AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #1 Skrevet 1. juni 2024 Hvilke yrker, og hvilken lønn gir i dag muligheten for å forsørge tradwife og barn? Anonymkode: ee17e...2b7 2
newman01 Skrevet 1. juni 2024 #2 Skrevet 1. juni 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilke yrker, og hvilken lønn gir i dag muligheten for å forsørge tradwife og barn? Anonymkode: ee17e...2b7 Profesjonell golfspiller, toppscorer i Premier League, konsernsjef i DnB. Eller bli mer populær i sosiale medier enn Kardashians 42 1 6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #3 Skrevet 1. juni 2024 Kommer jo helt an på hvor i landet man bor. Koster mer å bo i Oslo enn det koster å bo i Kirkenær... Anonymkode: 06c48...cc2 6 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #4 Skrevet 1. juni 2024 Enhver kvinne som blir tradwife bør også sørge for at mannen fører over penger til henne slik at hun kan sikre seg ved skilsmissse! Så du bør ha nok inntekt til det også. Anonymkode: 34cbb...6f2 7 20
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #5 Skrevet 1. juni 2024 Oljearbeider? + bo usentralt med rimelige boliger. Anonymkode: c8dff...4db 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #6 Skrevet 1. juni 2024 Kjenner et par der kona er hjemmeværende og han jobber med noe datagreier. Kjenner to andre familier som har hoppet grundig av karusellen og de er selvberget med litt salg av egenprodusert for å dekke det som må dekkes. De har vel samlet inntekt på 200k i året eller noe sånt🤷🏼♀️ Anonymkode: 33698...b0c 2 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #7 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Enhver kvinne som blir tradwife bør også sørge for at mannen fører over penger til henne slik at hun kan sikre seg ved skilsmissse! Så du bør ha nok inntekt til det også. Anonymkode: 34cbb...6f2 Men ingenting kan kompensere for hull i CV-en. Anonymkode: 23fa9...8cf 13 6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #8 Skrevet 1. juni 2024 Har sett noen (jeg vil dog kalle dem for enkel i topplokket) vestlige kvinner gifte seg med slike arabiske rikinger i sosiale medier der de legger ut om alt de får av mannen sin (i bytte mot deres egen frihet vel og merke) fordi dyre fine ting er det eneste som betyr noe. Så på bakgrunn av det vil jeg da si sjeik som jobb der man kan få en "tradwife". Anonymkode: bb0ba...9b4 10 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #10 Skrevet 1. juni 2024 Jeg har en bekjent som har vært hjemmeværende tradwife. Fire barn, aldri jobbet, har studert noe som ikke gir et yrke uten påbygg (av pedagogikk feks). Mannen gikk fra henne da yngste av fire barn var ett år. Det er ikke akkurat lett å forsørge seg selv etter dette (de har barna 50/50 så det er ikke så mye bidrag heller) fy søren jeg er glad det ikke er meg! Anonymkode: 0d140...ed3 20 2 7
newman01 Skrevet 1. juni 2024 #11 Skrevet 1. juni 2024 Man må jo se an kostnader ved å bo der man ønsker da. Skal man bo ok i Oslo må man ha en solid inntekt for å dekke kostnader til hus osv, men bor man i Grong kan man antagelig klare seg med vesentlig mindre. Men en husholdningsinntekt netto på noe særlig mindre enn 75k+ er nok ikke noe jeg ville gjort. Man må jo vurdere å sette av litt til sikkerhet/pensjon til hjemmeværende i tilfelle hun blir eldre og ufyselig med tiden. Risiko for å bli byttet ut når man runder 35 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #12 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har en bekjent som har vært hjemmeværende tradwife. Fire barn, aldri jobbet, har studert noe som ikke gir et yrke uten påbygg (av pedagogikk feks). Mannen gikk fra henne da yngste av fire barn var ett år. Det er ikke akkurat lett å forsørge seg selv etter dette (de har barna 50/50 så det er ikke så mye bidrag heller) fy søren jeg er glad det ikke er meg! Anonymkode: 0d140...ed3 Ja, det var det da... fint og flott så lenge forholdet holder. Men ryker det og man ikke har en rettferdig avtale i bunn, da blir det vanskelig. Anonymkode: c8dff...4db 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #13 Skrevet 1. juni 2024 Altså.. dette er jo tull! Du trenger ei lønn på rundt 800.000 om du ikke på død og liv skal bo dritdryrt midt i byen. Altså det dobbelt av hva mange har inn. Jeg har valgt å være hjemme til minstemann var 12år. Vi har 3 barn. Normale ferier, bil, fritidsaktiviteter og hus. Ikke det flotteste. Men det holder i massevis. Jeg var hjemme fordi jeg ønsket å være der for ungene. Kunne lage mat fra bunnen. Gi de masse tid og forutsetninger. Samtidig koster der mye ressurser å drive familien AS. Jeg har ikke vært arbeidsledig...og Jeg har ikke gjort det for å være underdanig. Vi har rett og slett delt arbeide mellom oss slik.. vi bidrar til familien begge to . Så så lenge du ikke vil ha ett Hollywood liv holder det lenge men en litt god inntekt. Finnes mange jobber å velge i... Anonymkode: c7afb...42b 4 2 6
newman01 Skrevet 1. juni 2024 #14 Skrevet 1. juni 2024 Ikke så lett å være nyskilt tradwife på 44 tenker jeg… ingen utdannelse, ingen karriere… 14 9
Kometen Skrevet 1. juni 2024 #15 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Altså.. dette er jo tull! Du trenger ei lønn på rundt 800.000 om du ikke på død og liv skal bo dritdryrt midt i byen. Altså det dobbelt av hva mange har inn. Jeg har valgt å være hjemme til minstemann var 12år. Vi har 3 barn. Normale ferier, bil, fritidsaktiviteter og hus. Ikke det flotteste. Men det holder i massevis. Jeg var hjemme fordi jeg ønsket å være der for ungene. Kunne lage mat fra bunnen. Gi de masse tid og forutsetninger. Samtidig koster der mye ressurser å drive familien AS. Jeg har ikke vært arbeidsledig...og Jeg har ikke gjort det for å være underdanig. Vi har rett og slett delt arbeide mellom oss slik.. vi bidrar til familien begge to . Så så lenge du ikke vil ha ett Hollywood liv holder det lenge men en litt god inntekt. Finnes mange jobber å velge i... Anonymkode: c7afb...42b Til 12 år altså. Lurer på hva du kunne tilby barn som er på skolen hele dagen som jeg ikke har kunnet gjøre som er i jobb. 9 1 13
Yodas Skrevet 1. juni 2024 #17 Skrevet 1. juni 2024 51 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilke yrker, og hvilken lønn gir i dag muligheten for å forsørge tradwife og barn? Anonymkode: ee17e...2b7 Synd at de fleste menn som ønsker seg en tradwife har liten eller ingen inntekt. (Eller kanskje det er fordommene mine som snalker) 15 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #18 Skrevet 1. juni 2024 Jeg forsørges av min kone, hun var hjemme til barnet var 2 år men siden hun hadde dobbelt så høy lønn har jeg vært hjemme de siste 8, hun jobber innen HR og jeg var snekker. Anonymkode: c25b4...9d8 6 3 1
Yodas Skrevet 1. juni 2024 #19 Skrevet 1. juni 2024 9 minutter siden, Kometen said: Til 12 år altså. Lurer på hva du kunne tilby barn som er på skolen hele dagen som jeg ikke har kunnet gjøre som er i jobb. Nå er det ikke meg du svarer. Men å ha middag klar kl 14 når ungene kommer hjem fra skolen? Hjelpe til med lekser kl 15? Være ferdig med middag og lekser når det skal kjøres til fritidsaktiviterer kl 16? Gjøre husarbeid og ærender på dagtid? 8 1 8
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #20 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Men ingenting kan kompensere for hull i CV-en. Anonymkode: 23fa9...8cf Anbefaler enhver å ha en utdannelse de kan falle tilbake på, men ja. Mange år utenfor arbeidslivet vil gjøre ting vanskelig. Sørg derfor å ha penger å falle tilbake på i en overgang. Anonymkode: 34cbb...6f2 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå