AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #21 Skrevet 2. juni 2024 Etterlys. Man bør få svar også ved normale funn, dette kvalitetssikrer at prøven faktisk er kommet frem, analysert og akkreditert. Veldig dumt hvis den forsvinner på et vis, en melding ikke blir lest, så blir det aldri oppdaget fordi alle trodde alt man ikke hørte og så var bra. Kommer fra Helseplattformen da, så mulig jeg er litt yrkesskadet, men dere hadde blitt skremt hvis dere visste hvor mange prøver og henvisningen som forsvinner hos oss. Anonymkode: e983b...bf9 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #22 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Etterlys. Man bør få svar også ved normale funn, dette kvalitetssikrer at prøven faktisk er kommet frem, analysert og akkreditert. Veldig dumt hvis den forsvinner på et vis, en melding ikke blir lest, så blir det aldri oppdaget fordi alle trodde alt man ikke hørte og så var bra. Kommer fra Helseplattformen da, så mulig jeg er litt yrkesskadet, men dere hadde blitt skremt hvis dere visste hvor mange prøver og henvisningen som forsvinner hos oss. Anonymkode: e983b...bf9 Helt enig! Alle bør få svar så man vet at prøven faktisk er analysert og svart ut. I verste fall risikerer man å gå med alvorlige celleforandringer. Mennesker gjør feil, prøvesvar blir ikke kommunisert videre til pas, svikt i systemet. Jeg jobber på sykehus så dette vet jeg dessverre forekommer. Anbefaler alle å etterlyse svar på celleprøve Anonymkode: aafdd...5dc 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #23 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt enig! Alle bør få svar så man vet at prøven faktisk er analysert og svart ut. I verste fall risikerer man å gå med alvorlige celleforandringer. Mennesker gjør feil, prøvesvar blir ikke kommunisert videre til pas, svikt i systemet. Jeg jobber på sykehus så dette vet jeg dessverre forekommer. Anbefaler alle å etterlyse svar på celleprøve Anonymkode: aafdd...5dc Da skal jeg sende melding til fastlegen på helsenorge 😉 Anonymkode: 6acaf...32d
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #24 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er ikke feil, men det er nok ikke en lur praktisering. Det er sjeldent at prøver forsvinner, men det kan skje og det er det veldig kjipt om den var positiv, men forsvant og pasienten tror prøven er ok. Anonymkode: d8cd3...8d5 Det er jeg enig i. Men det var ikke det jeg skrev. Jeg skrev hva som var praksis her jeg bor. Anonymkode: 89b08...aa7
Uanonym bruker Skrevet 2. juni 2024 #25 Skrevet 2. juni 2024 Svar som i at noen ringer eller sender deg brev, får man ikke om alt er OK. Men man skal få svar på helsenorge, der man kan logge seg inn selv med bank id og lese. Logg deg inn og sjekk - det kan godt hende du har fått svar, men ikke lest det. Ofte får man varsel på e-post om at man har fått et brev på helsenorge, men av egen erfaring vet jeg at man lett tenker "det sjekker jeg senere" og så glemmer man det.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #26 Skrevet 2. juni 2024 Uanonym bruker skrev (1 minutt siden): Svar som i at noen ringer eller sender deg brev, får man ikke om alt er OK. Men man skal få svar på helsenorge, der man kan logge seg inn selv med bank id og lese. Logg deg inn og sjekk - det kan godt hende du har fått svar, men ikke lest det. Ofte får man varsel på e-post om at man har fått et brev på helsenorge, men av egen erfaring vet jeg at man lett tenker "det sjekker jeg senere" og så glemmer man det. Kommer det under innboks da? Anonymkode: 6acaf...32d
Uanonym bruker Skrevet 2. juni 2024 #27 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kommer det under innboks da? Anonymkode: 6acaf...32d Det eller prøvesvar, vil jeg tro?
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #28 Skrevet 2. juni 2024 Uanonym bruker skrev (6 minutter siden): Det eller prøvesvar, vil jeg tro? Ingenting under innboks eller prøvesvar 🤭 Anonymkode: 6acaf...32d
Uanonym bruker Skrevet 2. juni 2024 #29 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingenting under innboks eller prøvesvar 🤭 Anonymkode: 6acaf...32d OK, da bør du, som de andre skriver her, ringe fastlegekontoret ditt.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #30 Skrevet 3. juni 2024 Uanonym bruker skrev (14 timer siden): Svar som i at noen ringer eller sender deg brev, får man ikke om alt er OK. Men man skal få svar på helsenorge, der man kan logge seg inn selv med bank id og lese. Logg deg inn og sjekk - det kan godt hende du har fått svar, men ikke lest det. Ofte får man varsel på e-post om at man har fått et brev på helsenorge, men av egen erfaring vet jeg at man lett tenker "det sjekker jeg senere" og så glemmer man det. Det er ulik praksis. Min fastlege og gynekolog bruker ikke helsenorge. Fastlegen sender SMS om at alt er OK, gynekologen bruker helseboka. Det er mange ulike plattformer til ulike aktører, så der må man bare spørre hva som gjelder der hvor man går. Anonymkode: e983b...bf9
Stor pike Skrevet 3. juni 2024 #31 Skrevet 3. juni 2024 Jeg har tatt på sykehuset og får ikke melding. Da går jeg ut fra at alt er fint. De sitter ikke på svar om at noe er galt uten å gi beskjed.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #32 Skrevet 3. juni 2024 Stor pike skrev (17 minutter siden): Jeg har tatt på sykehuset og får ikke melding. Da går jeg ut fra at alt er fint. De sitter ikke på svar om at noe er galt uten å gi beskjed. Jo, dessverre, men ikke med viten og vilje. Prøver forsvinner til og fra lab, prøvesvar forsvinner mellom lab, lege, akkreditering og fastlege, og de forsvinner mellom fastlege og pasient. Det er så mange ledd her hvor det dessverre går galt mange ganger. Har du lest alle artiklene om Helseplattformen? Den er innført fordi de gamle systemene også er dårlige, av en grunn. Dere som ikke har fått Helseplattformen enda har sannsynligvis ikke et enklere og bedre system hvor feil ikke begås, da hadde vi også hatt dette. Det er så høyt arbeidspress, og diffuse dårlige systemer, så det glipper oftere enn man tror. Derfor må man som pasient følge opp seg selv. Ring hvis du ikke har fått innkalling etter henvisning, ring hvis du ikke har fått etterkontroll når du skal, og ring dersom du ikke har fått prøvesvar. Det er en billig og enkel forsikring for din egen helse. Anonymkode: e983b...bf9 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #33 Skrevet 3. juni 2024 Jeg fikk svar når prøven var normal etter de forrige hadde vært unormale. Etter første normale svar har jeg ikke fått svar flere ganger. Hadde selvsagt føltes trygt å få det negative svaret også, men det er ikke alltid en garanti det heller. Venninna mi fikk negativt svar, senket dermed skuldrene og lot symptomene sine holde på. Flere måneder senere ble hun plutselig hasteinnkalt og måtte gjennom store inngrep. Det hadde visst vært noe bytting av prøver (eller lignende). Anonymkode: 30e10...0c1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå