AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #1 Del Skrevet 1. juni 2024 Gifter meg om noen helger å har helt fnatt for om det skal bli for lite alkohol. Ca 80 gjester, festen starter 15.00. Noen er nok gravide og noen drikker mer og mindre en andre, men høres dette ca ok ut? 20 flasker velkomst (sprudlevin) 55 flasker hvitvin 30 flasker hvitvin 2l konjakk 4l baileys 8l gin 6l vodka 250 bokser øl (0,33) 110 bokser cider (0,5) 24 bokser munkholm 100 flasker med brus (0,33) Anonymkode: d5abb...b27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #2 Del Skrevet 1. juni 2024 Så mye brus? Kjøp mer alkoholfritt øl og fin cider? Mer konjakk. Ellers er det altfor mye, men det går vel bra. Man kan levere tilbake varer på polet tror jeg Anonymkode: 44c3c...240 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #3 Del Skrevet 1. juni 2024 Oi, planlegges det pumping på legevakta? Anonymkode: 7b002...310 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #4 Del Skrevet 1. juni 2024 Herregud, det der er ikke til en anledning men rein fyllefest. Glad jeg ikke skal i det bryllupet 🥴 Anonymkode: 4373e...c19 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #5 Del Skrevet 1. juni 2024 Jeg synes det ser fint ut. ville nok hatt flere flasker velkomstdrikk. De første glassene går firt unna, og det tar fort lengre tid enn planlagt å få satt seg til bords. Mineralvann, hold deg til Farris, Pepsi Max og blandevann. Ingen drikker Fanta i bryllup. Anonymkode: 3bb8e...a2c 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #6 Del Skrevet 1. juni 2024 Jeg ville sløyfet vodkaen iallefall og tenkt over hva slags fest dere egentlig vil ha. Anonymkode: 0d122...171 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #7 Del Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes det ser fint ut. ville nok hatt flere flasker velkomstdrikk. De første glassene går firt unna, og det tar fort lengre tid enn planlagt å få satt seg til bords. Mineralvann, hold deg til Farris, Pepsi Max og blandevann. Ingen drikker Fanta i bryllup. Anonymkode: 3bb8e...a2c Pink gin og fanta lemon gir faktisk en ganske grei drink! Anonymkode: e6626...a79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #8 Del Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Gifter meg om noen helger å har helt fnatt for om det skal bli for lite alkohol. Ca 80 gjester, festen starter 15.00. Noen er nok gravide og noen drikker mer og mindre en andre, men høres dette ca ok ut? 20 flasker velkomst (sprudlevin) 55 flasker hvitvin 30 flasker hvitvin 2l konjakk 4l baileys 8l gin 6l vodka 250 bokser øl (0,33) 110 bokser cider (0,5) 24 bokser munkholm 100 flasker med brus (0,33) Anonymkode: d5abb...b27 Mer enn nok vil jeg tro. Regner med at siden det står hvitvin to ganger så er vel det ene rødvin. Ville hatt mer brus/farris/ramlösa og mer alkoholfri øl og kanskje noe godt alkoholfritt cider/eplemost. Mange liker en brus eller farris i tillegg til et glass rødt. Og noen drikker ikke alkohol. Og her er det knapt en brus på hver. Anonymkode: aec8d...e89 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 1. juni 2024 #9 Del Skrevet 1. juni 2024 Jeg ville kuttet ned på spriten, som en annen skriver må du tenke på hva slags selskap dere vil ha. Om dere kjøper vin på norsk vinmonopol kan dere levere tilbake uåpnede flasker og få pengene tilbake (dette gjelder ikke sprit). 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #10 Del Skrevet 1. juni 2024 Det der høres ut som et bryllup jeg ville forlatt ganske tidlig på kvelden. Det er fint med velkomstdrink, vin til maten, og kanskje litt til kaffen, men dette blir jo reine rotbløyta. Anonymkode: ffe00...8ba 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #11 Del Skrevet 1. juni 2024 Ser bra ut dette😃 Jeg ville hatt noe musserende til festen også, ikke bare som velkomstdrink😊 Anonymkode: c5819...9bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #12 Del Skrevet 1. juni 2024 Ts her! Mer sprudler, mindre sprit og mer alkoholfritt 👏🏼 Gjør meg ingenting om gjestene går på alle 4 på vei hjem. Festen (når spriten blir servert) blir ikke før 10-11, tenker det er innafor at det blir litt rølp etter det. Anonymkode: d5abb...b27 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #13 Del Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Herregud, det der er ikke til en anledning men rein fyllefest. Glad jeg ikke skal i det bryllupet 🥴 Anonymkode: 4373e...c19 Tenk så gøy det hadde blitt 🥳 Anonymkode: e0b90...172 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonyme-meg Skrevet 1. juni 2024 #14 Del Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ts her! Mer sprudler, mindre sprit og mer alkoholfritt 👏🏼 Gjør meg ingenting om gjestene går på alle 4 på vei hjem. Festen (når spriten blir servert) blir ikke før 10-11, tenker det er innafor at det blir litt rølp etter det. Anonymkode: d5abb...b27 Da har dem ihvertfall kosa seg 🤣 Men vinmonopolet har en fin liste over hvor mange glass pr flaske. Har du sett på den? Ellers er jeg enig i at farris, vann må være tilgjengelig. Rødvin og hvitvin kan bli veldig tungt å drikke hele kvelden, så for de som ikke drikker sprit vil det sikkert gå litt øl også. Ellers tror jeg det ser bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet 1. juni 2024 #15 Del Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ts her! Mer sprudler, mindre sprit og mer alkoholfritt 👏🏼 Gjør meg ingenting om gjestene går på alle 4 på vei hjem. Festen (når spriten blir servert) blir ikke før 10-11, tenker det er innafor at det blir litt rølp etter det. Anonymkode: d5abb...b27 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tenk så gøy det hadde blitt 🥳 Anonymkode: e0b90...172 Jeg liker hvordan du tenker. Det er din dag, vil du ha fest, så fest. Det gjorde vi og vi angrer ingenting! Folk husker det som "det beste bryllupet" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #16 Del Skrevet 1. juni 2024 Nei, det blir ikke nødvendigvis fyllefest av å ha en del å velge imellom. Det er ikke sånn at all alkohol blir delt ut og så må alle drikke hver sin del. Det skal bli en del til overs, fordi man ikke vet akkurat hvor mye som går av hver. Kjøp heller inn for mye enn for lite, det er min filosofi. Anonymkode: 68b14...f87 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #17 Del Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det ser fint ut. ville nok hatt flere flasker velkomstdrikk. De første glassene går firt unna, og det tar fort lengre tid enn planlagt å få satt seg til bords. Mineralvann, hold deg til Farris, Pepsi Max og blandevann. Ingen drikker Fanta i bryllup. Anonymkode: 3bb8e...a2c Jo, vi er mange som drikker solo eller fanta i bryllup. Farris er salt vann og Pepsi max er for spesielt interesserte. Anonymkode: 4373e...c19 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet 1. juni 2024 #18 Del Skrevet 1. juni 2024 Jeg ville økt antall flasker musserende. 20 flasker gir 6 glass hver, 120 glass? Det er ikke to til hver engang og som mange nevner, gjestene blir fort stående litt før de får satt seg. Bør ha to glass til hver. Noen vil kanskje fortsette med musserende utover kvelden også, 30 til 35 flasker? Jeg gjør noen antakelser i det videre: Det er hvitvin til forretten og rødvin til hovedretten og det er 55 flasker rødvin og 30 flasker hvitvin. En regner vel 6 glass hvitvin fra en flaske, men 5 glass rødvin. Blir det mange taler og lang bordsetting, så bør gjestene kanskje få to glass hvitvin, men jeg synes det er mye. Noen vil kanskje drikke hvitvin utover kvelden og det er greit å ha litt ekstra? Du går ikke tom med 25 flasker? 55 flasker rødvin gir 275 glass. Det er nesten 3,5 glass per person. Det er mye. 2- 2,5 glass per person burde være tilstrekkelig. Noen vil kanskje drikke rødvin utover, men 55 flasker virker mye. Noen vil jo velge øl gjennom middagen også? "Gamle tante Signe" vil slite kraftig allerede hvis hun har tyllet i seg 6 enheter før desserten. En god del gjester vil være "ferdigfulle" allerede. Jeg ser ikke noe dessertvin, men det går sikkert bra. Er ofte bare noe søtt overpriset kliss uansett. Vi droppet det, anbefaler at dere gjør det også. Så er det kaffe og kake? 2 L konjakk, det gir 50 4 cl drinker, vet ikke om dere har bartender/servering eller heller opp selv. Tar folk selv, går det mye.. Er det 40 menn og alle skal ha et par, så er det for lite. Noen kvinner drikker det jo også. Jeg hadde kjøpt inn mer. Det er mer enn nok likør. Så til festen!!! 14 liter blankt brenvin gir 350 drinker!!! Det er altså over 4 drinker til per person, i tillegg til de 7 de allerede har fått i seg. Det begynner å røyne på for "fetter Svein" også da. Det er for mye. Det er også altfor mye cider (hvis den er med alkohol) . Det er ikke over 20 personer som velger dette som sin greie utover kvelden? Øl? vet ikke, det er litt kanskje 5-15 pers som heller drikker øl til maten? Du kjenner dine gjester best. La oss ta et overslag på 15, de drikker da 4 øl under bordsettingen. Det er 60 øl. Da er det 190 øl til festen. Noen drikker drinker, noen drikker vin, andre er på alkoholfritt? Det er to øl til alle? , noen drikker sikkert 8? Igjen du kjenner dine gjester best. Får de tilbud om GT eller øl, hva vil de velge? Mange tar øl for å ha bedre kontroll på promillenivået? Kanskje litt mer øl? Du kan kanskje få en deal med en butikk om å levere tilbake det som ikke blir drukket? Husk at gjestene vil drikke mest i starten. Ingen holder et tempo med 3 enheter i timen, la oss si de holder på til klokka 2? Det er 11 timer og "ingen" drikker 33 enheter. Du har beregnet altfor mye alkohol og det blir mye igjen. Det her blir kjempegøy! Her hadde jeg kost meg glugg ihjel som gjest. 4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #19 Del Skrevet 1. juni 2024 A new man skrev (42 minutter siden): Jeg ville økt antall flasker musserende. 20 flasker gir 6 glass hver, 120 glass? Det er ikke to til hver engang og som mange nevner, gjestene blir fort stående litt før de får satt seg. Bør ha to glass til hver. Noen vil kanskje fortsette med musserende utover kvelden også, 30 til 35 flasker? Jeg gjør noen antakelser i det videre: Det er hvitvin til forretten og rødvin til hovedretten og det er 55 flasker rødvin og 30 flasker hvitvin. En regner vel 6 glass hvitvin fra en flaske, men 5 glass rødvin. Blir det mange taler og lang bordsetting, så bør gjestene kanskje få to glass hvitvin, men jeg synes det er mye. Noen vil kanskje drikke hvitvin utover kvelden og det er greit å ha litt ekstra? Du går ikke tom med 25 flasker? 55 flasker rødvin gir 275 glass. Det er nesten 3,5 glass per person. Det er mye. 2- 2,5 glass per person burde være tilstrekkelig. Noen vil kanskje drikke rødvin utover, men 55 flasker virker mye. Noen vil jo velge øl gjennom middagen også? "Gamle tante Signe" vil slite kraftig allerede hvis hun har tyllet i seg 6 enheter før desserten. En god del gjester vil være "ferdigfulle" allerede. Jeg ser ikke noe dessertvin, men det går sikkert bra. Er ofte bare noe søtt overpriset kliss uansett. Vi droppet det, anbefaler at dere gjør det også. Så er det kaffe og kake? 2 L konjakk, det gir 50 4 cl drinker, vet ikke om dere har bartender/servering eller heller opp selv. Tar folk selv, går det mye.. Er det 40 menn og alle skal ha et par, så er det for lite. Noen kvinner drikker det jo også. Jeg hadde kjøpt inn mer. Det er mer enn nok likør. Så til festen!!! 14 liter blankt brenvin gir 350 drinker!!! Det er altså over 4 drinker til per person, i tillegg til de 7 de allerede har fått i seg. Det begynner å røyne på for "fetter Svein" også da. Det er for mye. Det er også altfor mye cider (hvis den er med alkohol) . Det er ikke over 20 personer som velger dette som sin greie utover kvelden? Øl? vet ikke, det er litt kanskje 5-15 pers som heller drikker øl til maten? Du kjenner dine gjester best. La oss ta et overslag på 15, de drikker da 4 øl under bordsettingen. Det er 60 øl. Da er det 190 øl til festen. Noen drikker drinker, noen drikker vin, andre er på alkoholfritt? Det er to øl til alle? , noen drikker sikkert 8? Igjen du kjenner dine gjester best. Får de tilbud om GT eller øl, hva vil de velge? Mange tar øl for å ha bedre kontroll på promillenivået? Kanskje litt mer øl? Du kan kanskje få en deal med en butikk om å levere tilbake det som ikke blir drukket? Husk at gjestene vil drikke mest i starten. Ingen holder et tempo med 3 enheter i timen, la oss si de holder på til klokka 2? Det er 11 timer og "ingen" drikker 33 enheter. Du har beregnet altfor mye alkohol og det blir mye igjen. Det her blir kjempegøy! Her hadde jeg kost meg glugg ihjel som gjest. Denne var nyttig, tusen takk 🤩 Jeg har ikke snøring selv, men dette forklarte du ganske godt. Mer sprudler skal på listen! trur eneste ikke det er mange som går for konjakk, det er ikke så veldig mange veldig voksne gjester. Av brennevin regner vi med å sitte igjen med en del, men er redd for at alle vil ha gin eller alle ha vodka 🥹 Vi har bartendere å kjøpt inn måleglass(?), så det blir forhåpentligvis riktige blandeforhold. De sa også på polet at en regner 20 drinker på 1l? Både butikken og polet tar imot alkohol til overs (utenom brennevin), så vi vil helst forsikre oss om at ingenting går tomt. Hvor mye brus gikk i deres bryllup? for å ha det litt classy og enkelt har vi kjøpt cola/ cola zero på glassflaske. Det er såpass mange alternativer å velge i at det bør gå fint. kjøper i tillegg inn alkoholfri velkomst 🤞🏼 Anonymkode: d5abb...b27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 1. juni 2024 #20 Del Skrevet 1. juni 2024 Vil påpeke at det ofte går mer hvitvin enn man tror. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå