AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #1 Skrevet 1. juni 2024 Hei! Lurer på om noen har gode tips til mat som er godt på sommeren når man ikke orker noe særlig varm mat? Gjerne noe som er enkelt å lage 😊 Grillmat, pastasalat osv er greit men ønsker nye forslag 😊 Anonymkode: 85374...cab 1
Daisy-love Skrevet 1. juni 2024 #2 Skrevet 1. juni 2024 Min mor laget en del ovnsbakt blomkål med ostesaus, og sommerskinke på sommeren. Det gir sommerminner her. Her går det mye i salater, og mealpreppe en del og bare varme opp igjen. Da slipper jeg at det blir ekstra varmt på kjøkkenet hver dag. Da blir det mye samme maten som ellers i året, men gjerne mer lett (som i mindre mektig) tilbehør. Jeg er også glad i smoothie og kjøleskapsgrøt. Følger tråden for tips 😊
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #4 Skrevet 1. juni 2024 Jeg liker suppe. Lag så mange porsjoner du får plass til i din største gryte. Porsjoner ut (og frys ned om nødvendig) og så har du hjemmelaga, sunn fastfood. Du kan varme den, du kan lunke den, og om du vil kan du spise suppe kald eller med isbiter i. (Som de gjør i varme land) Anonymkode: 06ba5...dc0 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #5 Skrevet 1. juni 2024 Tabbouleh, feks med stekt eller grillet halloumi. Grønn salat med ferske reker, avokado og grapefrukt, eller med tomater (eller melon), spekeskinke og bøffelmozzarella, med brød til. På ekstra varme dager: Gazpacho. Anonymkode: 4162f...628 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #6 Skrevet 1. juni 2024 Brokkolisalat er sommermat for meg. Anonymkode: daf91...222
Kartoffel Skrevet 1. juni 2024 #7 Skrevet 1. juni 2024 Sushi bowl😋 Liker godt den ferdige i boks fra Lerøy
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #8 Skrevet 1. juni 2024 Salater, sashimi, spekemat med eggerøre og potetsalat, stekt/grillet makrell, rømmegrøt Anonymkode: 13759...790 1
Lost little girl Skrevet 1. juni 2024 #9 Skrevet 1. juni 2024 Hjemmelaget potetsalat med spekemat. Ellers er jeg glad i å bare spise en god salat på sommeren, f eks gresk salat, pastasalat osv. 3
Sovushka Skrevet 1. juni 2024 #10 Skrevet 1. juni 2024 (endret) Ceviche, poke, pastasalat med kylling, grillmat naturligvis, gaspacho suppen (andre kalde supper) også går det mye i ting med sommerkål i (stekt, grillet, i salat), brokkolisalat med bacon, støtter hjemmelaget potetsalat, sommerruller med reke Endret 1. juni 2024 av Sovushka Kom på flere 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #11 Skrevet 1. juni 2024 Av kald mat er det egentlig bare avkokt fisk (laks eller sei) som jeg forbinder med sommeren. Ellers er sommermat for meg ting som hjemmelaget kjøttsuppe, grillet laks eller fiskeburger og italiensk pizza. Anonymkode: 45b65...f60 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #12 Skrevet 1. juni 2024 Salat,omelett,spekemat,grillmat,kald sommerskinke med potetsalat,sommerkoteletter. Lette kyllingretter. Nykål og nypoteter. Jeg lager mye melonsalat,brokkolisalat og mangosalat som tilbehør om sommeren. Jordbær i salat er også kjempegodt. Anonymkode: ac550...1f0 1
Lill3My Skrevet 1. juni 2024 #13 Skrevet 1. juni 2024 Salmalaks med edamebønner og kokt egg. Funker med alt av grønnsaker/salat, quinoa/pasta/ris Lomper eller tortilla med spekeslmi, ruccola, god ost, røkt laks osv Omelett eller quiche, gjerne med fetaost, soltørkede tomater Pitabrød med kylling og pesto, eller tunfisksalat Potetsalat med egg, løk, purre Salat med mozzarella og tomat Krabbe - renset i krabbehus Blåskjell 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #14 Skrevet 1. juni 2024 Vannmelon med feta! Anonymkode: 111af...50c
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #15 Skrevet 1. juni 2024 https://www.nrk.no/mat/kald-tomatsuppe-1.13663347 Man kan diskutere om denne tar lang tid siden det anbefaler at den skal stå over natta, men å lage selve suppa går fort https://www.aperitif.no/oppskrifter/oppskrift/kald-mandelsuppe-med-druer-som-i-spania-gazpacho-blanco,34507 Jeg var litt usikker første gang jeg prøvde den men jeg ble raskt hekta https://juliesmatblogg.no/2015/06/01/smakebit-fra-den-nye-boken-min-avokadosuppe/ https://www.coop.no/oppskrifter/frukt-og-gront/mango-og-advokadosalat-med-asiatisk-vri Jeg pleier å blande inn kikerter og toppe salaten med nøtter/kjerner eller frø for litt krønsj Bulgur eller couscous som jeg blander med plantego middelhavsalat Oppkuttet grønnsaker, pitachips og hummus Anonymkode: 4a48d...066 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #16 Skrevet 2. juni 2024 Noe annet som er godt i varmen er gode gammeldagse snitter/smørbrød. Rikelig med pålegg og pynt. Serveres jo kalde,men man kan også ha et varmt karbonadesmørbrød. Pålegg kan være spekeskinke og eggerøre,laks og eggerøre,roastbiff,skinke,ost,kokt egg,reker osv. Pynt med salat,tomat,agurk, paprika,løk,druer,appelsin, persille ,majones,remulade osv. Anonymkode: ac550...1f0
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #17 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Noe annet som er godt i varmen er gode gammeldagse snitter/smørbrød. Rikelig med pålegg og pynt. Serveres jo kalde,men man kan også ha et varmt karbonadesmørbrød. Pålegg kan være spekeskinke og eggerøre,laks og eggerøre,roastbiff,skinke,ost,kokt egg,reker osv. Pynt med salat,tomat,agurk, paprika,løk,druer,appelsin, persille ,majones,remulade osv. Anonymkode: ac550...1f0 Enig i at det er godt, men enkelt å lage er det jo ikke akkurat - det er fiklete og tar lang tid. I så fall ville jeg heller gått for klassikeren loff og reker der alle piller sine egne reker og lager egne smørbrød. Anonymkode: 4162f...628 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #19 Skrevet 2. juni 2024 Grillet side av laks med kald agurksalat Pai i ulike varianter med grønn salat Sjøkreps med godt brød Krabbe og aioli Meze (hummus, flatbrød, lammespidd, bakt paprika...) Anonymkode: b47b5...42a
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #20 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Enig i at det er godt, men enkelt å lage er det jo ikke akkurat - det er fiklete og tar lang tid. I så fall ville jeg heller gått for klassikeren loff og reker der alle piller sine egne reker og lager egne smørbrød. Anonymkode: 4162f...628 Ja,sant det. Men trenger jo ikke lage så mange forskjellige da. Anonymkode: ac550...1f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå