AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #1 Skrevet 1. juni 2024 Jeg har født to ganger, en gang med- og en gang uten epidural. Med nummer tre skal jeg (så fremt jeg rekker det) ha epidural da jeg opplevde svært god effekt. Den tok bort 100% av smertene ved riene, MEN den tok ikke smertene i pressfasen. Noe lindring var det muligens, men jeg kjente jo at jeg fødte en vannmelon🙈 Jeg gruer meg så fryktelig til denne delen av fødselen, så jeg lurer på om noen har fått smertelindring som funket (evt. er det noen som har opplevd at epiduralen tok bort pressriene eller er det helt umulig?) Anonymkode: d580c...f97
Fame Skrevet 1. juni 2024 #2 Skrevet 1. juni 2024 Lystgass? Jeg hadde bare det. Den fikk meg til å fokusere på pusting og tenke på noe annet enn smerter
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #3 Skrevet 1. juni 2024 Hadde ikke smerter ved pressing (hadde epidural), men mulig det var fordi jeg var så dødens sliten etter 30 timer og bare skulle ha henne ut! Jeg klarte ikke å kjenne etter rett og slett. Fikk pudendal, vondt å sette men kjente INGENTING når hodet sto i åpningen. Anonymkode: b93c2...16c
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #4 Skrevet 1. juni 2024 Jeg har hørt på veldig mange podcast om graviditet og fødsel generelt, og har fått veldig inntrykk av at de egentlig ikke ønsker å bedøve helt under pressriene. Har til og med skjønt at de gjerne skrur ned epiduralen med vilje under pressriene. Husker selv at jeg ikke opplevde pressriene som det værste, hadde ingen smertelindring. Kanskje det hadde hjulpet deg å øve mer på pust? Typ hypnobirthing? Jeg opplevde det som veldig positivt:) Anonymkode: 79257...e35 1
Anjatapinjata Skrevet 1. juni 2024 #5 Skrevet 1. juni 2024 Pudenalblokkade. Fødselen min var et helvete helt til pressfasen. På 9cm ble det satt pudenalblokkade, det var helt jævli å få satt den men den tok bort all smerte der nede. Merket ikke noe da ungen kom ut. Jeg revnet også men kjente nada😊 Vet dog at ikke det er veldig vanlig å sette det lenger, så mulig jeg hadde flaks😊
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #6 Skrevet 1. juni 2024 Jeg hadde ingen smertestillende med mine to, men ville kanskje bedt om pudenalblokade hvis jeg fikk en til. Ring of fire var så jævlig😂 Anonymkode: b6535...c19
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #7 Skrevet 1. juni 2024 Epidural og pudendalblokade (den ble satt pga at barnet måtte forløses med vakum, så fikk den før de satte på koppen). Jeg kjente INGENTING når barnet ble født, helt surrealistisk. Følte bare presset i magen forsvant. Hadde forventet ild og burning hell, men både epidural og pudendalblokade satt som et skudd. Anonymkode: 0c9ed...ecd
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #8 Skrevet 1. juni 2024 Epidural og pudental her og. Var helsikes brutalt uansett, men null smerte, bare slitsomt og intenst. Anonymkode: d8b81...452
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #9 Skrevet 1. juni 2024 Jeg fødte uten epidural, styrtfødsel. Riene var helt jævlig, men syns faktisk pressfasen var enda jævligere. Syns det som var mest vondt var det jordmødrene gjorde med fingrene under pressingen. Husker jeg tilslutt bare kjente at jeg gav helt opp, presset i 50 minutter før han ble tatt med tang. Når de sa de skulle bruke tang tenke jeg bare «takk gud få denne ungen ut». Opplevde fødsel som så grusom at jeg kjente ingen glede når jeg fikk barnet på brystet annet enn at jeg tenkte at jeg aldri har vært så glad for at noe var ferdig Anonymkode: 13647...9c6 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #10 Skrevet 1. juni 2024 Når fødte du med epidural sist? Jeg fødte for en måneds tid siden og fikk fortalt at de har en ny type og bedre type epidural nå. Jeg hadde svært god effekt gjennom hele fødselen, og vil si den absolutt gjorde susen i pressfasen også. Kjente det selvsagt og det var absolutt ikke behagelig, men det var veldig overkommelig. Det ble en stygg glose akkurat ved ring of fire, men det var også det eneste 😊 Anonymkode: 68761...34b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå