Gå til innhold

Overgangsalder: hvor lenge har man hyppige blødninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg står med begge beina i overgangsalderen. I nesten hele år har jeg hatt mensen hver 14. dag, og jeg kjenner jeg skulle gjerne hatt et tidsperspektiv på dette. Jeg har forsøkt å Google, men finner ingen svar, så derfor forsøker jeg å spørre her:

Hvor lang er perioden med hyppige blødninger før blødningene kommer sjeldnere? 6 mnd? 1 år? 2 år? Jeg skjønner jo at det varierer veldig, men det ville vært godt å vite hva som er vanlig, slik at jeg har et omtrentlig tidsperspektiv å forholde meg til. 

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alder? Og tok du coronasprøyta? Mange sier de fikk tull med syklusen pga den. 

Anonymkode: 32764...ae2

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt individuelt hvordan kroppen oppfører seg i fht blødninger i oa fasen. Hvis det er plagsomt for deg finnes det måter å stoppe det på, hormonspiral, cerazette og utrogestan feks.

Anonymkode: 08334...bb8

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være alt fra noen mnd til over 10 år, finnes ingen klare svar. Ville gått til gynekolog, kanskje de kan se omtrent hvor langt i forløpet du er. Medisiner kan også gi deg en mer stabil syklus. 

Anonymkode: 795a1...730

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Alder? Og tok du coronasprøyta? Mange sier de fikk tull med syklusen pga den. 

Anonymkode: 32764...ae2

Syklusen min tulla før det, de siste seks mnd har den vært fast på to uker. Litt vel hyppig. 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er helt individuelt hvordan kroppen oppfører seg i fht blødninger i oa fasen. Hvis det er plagsomt for deg finnes det måter å stoppe det på, hormonspiral, cerazette og utrogestan feks.

Anonymkode: 08334...bb8

Jeg tåler ikke p-piller, dessverre. 

og som svar til den under: håper for himmelens skyld jeg slipper å ha mensen to ganger i mnd i ti år til. Å reise to timer til nærmeste private gynekolog er ikke aktuelt, SÅ viktig er det ikke for meg. 

Jeg var i grunnen mest ute etter om noen har erfaring med det. Hvor lenge har andre opplevd å ha hyppige blødninger, liksom 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det kan være alt fra noen mnd til over 10 år, finnes ingen klare svar. Ville gått til gynekolog, kanskje de kan se omtrent hvor langt i forløpet du er. Medisiner kan også gi deg en mer stabil syklus. 

Anonymkode: 795a1...730

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...