AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #1 Skrevet 1. juni 2024 Har et barn med atopisk eksem. Etter å ha vært hos forelderen sin i en uke kom barnet hjem med flere utslett. Jeg har forsøkt antibiotisk salve og kortison, men mistenker at dette kanskje er brennkopper. Sist eldste her fikk det var brennkopper veldig små, men disse sårene er mye større. Noen med erfaring? Anonymkode: 26b11...4ca
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #2 Skrevet 1. juni 2024 Det ligner definitivt, selv om disse var "ryddige" i forhold til de brennkoppene jeg har sett. Altså, de har vært mer sånn at de flyter inn i hverandre og litt mer heftige skorper kanskje... Hvor på kroppen er bildet tatt? Anonymkode: f409b...df9
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #3 Skrevet 1. juni 2024 Kortison skal ikke brukes på sår. I tillegg er brennkopper veldig smittsomt. Det ser ut som brennkopper. Hvis barnet er plaget ville jeg snakket med helsepersonell. Hva gjør man med brennkopper? Hvis man mistenker brennkopper er det viktig å starte riktig pleie av huden tidlig, vaske hudområdet og eventuelt rengjøre med klorheksidin eller sårsalve som du kan kjøpe på apoteket uten resept. Utslettet bør dekkes slik at ikke andre smittes. Anonymkode: 656c4...b3e
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #4 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det ligner definitivt, selv om disse var "ryddige" i forhold til de brennkoppene jeg har sett. Altså, de har vært mer sånn at de flyter inn i hverandre og litt mer heftige skorper kanskje... Hvor på kroppen er bildet tatt? Anonymkode: f409b...df9 Bak på låret. Eldste her hadde også mer spredt. Disse er på et område på 15 cm i diameter. Anonymkode: 26b11...4ca
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #5 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kortison skal ikke brukes på sår. I tillegg er brennkopper veldig smittsomt. Det ser ut som brennkopper. Hvis barnet er plaget ville jeg snakket med helsepersonell. Hva gjør man med brennkopper? Hvis man mistenker brennkopper er det viktig å starte riktig pleie av huden tidlig, vaske hudområdet og eventuelt rengjøre med klorheksidin eller sårsalve som du kan kjøpe på apoteket uten resept. Utslettet bør dekkes slik at ikke andre smittes. Anonymkode: 656c4...b3e Trodde det var atopisk eksem da barnet kom hit. Har hatt andre hissige utbrudd tidligere som har lignet og må bruke kortison når det blir ille. Får rense med kloraheksidin og fortsette med sårsalva. Tar allerede grønnsåpebad så det i seg selv skal rense opp. Anonymkode: 26b11...4ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå