Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er helt knust… Var på ultralyd i dag og skulle vært 7+1. Har masse symptomer, testene har steget fint, HCG-nivå har vært godt innafor. Det var ingen hjerteslag. Jordmor mente jeg kunne være kortere på vei og fosteret ble målt til 4.8mm, og alt av anlegg rundt var helt perfekt. Jeg hadde mensen 12. april og eggløsning 29. april, hadde eggløsning mye senere enn vanlig fordi jeg gikk på Clomid som fikk meg til å få eggløsning 4-5 dager senere enn planlagt. Er det noen som har noen gode ord? Eller tenker at det kan være håp siden eggløsning var så sent? Ble tatt blodprøve og skal ta ny på mandag. Bare så utrolig lei meg nå… Har prøvd så lenge og hadde en så god magefølelse denne gangen.

Anonymkode: f3236...4af

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når fikk du positiv graviditetstest? Er det noen sjans for at du ikke hadde EL den 29. April selv om du hadde positiv EL-test? 

Anonymkode: 07da6...53d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når fikk du positiv graviditetstest? Er det noen sjans for at du ikke hadde EL den 29. April selv om du hadde positiv EL-test? 

Jeg temper, så jeg har ganske god kontroll på når jeg har eggløsning. Tar både EL-test og temper. Fikk positiv test 9. mai… :( Men hadde en liten liten blødning (altså litt lysebrunt i utfloden noen dager etter positiv test). TS

AnonymBruker
Skrevet

Nei, dessverre, her ville jeg stålsatt meg for realiteten. 
Ingen hjerteslag er ingen hjerteslag 

Anonymkode: 365e2...1cb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg temper, så jeg har ganske god kontroll på når jeg har eggløsning. Tar både EL-test og temper. Fikk positiv test 9. mai… :( Men hadde en liten liten blødning (altså litt lysebrunt i utfloden noen dager etter positiv test). TS

Da høres det dessverre ut som at dette ikke går veien. Dessverre. 

💔

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Uten hjerteslag kan det dessverre ikke skje noe... ❤️

Anonymkode: 312bd...c06

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

4,8 mm er for lite til å stemme med 7+1. Jeg tror foster pleier å være rundt 1 cm da. Det fins nok en mulighet for at du enten er kortere på vei eller at hun målte feil. Men sjansen for det er nok liten. 

Anonymkode: d046a...451

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Uten hjerteslag kan det dessverre ikke skje noe... ❤️

Anonymkode: 312bd...c06

Hvis man er kortere på vei enn antatt kan det selvsagt det. Men det høres ikke ut som at det er tilfelle her 

Anonymkode: 5d944...2da

AnonymBruker
Skrevet

❤️

Anonymkode: 231d6...dd0

AnonymBruker
Skrevet

Så trist å høre ❤️ Anbefaler deg å innstille deg på at her gikk det galt ❤️  Hadde du vært kortere på vei ville de kunne sett det sånn ca.. 7 uker - så skal hjerte være begynt å slå.  Så hvis str stemmer med uker på vei og ikke hjerteslag så er det ikke håp dessverre... 

Hcg kan stige selv om det ikke er liv. Hcg stiger til kroppen oppdager at fosteranlegget er dødt - så det kan stige over lang tid selv etter det ikke er liv lengre - altså en missed abortion. 

Anonymkode: f35df...f38

AnonymBruker
Skrevet

Det går nok ikke veien. Men lykke til og håper jeg tar feil❤️

Anonymkode: d0eb2...6da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvis man er kortere på vei enn antatt kan det selvsagt det. Men det høres ikke ut som at det er tilfelle her 

Anonymkode: 5d944...2da

Det høres ut som en missed abortion for meg, du er iallfall heldig som får vite det så tidlig. Ene gangen jeg mistet i missed abortion fikk jeg vite det i uke 14+. Det har gått bra også altså så er mamma også men det er en tøff opplevelse og miste på den måten.

Anonymkode: e6953...d1b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.6.2024 den 10.42):

Så trist å høre ❤️ Anbefaler deg å innstille deg på at her gikk det galt ❤️  Hadde du vært kortere på vei ville de kunne sett det sånn ca.. 7 uker - så skal hjerte være begynt å slå.  Så hvis str stemmer med uker på vei og ikke hjerteslag så er det ikke håp dessverre... 

Hcg kan stige selv om det ikke er liv. Hcg stiger til kroppen oppdager at fosteranlegget er dødt - så det kan stige over lang tid selv etter det ikke er liv lengre - altså en missed abortion. 

Det glemte jeg å skrive. Størrelsen tilsvarer at jeg ikke er 7 uker på vei, mer rundt 6 uker. Og jeg fikk svar på HCG i dag. Jeg er 7+0 i dag, så kortere på vei enn antatt og termin er blitt korrigert pga sen eggløsning. HCG steget fra 17000 til 24000 (første måling lørdag og andre måling i dag). TS 😊 

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det glemte jeg å skrive. Størrelsen tilsvarer at jeg ikke er 7 uker på vei, mer rundt 6 uker. Og jeg fikk svar på HCG i dag. Jeg er 7+0 i dag, så kortere på vei enn antatt og termin er blitt korrigert pga sen eggløsning. HCG steget fra 17000 til 24000 (første måling lørdag og andre måling i dag). TS 😊 

🤞🤞🤞 fingrene for deg. Hcg stigning på 7000 var ikke all verdens til 7+0 -  men absolutt ikke heeeelt krise... Men at str tilsvarer mindre enn du er - ville jeg syns var skummelt og lovet dårlig sammen med sen stigende hcg.. 

https://flo.health/tools/hcg-calculator

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Varme tanker ❤️

Anonymkode: d7691...548

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd akuratt det samma, tatt el tester og vet når jeg testet positivt. Trodde jeg var godt inn i uke 7. Dem fant ingen hjertelag, ba meg komme tilbake en uke seinere. En uke seinere var alt fint. Når man går såpass tidlig på ultralyd er det en stor sjangse for at man opplever sånt, og så blir man bekymret uten grunn. 

Anonymkode: 6bd2b...1df

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg som skrev det med ultralyd i uke 7, viste 6. uka etter viste det det jeg trodde første gang. Det er ganske lite og en liten millimeter feilmåling er nok. Derfor jeg kun har gått såpass tidlig en gang aldri mere. 

Anonymkode: 6bd2b...1df

AnonymBruker
Skrevet

Har lest at hcg-måling ikke forteller så mye på det stadiet du er på, ts. Får du ny ultralyd? Positivt at hcg fremdeles øker i alle fall. Håper for deg!🤞❤️

Anonymkode: 3b4a8...c87

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har lest at hcg-måling ikke forteller så mye på det stadiet du er på, ts. Får du ny ultralyd? Positivt at hcg fremdeles øker i alle fall. Håper for deg!🤞❤️

Anonymkode: 3b4a8...c87

Er på dette stadiet hcg forteller mye, særlig siden vekst og mål viser mindre enn det burde..  Etter uke 8-10 er hcg tall så og si irrelevant fordi de hos de fleste da er så høye.. 23.000 er ikke høyt for uke 7. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...