AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #1 Skrevet 1. juni 2024 Regnes barnebidrag med som inntekt når jeg skal søke om boliglån? Får mindre i lån ved og ha barn, men kanskje barnebidrag telles med som min inntekt? Betaler ikke alt for barnet alene. Anonymkode: 53168...17e
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #2 Skrevet 1. juni 2024 Ja du får mye mindre når du har barn Anonymkode: de27a...ea4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #3 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja du får mye mindre når du har barn Anonymkode: de27a...ea4 Men når banken får vite årslønnen min og skal regne ut hvor mye jeg kan låne. Legger de til barnebidrag og barnetrygd som inntekt? Anonymkode: 53168...17e
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #5 Skrevet 1. juni 2024 Ja, det gjør det. Du må vise til innkommende barnebidrag de siste månedene slik at banken ser at det kommer fast. Anonymkode: c8bd5...def 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #6 Skrevet 1. juni 2024 Ja alt du har av fadt inntekt, er jo inntekt, og er da med i beregningen i banken. Dette gjelder og barnetrygd, barnebidrag, andre stønader med mer. Anonymkode: aa51b...61d
Hololo Skrevet 1. juni 2024 #7 Skrevet 1. juni 2024 all fast inntekt tas med i utregningen barne bidrag/barnetrygd inkludert.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #8 Skrevet 2. juni 2024 Da jeg fikk lån (høsten 2023) ble ikke barnetrygd og bidrag regnet med. Bidrag er ikke en fast inntekt. Den kan endre seg og den kan bli helt borte. Anonymkode: 68db9...72b
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #9 Skrevet 2. juni 2024 Jeg fikk faktisk beregnet barnebidrag med da jeg spurte hvor mye jeg kunne låne. Dette var fordi jeg sto i fare for å miste leilighet pga syke foreldre, som eier. Bankansatt var dog veldig tydelig på at jeg selv måtte tenke nøye gjennom om jeg kunne bære lånet når barnet blir myndig. Dette var kanskje unntak, og jeg landet på at at jeg ikke turte ta den risikoen iom det er en midlertidig inntekt siden barnet er på vgs. Anonymkode: 704b5...6d4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #10 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da jeg fikk lån (høsten 2023) ble ikke barnetrygd og bidrag regnet med. Bidrag er ikke en fast inntekt. Den kan endre seg og den kan bli helt borte. Anonymkode: 68db9...72b Jo. Både barnetrygd og barnebidrag regnes med så lenge ikke barna nærmer seg 18. Barnetrygden ligger inne som standard sats i systemet, vi spør ikke om den men bare legger den inn. Mvh finansrådgiver Anonymkode: 43e79...389
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå