AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #1 Skrevet 1. juni 2024 Jeg har brukt mye penger, energi og tid på å stelle i stand slik at hagen endelig er blitt mitt fristed. så til problemet… mine barn leker med et barn i nabolaget, og det barnet er hos oss hver eneste dag. Åpner jeg døra er han utenfor. Parker jeg bilen så rekker jeg ikke bære inn varene før han er inne i Hagen. I skrivende stund har dette barnet vært hos oss hver dag (hele dagen med unntak av de gangene det regner). Dette gjelder ukedager og helger. Mine barn har fått beskjed om at noen dager så må faktisk familien få lov til å være alene… problemet er min mann…. Sier jeg nei så endrer min mann dette til et (ja bare 10 minutter) (ja bare et par timer) noe som fører til at vi ikke får være alene hele dagen. Og jeg blir stemplet som den kjipe forelderen… jeg er ikke imot at barna har venner langt ifra, men vi får jo ikke tid til noe. Og barna er enda små, så de ser ikke problemet. Min mann derimot ser problemet men tenker «stakkars» barn som har lyst. Som igjen fører til at jeg holder meg langt unna Hagen. Anonymkode: a33f2...c49
kissmequick Skrevet 1. juni 2024 #2 Skrevet 1. juni 2024 Har du prøvd å si til barnet at «i dag må du leke hjemme hos deg»? 7 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #3 Skrevet 1. juni 2024 Du virker til å ha problemet med deg og ingen av de andre, så da bør du kanskje jobbe med deg selv. Her har det alltid vært åpent hus Anonymkode: a7ce0...e3f 6 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #4 Skrevet 1. juni 2024 Kan du ikke være i hagen når barna dine leker med vennen sin da? Er hagen så liten at det ekstra barnet gjør så du ikke får plass? Hvis du kan være i hagen når kun dine barn leker der så handler det vel heller ikke om at du ikke orker støyen.. med mindre nabobarnet bråker noe helt infernalsk? Anonymkode: 83ae4...07e 7 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #5 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du virker til å ha problemet med deg og ingen av de andre, så da bør du kanskje jobbe med deg selv. Her har det alltid vært åpent hus Anonymkode: a7ce0...e3f Noen har mer behov for privatliv enn andre, og det må være lov å ønske seg rom for å kunne være i hagen uten andre enn familien. Jeg prøver også å tilrettelegge for at venner er med hjem, noe de ofte er. Men om jeg skal være ærlig så synes jeg det kan være veldig krevende. Så innimellom sier jeg at de må dra hjem. Problemet ditt ts er mannen din. Du må snakke med han og si at han må respektere at du sier nei innimellom. Anonymkode: eb239...b0c 22 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #6 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Noen har mer behov for privatliv enn andre, og det må være lov å ønske seg rom for å kunne være i hagen uten andre enn familien. Jeg prøver også å tilrettelegge for at venner er med hjem, noe de ofte er. Men om jeg skal være ærlig så synes jeg det kan være veldig krevende. Så innimellom sier jeg at de må dra hjem. Problemet ditt ts er mannen din. Du må snakke med han og si at han må respektere at du sier nei innimellom. Anonymkode: eb239...b0c Så tre stk skal måtte vike pga hun ikke liker besøk??:- da må faktisk ts trekke seg bort Anonymkode: a7ce0...e3f 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #7 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan du ikke være i hagen når barna dine leker med vennen sin da? Er hagen så liten at det ekstra barnet gjør så du ikke får plass? Hvis du kan være i hagen når kun dine barn leker der så handler det vel heller ikke om at du ikke orker støyen.. med mindre nabobarnet bråker noe helt infernalsk? Anonymkode: 83ae4...07e Er tilstedet på grunn av barnas alder. De bråker da som barn flest, så det er jo ikke et problem. Men handler mer om at jeg rett og slett ikke får tiden med kjernefamilien. Vi har jo jobb, bursdager, familiebesøk, avtalte besøk med andre venner etc.. i tillegg til det her. Føler meg tvunget til å dra andre steder eller holde seg inne for å faktisk få lov til å nyte tiden med egne barn i fred og ro. Anonymkode: a33f2...c49 4 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #8 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du virker til å ha problemet med deg og ingen av de andre, så da bør du kanskje jobbe med deg selv. Her har det alltid vært åpent hus Anonymkode: a7ce0...e3f Helt enig! TS er den eneste som har et problem med dette, hvorfor skal hele familien tilpasse seg henne? Det er tydeligvis bare du som vil ha ro med kjernefamilien, de andre har det helt fint som det er og da er det faktisk du som må tilpasse deg og ikke forvente at hele resten av familien skal forandre seg for din skyld. Anonymkode: 937b2...8c4 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #9 Skrevet 1. juni 2024 Da må du stramme deg opp og si at «nå er det på tide å gå hjem» «Nå er leietiden slutt for i dag» «I morgen passer det ikke at du kommer» Eller lignende. Et barn tåler fint en sånn beskjed hvis du sier det på en vennlig måte. Anonymkode: 3a041...e47 5 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #10 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du virker til å ha problemet med deg og ingen av de andre, så da bør du kanskje jobbe med deg selv. Her har det alltid vært åpent hus Anonymkode: a7ce0...e3f AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Helt enig! TS er den eneste som har et problem med dette, hvorfor skal hele familien tilpasse seg henne? Det er tydeligvis bare du som vil ha ro med kjernefamilien, de andre har det helt fint som det er og da er det faktisk du som må tilpasse deg og ikke forvente at hele resten av familien skal forandre seg for din skyld. Anonymkode: 937b2...8c4 Noen ganger må faktisk flertallet ta hensyn til mindretallet. Anonymkode: e33fb...fd8 10 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #11 Skrevet 1. juni 2024 Snakk med mannen din på tomannshånd om problemet, så dere er samstemte. Jeg vet ikke hvor gamle barna dine er, men kan du ikke sende alle barna av gårde til å leke et annet sted? Du trenger tid med kjernefamilien, skal du nekte barna å leke med denne gutten hvis barna vil det selv? Anonymkode: 99968...d3e
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #12 Skrevet 1. juni 2024 Du må bare sende barnet hjem. Bestemt. Og repeterende. Og så ville jeg ha tipset barnehage/etc om dette barnet. Jeg har kjent til mange barn som «alltid var hos naboen”. Samtlige av dem ville fått betydelig økt livskvalitet (eller livskvalitet i det hele) av at en ansvarlig voksenperson meldte fra om at her er det et ikke-fungerende hjem. Noen få av dem har endt opp i fosterhjem og fått et ok liv, de fleste ble der de var og er i dag voksne på steder ingen ønsker sin verste fiende å eksistere. Anonymkode: b448b...083 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #13 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du virker til å ha problemet med deg og ingen av de andre, så da bør du kanskje jobbe med deg selv. Her har det alltid vært åpent hus Anonymkode: a7ce0...e3f AnonymBruker skrev (1 time siden): Så tre stk skal måtte vike pga hun ikke liker besøk??:- da må faktisk ts trekke seg bort Anonymkode: a7ce0...e3f AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Helt enig! TS er den eneste som har et problem med dette, hvorfor skal hele familien tilpasse seg henne? Det er tydeligvis bare du som vil ha ro med kjernefamilien, de andre har det helt fint som det er og da er det faktisk du som må tilpasse deg og ikke forvente at hele resten av familien skal forandre seg for din skyld. Anonymkode: 937b2...8c4 Herlighet så kjipe dere er. Hvorfor skal det alltid være TS som tar hensyn? I en familie tar man hensyn til hverandre, det skal ikke være enveiskjørt Anonymkode: dc56f...593 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #14 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er tilstedet på grunn av barnas alder. De bråker da som barn flest, så det er jo ikke et problem. Men handler mer om at jeg rett og slett ikke får tiden med kjernefamilien. Vi har jo jobb, bursdager, familiebesøk, avtalte besøk med andre venner etc.. i tillegg til det her. Føler meg tvunget til å dra andre steder eller holde seg inne for å faktisk få lov til å nyte tiden med egne barn i fred og ro. Anonymkode: a33f2...c49 Skjønner deg ts. Vi har samme utfordring. Veldig hyggelig at barna har venner for alternativet er verre. Noen ganger må du bare si til besøkende at du har hodepine og at de kan ikke leke i deres hage akkurat i dag. Mine barn kjeder dersom de ikke leker med andre barn så jeg må nok bare holde ut. Jeg sendte hjem et barn en gang fordi jeg var syk og barna mine ble rasende og gråt fordi jeg gjorde det. Anonymkode: d971d...af7 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #15 Skrevet 1. juni 2024 Jeg skjønner ikke problemet. Dere får jo alenestund på morgenen eller kvelden? Her hjemme er det åpent hus uansett og jeg jobber skift. Selv etter nattevakt er det fullt hus her og klarer likevel å ha alenetid for meg selv. Om noen år når barna dine flytter ut, vil du savne alle besøkene. Anonymkode: 7c087...7e5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #16 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt enig! TS er den eneste som har et problem med dette, hvorfor skal hele familien tilpasse seg henne? Det er tydeligvis bare du som vil ha ro med kjernefamilien, de andre har det helt fint som det er og da er det faktisk du som må tilpasse deg og ikke forvente at hele resten av familien skal forandre seg for din skyld. Anonymkode: 937b2...8c4 👏 Anonymkode: a7ce0...e3f
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #17 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen ganger må faktisk flertallet ta hensyn til mindretallet. Anonymkode: e33fb...fd8 Så barna skal ikke få leke med venner fordi mot vil ha ro?? Anonymkode: a7ce0...e3f
Daisy-love Skrevet 1. juni 2024 #18 Skrevet 1. juni 2024 Går det ikke an med en mellomting? Besøk er velkomment, men ikke alltid. Snakk med mannen din og finn en balanse.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #19 Skrevet 1. juni 2024 Vi er i sekstiårene og naboen har en slik hage der barna i nabolaget syntes det var kjempestas å holde til. Trampolinen ble plassert nærmest mulig vår uteplass og ikke mot veien der støyen ikke var påtrengende. Herrefred for et spetakkel. Ja, jeg er ei gammal sur kjerring, men beit det i meg, til og med jeg skjønner at barn må få lov å leke. Selv når naboen var på hytta herjet nabolagsungene i trampolinen. Da fikk naboen nok og fjernet hele greia (halleluja) Poenget er: hvis du gjør det mindre attraktivt å være hos deg, dør kanskje problemet av seg selv. Anonymkode: 61a62...018
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #20 Skrevet 1. juni 2024 Utrolig gjestmilde alle er her på kg, selv etter nattevakt så er det greit med kaos i huset, masse lyd og barn som løper rundt. Jeg er ikke slik ts, jeg behøver ro om jeg faktisk skal fungere som mamma og på jobb, etter nattevakt er det slitsom bare å ha mine barn hjemme. Tid alene er super viktig, sett beinet ned send hjem barna og ikke bry deg om de som elsker fullt hus døgnet rundt. Snakk med mannen ville jeg også gjort, slik at han forstår hva du mener. Anonymkode: a9ac0...28c 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå