Gå til innhold

Vektkontroll med medfødte tilstander

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter en periode med villet vektøktning har vekten nå bikket fem kilo enn jeg ønsker. Vektøktningen skjedde ganske raskt, og i starten var jeg ganske glad for det, da jeg hadde sklidd et godt stykke under normalvekt. Jeg eide i den perioden ingen vekt, og var heller ikke så veldig interessert i å veie meg heller. Jeg brukte klærne som mål. Så ble vektøktningen noe ukontrollert høy, og klærne strammer på steder de ikke har gjort før, og det er fryktelig ukomfortabelt. Så veide jeg meg for første gang på lenge, og jeg var fem kilo mer enn min idealvekt. Normalvekt for meg er mellom 42 kg og 57 kg (jeg er veldig lav for alderen (28)). Jeg er nå bikket 51 kilo. Fortsatt ikke overvektig, men jeg trives best et sted mellom 45 og 46 kg. Hele livet har jeg slitt med vekten; ikke på grunn av spiseforstyrrelse, men fordi det rett og slett er en impulsutfordring knyttet til en medfødt tilstand. For den får jeg per nå ingen profesjonell hjelp, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal nå frem. Jeg er ærlig redd for at de vil le litt av meg eller bli unødvendig bekymret hvis jeg kommer dit for å få hjelp til å kontrollere vekten, for jeg er jo normalvektig nå. Noen tips til hvor jeg kan gå? >Eventuelt om dere har noen tips til meg?

Anonymkode: 3f4cb...305

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du aktiv på noen måte? Kanskje legge inn aktivitet og se om det omfordeler seg? 

Anonymkode: 4a4c7...24e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er du aktiv på noen måte? Kanskje legge inn aktivitet og se om det omfordeler seg? 

Anonymkode: 4a4c7...24e

Jeg har litt begrensninger på aktivitet, men kan gjøre noe. Jeg går litt turer og tar meg en svingom på dansegulvet (hjemme), men blir fort sliten og er genetisk ganske svak.

Anonymkode: 3f4cb...305

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...