AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #1 Skrevet 1. juni 2024 Hei, som tittelen sier… kan jeg la lillemor på 1 år gå naken på stranden i morgen eller kommer det reaksjoner fra andre da? Blir folk støtt av det? Anonymkode: ce187...f29
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #2 Skrevet 1. juni 2024 Ingen problem. Tenker man kan slutte med det når de er kommet i skolealder, men før det er det ingen som reagerer. Anonymkode: 69941...2d5 7 6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #3 Skrevet 1. juni 2024 Ett år er null problem, ser det hele tiden! Min 5-åring må kle på seg på stranden nå, mens 3-åringen lar jeg rive av seg badebuksa hvis han skulle få innfall om det. Anonymkode: 8f384...897 5
Lonelily Skrevet 1. juni 2024 #4 Skrevet 1. juni 2024 Ja, helt innafor. Det som ikke er innafor er om barnet pisser og driter i vannet 🤪 Så jeg tenker at badebleie er en fin ting 😅 7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #5 Skrevet 1. juni 2024 I seg selv er det helt uproblematisk. Men ville sett an hver situasjon konkret hver gang. Folk kan jo ta bilder på stranda også og da vet man ikke om barnet blir med på det bildet. Anonymkode: 07181...83b 3 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #6 Skrevet 1. juni 2024 Man kan spørre seg selv om man vil utsette barnet for en livsvarig nettvoldtekt hvis noen tar bilde av det. Her burde Barnevernet gripe inn. Anonymkode: 02aca...4b3 1 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #7 Skrevet 1. juni 2024 Ja om man kunne være sikker på at man kunne stole på de andre som er rundt seg, nei så lenge det er fritt frem å både ta bilder og «stirre». Verden i dag er dessverre helt annerledes enn på tiden vi vokste opp på 80-90 tallet, feks ingen mobiler og fare for spredning av bilder på nett. Så jeg velger å ikke la barna gå nakne på stranden, kun for at jeg ikke stoler på andre fremmede i den sammenheng som nevnt over. Det er mye overgrep, spredning av bilder, pedofile osv. Pedofile blant annet, vet jo hvilke steder de fritt kan sitte å observere det de ønsker å se. Stranden med småbarnsfamilier er vel lett tilgjengelig tenker jeg. Anonymkode: 1ea49...df4 4 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #8 Skrevet 1. juni 2024 Lonelily skrev (15 minutter siden): Ja, helt innafor. Det som ikke er innafor er om barnet pisser og driter i vannet 🤪 Så jeg tenker at badebleie er en fin ting 😅 At et barn tisser i vannet er virkelig ikke det verste som skjer i vann altså 😂😂 avføring er jo ekkelt nok, for det blir jo liggende å duppe i vannoverflaten plutselig. Anonymkode: 86c57...7a1 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #9 Skrevet 1. juni 2024 Lonelily skrev (16 minutter siden): Ja, helt innafor. Det som ikke er innafor er om barnet pisser og driter i vannet 🤪 Så jeg tenker at badebleie er en fin ting 😅 Og for å nevne, badebleier holder ikke på væske, kun avføring Anonymkode: 86c57...7a1 3 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #10 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Man kan spørre seg selv om man vil utsette barnet for en livsvarig nettvoldtekt hvis noen tar bilde av det. Her burde Barnevernet gripe inn. Anonymkode: 02aca...4b3 Burde barnevernet gripe inn, fordi en mor spør på et forum om det er innafor å la barnet leke nakent på stranden når barnet er 1 år? eller burde de som seksualiserer barn på 1 år gripes? herregud. Ta deg sammen Anonymkode: e4341...4e3 32 12
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #11 Skrevet 1. juni 2024 Ja okei dette eskalerte litt…. Jeg var bare ute etter om det var innafor eller om folk blir støtt…. Hvor kommer barnevernet inn? Jeg tenker jeg er ferdig med denne tråden nå. Takk for svar fra de som svarte ☺️ Anonymkode: ce187...f29 3 8
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #12 Skrevet 1. juni 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ja om man kunne være sikker på at man kunne stole på de andre som er rundt seg, nei så lenge det er fritt frem å både ta bilder og «stirre». Verden i dag er dessverre helt annerledes enn på tiden vi vokste opp på 80-90 tallet, feks ingen mobiler og fare for spredning av bilder på nett. Så jeg velger å ikke la barna gå nakne på stranden, kun for at jeg ikke stoler på andre fremmede i den sammenheng som nevnt over. Det er mye overgrep, spredning av bilder, pedofile osv. Pedofile blant annet, vet jo hvilke steder de fritt kan sitte å observere det de ønsker å se. Stranden med småbarnsfamilier er vel lett tilgjengelig tenker jeg. Anonymkode: 1ea49...df4 Ja, og naturistforeldre som tar med seg barna sine i slike miljøer der man er uten klær, utsetter barna sine for katastrofale konsekvenser. 4 minutter siden, AnonymBruker said: Burde barnevernet gripe inn, fordi en mor spør på et forum om det er innafor å la barnet leke nakent på stranden når barnet er 1 år? eller burde de som seksualiserer barn på 1 år gripes? herregud. Ta deg sammen Anonymkode: e4341...4e3 Pedofile finnes over alt, og oppsøker aktivt steder der barn bader for å ta bilder med små spionkameraer som kan skjules i knapper, caps etc. Disse bildene selges videre. I visse mijøer er bilder av nakne barn synonymt med penger. Anonymkode: 02aca...4b3 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #13 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Ja, og naturistforeldre som tar med seg barna sine i slike miljøer der man er uten klær, utsetter barna sine for katastrofale konsekvenser. Pedofile finnes over alt, og oppsøker aktivt steder der barn bader for å ta bilder med små spionkameraer som kan skjules i knapper, caps etc. Disse bildene selges videre. I visse mijøer er bilder av nakne barn synonymt med penger. Anonymkode: 02aca...4b3 Det er da vel ikke ensbetydende med at barnevernet burde gripe inn? Anonymkode: e4341...4e3 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #14 Skrevet 1. juni 2024 Vel, ja og nei. Mest nei mtp pedofile. Mine barn har aldri vært nakne i offentlighet, det får de heller ikke lov til. Anonymkode: 08124...bbd 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #15 Skrevet 1. juni 2024 Hvorfor skal de små gå nakne? Skjønner det er godt å gå uten bleie, men Ta på en truse/badebukse. Lite kjekt for alle rundt om barnet går og bæsjer både her og der. En truse/badebukse/badedrakt holder det på plass til foreldre får fjernet det. Anonymkode: 0a403...620 4 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #16 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det er da vel ikke ensbetydende med at barnevernet burde gripe inn? Anonymkode: e4341...4e3 Der foreldre drar med seg barns nakne på naturiststeder synd jeg faktisk er en bv sak! Hadde en venninne en gang som ikke syns noe om det. Foreldrene dro de på sånne strender hele tiden, de hadde ikke noen valg. Mange griser der og! Og ikke veldig ok for en tenåring med mor og far på nakenstrand.... midt i puberteten eller i det hele tatt! De gikk naken hjemme og, veldog kleint med besøk ja..! Anonymkode: 1c514...41c
Firkantrav Skrevet 1. juni 2024 #17 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, og naturistforeldre som tar med seg barna sine i slike miljøer der man er uten klær, utsetter barna sine for katastrofale konsekvenser. Pedofile finnes over alt, og oppsøker aktivt steder der barn bader for å ta bilder med små spionkameraer som kan skjules i knapper, caps etc. Disse bildene selges videre. I visse mijøer er bilder av nakne barn synonymt med penger. Anonymkode: 02aca...4b3 Og disse tar bilder av barn uansett hvor de er og hva de har på seg. Klær kan redigeres bort. Hadde det vært opp til sånne som deg hadde man måttet holde barna innelåst i en kjeller til de var 18. Ta den sammen Til oj, ja det er helt greit å la barnet sitt være naken på stranda 5 6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #18 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor skal de små gå nakne? Skjønner det er godt å gå uten bleie, men Ta på en truse/badebukse. Lite kjekt for alle rundt om barnet går og bæsjer både her og der. En truse/badebukse/badedrakt holder det på plass til foreldre får fjernet det. Anonymkode: 0a403...620 Satt på stranden i fjord og spiste mat så kommer det en 1-2åring naken og sitter seg forann i sandstranden og bæsjer og tisser , foreldrene enser det ikke engang..! Ikke greit! Men sånn generelt sett er det virkelig ingen som bryr seg om en 1åring går naken eller i truse/bleie. Er vel nok av andre halvnakne damer på stranden jeg heller ville brydd meg mer om! (og som man heller ikke bryr seg om). Det er en strand. Solen skinner, kos dere! Anonymkode: 1c514...41c 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #19 Skrevet 1. juni 2024 5 minutter siden, Firkantrav said: Til oj, ja det er helt greit å la barnet sitt være naken på stranda Da vil jeg stille deg et spørsmål: Siden du kommer med dette rådet; vil du personlig ta ansvar for alle bilder som blir tatt av barn, bilder som vil spres og selges videre i lukkende forum, fordi naive foreldre fulgte rådet ditt, og utsatte barna sine for et livsvarig overgrep på nett? Spør gjerne 14-åringer om hva de mener om at nakenbilder tatt av dem da de var små, spres videre, så får du svaret. Pedofile tar forresten ikke bare bilder av barn uten klær; bilder av barn i klesplagg som seksualiserer dem er sikkert også populære, som små jenter i bikini, eller barneskolebarn i plagg som passe bedre for 15-åringer som vil vise navlen. Også der har foreldrene et stort ansvar. Anonymkode: 02aca...4b3 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #20 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Vel, ja og nei. Mest nei mtp pedofile. Mine barn har aldri vært nakne i offentlighet, det får de heller ikke lov til. Anonymkode: 08124...bbd Samme her! Kunne ikke falt meg inn å la de være nakne offentlig Anonymkode: 9c071...ba0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå