AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #21 Skrevet 1. juni 2024 Var på cup i påsken og på Danacup i sommer, langt fra begge foreldre som drar, men jeg ville vært skeptisk om cuper er viktig for deg. Anonymkode: 1fb36...caf
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #23 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Både jeg og barnefar er med datteren vår når hun spiller cup. Det har vi bestandig gjort, både på dagscuper og overnattingscuper. For oss er det en selvfølge. Også når hun spiller single kamper, så er vi begge. Men, jeg kan nok forstå kjæresten din ts. Å spesielt hvis dere ikke har vært sammen så lenge. Anonymkode: 912d9...13f Vi har også alltid reist begge to på alle cuper og kamper barna våre er med på. men jeg kan også allikevel forstå stefar her.. Anonymkode: 69492...0e6 2
Yodas Skrevet 1. juni 2024 #24 Skrevet 1. juni 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Hei, min kjæreste som har flyttet inn til meg og min sønn ønsker ikke reise med oss på fotballcuper/overnattingscuper osv. De fleste foreldre reiser som par og for meg betyr det veldig mye at han hadde reist med oss på sånne type ting. Han er tvilende og ønsker helst ikke bli med. Samtidig ønsker han seg eget barn med meg i fremtiden. Har jeg valgt feil mann her? Hjelp.. Anonymkode: cb887...6c6 Vi som har felles barn reiser ikke nødvendigvis sammen på fotballcuper heller, så akkurat det burde ikke være noen krise. Men hvordan er han med sønnen din sånn ellers? 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #25 Skrevet 1. juni 2024 Eiriin skrev (3 minutter siden): Hva mener du med snublet i mannefella? Mannefella er når tidligere alenemor forventer at bonusfar skal fungere som barnets biologiske far. Han skal ta det økonomiske ansvaret for hennes barn. Ferie, bursdager, fritidsaktiviteter, konfirmasjon, førerkort, lommepenger, ferier m.m. Han skal prioritere hennes barn foran sin egen fritid, han skal passe barnet når mor er "sliten" og trenger alenetid, er på jobbreise, er på jentetur osv osv. Du leser om det ofte på Kvinneguiden, mor er sinna for at bonusfar ikke kan ta vare på hennes barn når hun skal på en liten ferie, når bonusfar ikke ønsker å sponse førerkort, konfirmasjon, at mor klager på bonusfar fordi han er så gjerrig osv osv.. De mener det er "red flag" at mannen ikke sponser barna, ikke slipper alt de har i hendene for å ta barna mens mor er på vift.. Anonymkode: 0dcf5...804 2
Kalikalinka Skrevet 1. juni 2024 #26 Skrevet 1. juni 2024 Er han med på lokale kamper (iblant)? Hvis ja, så er det mer enn godt nok. Hvis nei kan du bli bekymra. Dere er ikke et foreldrepar og det er faktisk ikke hans unge. Sånne overnattingscuper er slitsomt selv med egne barn… 6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #27 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei, min kjæreste som har flyttet inn til meg og min sønn ønsker ikke reise med oss på fotballcuper/overnattingscuper osv. De fleste foreldre reiser som par og for meg betyr det veldig mye at han hadde reist med oss på sånne type ting. Han er tvilende og ønsker helst ikke bli med. Samtidig ønsker han seg eget barn med meg i fremtiden. Har jeg valgt feil mann her? Hjelp.. Anonymkode: cb887...6c6 Hva er grunnen til at han ikke vil være med? Har han valgt å tre inn i rollen som stefar, er dette ting han burde være med på. Han må støtte barnet og tenke på dets beste Anonymkode: 5f631...fab 1 3
Eiriin Skrevet 1. juni 2024 #28 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ville tenkt meg godt om og skaffe noen barn med han, værste er at han velger og slå seg sammen med noen med barn men lite interessert i og bruke tid på barnet. Vil man aldri vie tiden til ditt barn, burde han ikke bli m med noen med barn. Hva tror du det gjør med barnet du har om dere får felles barn og så bryr han seg kun om og innvistere tid i det barnet? Mange mener er ikke dems barn, helt greit det. Men barnet har ikke valgt denne stefaren, og med sånn holdning velg en som ikke har barn. Ingen skam og snu og flytte ut igjen Anonymkode: 2ba34...d4c Ja det er litt det samme jeg tenker. Han tar i blant initiativ til kortspill eller sjakk, men det er sjeldent. Blir med på kamper her og der når jeg spør han, i nærområdet. Men å få et barn til med han er jeg redd at min sønn vil føle på utenforskap i form av at han da kanskje vil føle at stefar kun vier tid og kjærlighet til et evt eget barn, men vil at jeg skal ta meg av min egen sønn som regel på egenhånd.. 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #29 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noe verre enn å reise på fotball cup kan jeg nesten ikke forestille meg. Egne barn kunne til nød gå. Samboers barn? Aldri i livet. Du overdramatiserer noe veldig! Anonymkode: 031fe...f70 Ja fryktelig kjedelig å se barnet sitt og lagkamerater spille fotball med mestring, lagfølelse og samhold? Gjeeeesp.... Synes vel egentlig du overdramatiser og burde prise deg lykkelig over at barnet ditt valgte en fysisk idrett som involverer lagspill. Anonymkode: 5f73f...b32 6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #30 Skrevet 1. juni 2024 Jeg HATET reise på slikt. Heldigvis var fotball karrieren over rimelig kjapt her i huset🎉 Fotball er det verste for det er utendørs. Pissregner ofte her! Håndball er inne og bedre:) Jeg synes stefaren definitivt bør for barnets del være med av og til iallefall.!! Han har valgt en pakkedeal når han valgte bo med DERE. Anonymkode: abfc5...674
Eiriin Skrevet 1. juni 2024 #31 Skrevet 1. juni 2024 Yodas skrev (3 minutter siden): Vi som har felles barn reiser ikke nødvendigvis sammen på fotballcuper heller, så akkurat det burde ikke være noen krise. Men hvordan er han med sønnen din sånn ellers? Sønnen min er vant til å ha meg for seg selv, i ti år. Plutselig kommer en ny mann inn i livet vårt og flyttet inn litt vel raskt.. Sønnen min er glad for dette, men samtidig synes det er utfordrende og han viser det ved å være vanskelig, frekk og føler han tester han mye for å sjekke om han vil godta han selv med dårlig oppførsel. Barnefar er en dårlig far så han har jo generelt dårlig erfaring fra fedre.. stefar prøver i blant, men får iblant avslag og trekker seg da tilbake. Har også litt kort lunte og lite forståelse for dårlig oppførsel.. noe jeg tror er pga min sønn enda ikke er vant til situasjonen og derfor utagerer mer enn vanlig osv. 1
MariaIsabel Skrevet 1. juni 2024 #32 Skrevet 1. juni 2024 For noen svar ... Her drar jeg og mannen min (stefar) alltid begge to, og har gjort det siden han ble introdusert for sønnen min. Det er jo kjempeviktig for barna at man er interessert i å se på dem spille! Hva feiler det folk for tiden egentlig? Jeg blir helt matt av egoismen hos mange. Hvorfor har dere barn egentlig, når dere nærmest anser det som tortur å se barnet jobbe med å få til noe, og evt å lykkes, og å være stolt av seg selv? Og hvor er stoltheten deres over barna når dette er det kjedeligste i verden? For her er det jo ikke bare steforeldre som mener det er forferdelig ... For steforeldre, så er det nesten ekstra viktig å delta på slikt, for det er en måte å vise at man ønsker å være en del av livet til stebarna sine. Jeg er sjeleglad for at mannen min har like holdninger som meg på dette temaet, for ellers ville det blitt et svært kortvarig forhold, men det har heldigvis aldri vært nødvendig å ta opp engang - han sa "selvfølgelig" første gang jeg spurte om han ville bli med, og han er blant de mest engasjerte foreldrene selv om han hater fotball. Nå har vi en baby på vei, og tenk om mannen min ikke hadde engasjert seg for noe med min sønn, men alt med sin egen? Dere som gjør forskjell på biologiske barn og stebarn - tenker dere over hvordan dette oppfattes for barnet? 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #33 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg HATET reise på slikt. Heldigvis var fotball karrieren over rimelig kjapt her i huset🎉 Fotball er det verste for det er utendørs. Pissregner ofte her! Håndball er inne og bedre:) Jeg synes stefaren definitivt bør for barnets del være med av og til iallefall.!! Han har valgt en pakkedeal når han valgte bo med DERE. Anonymkode: abfc5...674 Hva om det er hun som har flyttet inn til han? Statistisk sett er det mer normalt. - Hvorfor har hun ikke avklart hvilke forventninger hun har når det gjelder slikt som dette. Anonymkode: 0dcf5...804
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #34 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Mannefella er når tidligere alenemor forventer at bonusfar skal fungere som barnets biologiske far. Han skal ta det økonomiske ansvaret for hennes barn. Ferie, bursdager, fritidsaktiviteter, konfirmasjon, førerkort, lommepenger, ferier m.m. Han skal prioritere hennes barn foran sin egen fritid, han skal passe barnet når mor er "sliten" og trenger alenetid, er på jobbreise, er på jentetur osv osv. Du leser om det ofte på Kvinneguiden, mor er sinna for at bonusfar ikke kan ta vare på hennes barn når hun skal på en liten ferie, når bonusfar ikke ønsker å sponse førerkort, konfirmasjon, at mor klager på bonusfar fordi han er så gjerrig osv osv.. De mener det er "red flag" at mannen ikke sponser barna, ikke slipper alt de har i hendene for å ta barna mens mor er på vift.. Anonymkode: 0dcf5...804 Det er ingen felle. Det handler om å skape en familie, et hjem hvor alle er likeverdige. Dersom man ikke er klar for det, så er særboer en løsning. Heldigvis fant jeg en mann som var raus som ikke gjør forskjell på barna, uansett biologisk eierforhold. Anonymkode: a46ac...bff 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #35 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mannefella er når tidligere alenemor forventer at bonusfar skal fungere som barnets biologiske far. Han skal ta det økonomiske ansvaret for hennes barn. Ferie, bursdager, fritidsaktiviteter, konfirmasjon, førerkort, lommepenger, ferier m.m. Han skal prioritere hennes barn foran sin egen fritid, han skal passe barnet når mor er "sliten" og trenger alenetid, er på jobbreise, er på jentetur osv osv. Du leser om det ofte på Kvinneguiden, mor er sinna for at bonusfar ikke kan ta vare på hennes barn når hun skal på en liten ferie, når bonusfar ikke ønsker å sponse førerkort, konfirmasjon, at mor klager på bonusfar fordi han er så gjerrig osv osv.. De mener det er "red flag" at mannen ikke sponser barna, ikke slipper alt de har i hendene for å ta barna mens mor er på vift.. Anonymkode: 0dcf5...804 Stefedre og stemødre har vi hatt til alle tider, før døde menn i skogen, på sjøen og kvinnene under fødsel eller barsel. Den om ble enke/enkemann kunne vanskelig klare seg alene med små barn, Noen ganger var det fint, noen ganger ikke. Men at mennesker danner familier og grupper på tvers av biologiske bånd er helt vanlig, og de fleste gode mennesker vil SELVFØLGELIG være med på å ta seg av barna i familien. Så finnes det stusselige, gjerrige mennesker som skal finregne på alt og holder tilbake kjærlighet. Slike er det synd på, men de ser det ikke selv. Anonymkode: e4eb3...58f 3 2
Eiriin Skrevet 1. juni 2024 #36 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hva er grunnen til at han ikke vil være med? Har han valgt å tre inn i rollen som stefar, er dette ting han burde være med på. Han må støtte barnet og tenke på dets beste Anonymkode: 5f631...fab Jeg vet ikke helt, han sier han må tenke på det.. samtidig så er jeg redd hvis vi får et felles barn at min sønn vil føle seg utenfor og merke at samboer kun stiller opp for eget barn.. Jeg føler vi er en pakkedeal og at han burde ønske være en familie og ta den papparollen litt mer på alvor selv om det ikke er hans eget barn. blir bare usikker på om han evner det han har gått inn i og om dette kanskje ikke er det han egentlig ønsker, altså en dame som har barn fra før av.. er andre små red flags som at han mener han bør komme først og ikke sønnen min. Og at han takler dårlig og viser lite forståelse for at det er veldig nytt for min sønn med en ny mann i livet vårt.. 2
Eiriin Skrevet 1. juni 2024 #37 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva om det er hun som har flyttet inn til han? Statistisk sett er det mer normalt. - Hvorfor har hun ikke avklart hvilke forventninger hun har når det gjelder slikt som dette. Anonymkode: 0dcf5...804 Han flyttet inn til oss og det var hans forslag. Jeg føler jeg avklarte en del forventninger på forhånd, men han virket mer villig enn det han gjør nå. Kanskje også fordi min sønn er vanskelig for tiden fordi det er mye nytt for han, nye følelser. Sjalusi. Start av tenåringsfase osv. føler ikke han tar dette i bettrakning 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #38 Skrevet 1. juni 2024 Kalikalinka skrev (21 minutter siden): Er han med på lokale kamper (iblant)? Hvis ja, så er det mer enn godt nok. Hvis nei kan du bli bekymra. Dere er ikke et foreldrepar og det er faktisk ikke hans unge. Sånne overnattingscuper er slitsomt selv med egne barn… Hun trenger da ikke å bli bekymret selvom han ikke er med på lokale kamper, verken om det skjer en gang i blant eller aldri! Han trenger faktisk ikke å stille på kamper overhodet! Anonymkode: e8af3...564
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #39 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er ingen felle. Det handler om å skape en familie, et hjem hvor alle er likeverdige. Dersom man ikke er klar for det, så er særboer en løsning. Heldigvis fant jeg en mann som var raus som ikke gjør forskjell på barna, uansett biologisk eierforhold. Anonymkode: a46ac...bff Ikke alle som er enige med deg om det. Selv kvinner er ganske restriktive med å gå inn i forhold med menn som har barn, og de har sine premisser de ikke viker på. Bl.a. sponse førerkort, konfirmasjon, ferier, aktiviteter - eller passe barnet fordi far skal på guttetur eller lengre jobbreise. Anonymkode: 0dcf5...804 1
Illuminatum Skrevet 1. juni 2024 #40 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere er jo ikke et foreldrepar, dere er bare et par siden dere ikke har barn sammen. Du kan ikke forvente at han skal stille opp på DITT barns fritidsaktiviteter, spesielt ikke når det innebærer reise og overnatting! Den forventningen bør du isåfall rette til barnets far og deg selv. Anonymkode: e8af3...564 Er selv stefar som kom inn i bildet når ungen var 5 år. Har vært på mange cuper og det var selvsagt å være med. Ganske koselig egentlig med sosialt samvær med de andre foreldrene. Stort sett var det bare aleneforeldre som reiste alene. 2 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå