AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #1 Skrevet 1. juni 2024 Hei Jeg og min familie flyttet hit vi bor nå for 3 år siden, jeg og 2 av barna som nå er 11 og 13 føler oss ikke hjemme her i det hele tatt,mens far, barna på 8 og 6 trives godt her, vi flyttet pgade 2 minste ikke trives i barnehagen de gikk i og de gråt og var lei seg hver dag, jeg måtte ofte dra hjem fra jobb pga dette, så kom et tilbud til far i huset om en jobb der han vokste opp, vi var alle enig om og prøve, da var de 2 største 10 og 8 og gikk med på dette. Men nå etter 3 år trives ikke vi i det hele tatt og ønsker og flytte hjemover igjen, vi bor ca 6 timer unna nå,men jeg føler uansett hva jeg gjør her vil noen bli såret. Vil aboslutt ikke skilles,men trives så dårlig her. Jobben er grei,men svært vanskelig og få venner, barna ( 11 åringen og 13 åringen ) sliter med og få venner, så jeg lurer rett og slett på om vi skal flytte tilbake og heler komme i ferier og slik hit , jeg vil fortsatt være med mannen og vil ikke skilles, har nevnt dette for han og han gråt og synes det var vanskelig,men han forsto oss. Føler uansett hva jeg velger sårer jeg noen har noen prøvd og gjort dette med sin familie ? hvordan gikk det? funket det ? Anonymkode: 27794...2a6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #2 Skrevet 1. juni 2024 For meg ville det blitt helt feil å splitte familien på den måten Anonymkode: d8d8f...368 3
fru Alving Skrevet 1. juni 2024 #3 Skrevet 1. juni 2024 For det første, hva tenkte du på når du flyttet 6 timer unna fordi småbarn ikke trives i barnehage??? Hva med å bytte barnehage, det er det andre gjør i slike situasjoner, det er faktisk store forskjeller på barnehager. Selv har jeg trumfet igjennom flytting da jeg ikke trivdes. Ene barnet var positiv, det andre og mannen ønsket ikke å flytte. men vi flyttet og alle trives nå. Vi flyttet under to kilometer så det var ikke like inngripende. Hvis du og de eldste barna virkelig ikke trives så ville jeg gjort noe med det, men jeg må si jeg undrer meg over din families prioriteringer. 8 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #4 Skrevet 2. juni 2024 Takk for svar Hadde en lang prat med mannen i går, han synes vi alle skal flytte tilbake, er så glad nå, han skal bare søke jobb først, så flytter vi så snart vi kan, jeg skal overta foreldrene mine sine hus etter de dør, håper det er lenge til,men begge er dessverre dårligere form nå, men vi kommer til og leie så lenge. barna begynner på den skolen de gikk på før ,utenom tenåring som begynner på ungdomsskolen. minste begynner i 1 klasse. er dessverre bare 1 barnehage der vi bor, så da måtte vi ha kjørt nesten 1 time hver vei, og stort sett kommer man jo ikke inn i bhg som er så langt vekk,men den nærmeste Anonymkode: 27794...2a6
I Grosny Skrevet 2. juni 2024 #5 Skrevet 2. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hei Jeg og min familie flyttet hit vi bor nå for 3 år siden, jeg og 2 av barna som nå er 11 og 13 føler oss ikke hjemme her i det hele tatt,mens far, barna på 8 og 6 trives godt her, vi flyttet pgade 2 minste ikke trives i barnehagen de gikk i og de gråt og var lei seg hver dag, jeg måtte ofte dra hjem fra jobb pga dette, så kom et tilbud til far i huset om en jobb der han vokste opp, vi var alle enig om og prøve, da var de 2 største 10 og 8 og gikk med på dette. Men nå etter 3 år trives ikke vi i det hele tatt og ønsker og flytte hjemover igjen, vi bor ca 6 timer unna nå,men jeg føler uansett hva jeg gjør her vil noen bli såret. Vil aboslutt ikke skilles,men trives så dårlig her. Jobben er grei,men svært vanskelig og få venner, barna ( 11 åringen og 13 åringen ) sliter med og få venner, så jeg lurer rett og slett på om vi skal flytte tilbake og heler komme i ferier og slik hit , jeg vil fortsatt være med mannen og vil ikke skilles, har nevnt dette for han og han gråt og synes det var vanskelig,men han forsto oss. Føler uansett hva jeg velger sårer jeg noen har noen prøvd og gjort dette med sin familie ? hvordan gikk det? funket det ? Anonymkode: 27794...2a6 Kan hele familien flytte tilbake til ditt hjemsted? Eller til Oslo? Bygdehelvetet er usunt for mange innflyttere. Hvis dere velger å bli så er det en stor og tung sosial jobb som må gjøres for å få innpass, og her bør mannen som har foten innenfor fra før gjøre en kjempejobb. Dersom det er uoverkommelig så bør flytting vurderes. Endret 2. juni 2024 av I Grosny Slettet, ser i innlegget over at problemet løses
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #6 Skrevet 2. juni 2024 Tviler faktisk på at barna vil trives om dere flytter igjen, de vil bli sett på som innflyttere og de barna har ofte problemer med å bli "integrert". Anonymkode: a683a...3e2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #7 Skrevet 2. juni 2024 17 minutter siden, I Grosny said: Kan hele familien flytte tilbake til ditt hjemsted? Eller til Oslo? Bygdehelvetet er usunt for mange innflyttere. Hvis dere velger å bli så er det en stor og tung sosial jobb som må gjøres for å få innpass, og her bør mannen som har foten innenfor fra før gjøre en kjempejobb. Dersom det er uoverkommelig så bør flytting vurderes. Skriver TS at de bor i en bygd nå? Heldigvis ikke alle bygder som er "bygdehelvetet" heller. Anonymkode: 46f5b...367 2
I Grosny Skrevet 2. juni 2024 #8 Skrevet 2. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Skriver TS at de bor i en bygd nå? Heldigvis ikke alle bygder som er "bygdehelvetet" heller. Anonymkode: 46f5b...367 Hun beskriver sitt bosted slik at jeg tenker på et bygdehelvete, men det kan likså godt være en by. Lukkede utestengende samfunn finner man mange steder. Endret 2. juni 2024 av I Grosny
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #9 Skrevet 3. juni 2024 20 hours ago, I Grosny said: Hun beskriver sitt bosted slik at jeg tenker på et bygdehelvete, men det kan likså godt være en by. Lukkede utestengende samfunn finner man mange steder. Høres mer ut som de bodde på bygda tidligere, siden TS skriver at det var omtrent en time til neste barnehage. Stemmer at man kan råke bort i lukkede utestengende samfunn overalt, ikke bare på bygda. Anonymkode: 46f5b...367 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå