AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #1 Skrevet 1. juni 2024 Hvordan foregår legging hos dere med barn på 7 og 8 år? Føler vi er på samme stadiet som 3 og 4 åringer. Vi gir beskjeder (som ikke skulle trengs da de vet godt hva de skal gjøre), de gjør ikke og hører ikke etter. Det skal lekes, "se på meg" osv. Ofte så blir det dessverre til at de ordner seg samtidig på badet da en av oss foreldre er alene eller det er best logistikkmessig. Det fører igjen til krangling, myr annet enn det det skal etc. Vi har selvsagt forsøkt kun en og en også, men det fungerer i grunn dårlig det også. Hva kan man forvente av denne alderen? Kjenner vi er ganske så lei. Det er gode kvelder også altså, men ofte ikke noe særlig. Anonymkode: 66cd7...433
atropos Skrevet 1. juni 2024 #2 Skrevet 1. juni 2024 Her er alle barna på badet samtidig, men de eldste får gjøre litt andre ting etterpå mens jeg legger yngste. (De er 6-8-10) Det blir en del fjasing på badet, men jeg er streng og tar vekk goder hvis det blir for mye tull. (Lydbok, lesing, lys på, forlenget våkentid…) Det funker ganske bra og jeg slipper å bli helt dustemamma for å få dem til å gjøre det de skal.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #3 Skrevet 1. juni 2024 Gutt på 7, snart 8år her. Gjør det han skal, går på badet, voksen er med. Ikke noe tull i grunn, foruten at han kan drøye det å komme ut av dusjen, så jeg må «mase» en to tre ganger før han skrur av vannet. Ellers er det fort gjort, og i seng. Skal sies han er «enkel» og sjelden noe krangling, eller diskusjoner med han. Anonymkode: 6b922...2c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå