Dallandra Skrevet 1. juni 2024 #1 Skrevet 1. juni 2024 Jeg står med begge beina i overgangsalderen. I nesten hele år har jeg hatt mensen hver 14. dag, og jeg kjenner jeg skulle gjerne hatt et tidsperspektiv på dette. Jeg har forsøkt å Google, men finner ingen svar, så derfor forsøker jeg å spørre her: Hvor lang er perioden med hyppige blødninger før blødningene kommer sjeldnere? 6 mnd? 1 år? 2 år? Jeg skjønner jo at det varierer veldig, men det ville vært godt å vite hva som er vanlig, slik at jeg har et omtrentlig tidsperspektiv å forholde meg til.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #2 Skrevet 26. juni 2024 Alder? Og tok du coronasprøyta? Mange sier de fikk tull med syklusen pga den. Anonymkode: 32764...ae2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #3 Skrevet 26. juni 2024 Det er helt individuelt hvordan kroppen oppfører seg i fht blødninger i oa fasen. Hvis det er plagsomt for deg finnes det måter å stoppe det på, hormonspiral, cerazette og utrogestan feks. Anonymkode: 08334...bb8
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #4 Skrevet 26. juni 2024 Det kan være alt fra noen mnd til over 10 år, finnes ingen klare svar. Ville gått til gynekolog, kanskje de kan se omtrent hvor langt i forløpet du er. Medisiner kan også gi deg en mer stabil syklus. Anonymkode: 795a1...730
Dallandra Skrevet 26. juni 2024 Forfatter #5 Skrevet 26. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Alder? Og tok du coronasprøyta? Mange sier de fikk tull med syklusen pga den. Anonymkode: 32764...ae2 Syklusen min tulla før det, de siste seks mnd har den vært fast på to uker. Litt vel hyppig. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er helt individuelt hvordan kroppen oppfører seg i fht blødninger i oa fasen. Hvis det er plagsomt for deg finnes det måter å stoppe det på, hormonspiral, cerazette og utrogestan feks. Anonymkode: 08334...bb8 Jeg tåler ikke p-piller, dessverre. og som svar til den under: håper for himmelens skyld jeg slipper å ha mensen to ganger i mnd i ti år til. Å reise to timer til nærmeste private gynekolog er ikke aktuelt, SÅ viktig er det ikke for meg. Jeg var i grunnen mest ute etter om noen har erfaring med det. Hvor lenge har andre opplevd å ha hyppige blødninger, liksom AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det kan være alt fra noen mnd til over 10 år, finnes ingen klare svar. Ville gått til gynekolog, kanskje de kan se omtrent hvor langt i forløpet du er. Medisiner kan også gi deg en mer stabil syklus. Anonymkode: 795a1...730
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå