bytte bord på laminatet og prisen lå på 10.000 kr. Anonymkode: c64d2...2ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå