Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har lån i spk her? Lurer på om det er noen som vet om det er slik at du får låne 2,3mill uansett av de? 

Anonymkode: b9ddf...328

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det noen som har lån i spk her? Lurer på om det er noen som vet om det er slik at du får låne 2,3mill uansett av de? 

Nei selvfølgelig ikke. Du får låne inntil 2,3 som enslig så sant du har betjeningsevne osv.

Anonymkode: c3a08...bad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig ikke 🙃

Anonymkode: c4851...11f

Skrevet

SPK har veldig mye info på nettsiden sin, så du finner det meste der…. Men det er ikke uansett selvfølgelig. Du må ha økonomi til det, som hos andre banker. Du får bare låne til 80% av husets verdi. Du får ikke byggelån, rammelån, mellomfinansiering, lån til hytte/fritidsbolig eller sekundærboliger. Du MÅ bo i boligen du låner til. Så en god del betingelser.

AnonymBruker
Skrevet
Diskulis skrev (16 timer siden):

SPK har veldig mye info på nettsiden sin, så du finner det meste der…. Men det er ikke uansett selvfølgelig. Du må ha økonomi til det, som hos andre banker. Du får bare låne til 80% av husets verdi. Du får ikke byggelån, rammelån, mellomfinansiering, lån til hytte/fritidsbolig eller sekundærboliger. Du MÅ bo i boligen du låner til. Så en god del betingelser.

Har prøvd å sjekke litt der. Men jeg kan ikke søke lån før jeg får tilslag på en bolig, så slik jeg har forstått det så må jeg eventuelt få et finansieringsbevis i en annen bank for å by på en bolig. Så kan jeg søke lån der etterpå. Finner jo ikke ut hvor mye jeg får i lån 🤷🏻‍♀️

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Finner jo ikke ut hvor mye jeg får i lån 🤷🏻‍♀️

De har en lånekalkulator. Maks 2.3 per person, 80% av verdi. 

Anonymkode: 444c4...51b

Skrevet

Har hatt lån der to ganger, opplevde samme krav til økonomi som i vanlige banker. Fikk jeg finansieringsbevis på 2,3mill eller mer i en av de store vanlige bankene fikk jeg også inntil 2,3 lån i SPK. Er beviset lavere, blir det også max-summen hos SPK.

Men viktig å huske disse andre reglene altså, er endel som blir overrasket der. Særlig at de bare låner ut til 80% av markedsverdi. Altså må man ha 20% egenkapital, i motsetning til de vanlige 15%. Ikke mulig å maxe lånet til oppussing etc. Også MÅ man merke seg ordet «markedsverdi». Går huset over forventet pris, må man dekke det med egenkapital, de gir ikke lån til å strekke seg over det boligen er lagt ut for. Det er jo relativt vanlig at boliger går over takst…

Renten er lavere og tryggere, men man må ha en god del mer EK tilgjengelig 🙂👌

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De har en lånekalkulator. Maks 2.3 per person, 80% av verdi. 

Anonymkode: 444c4...51b

Fyller jo ikke inn noe om min økonomi der, så den sier meg ingenting. Står bare hvor mye du må regne med å betale i mnd..

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...