AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #1 Skrevet 1. juni 2024 Hva var årsaken? Når ble baby født og hvordan har det gått med baby i ettertid? Anonymkode: 7b328...3be
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #2 Skrevet 1. juni 2024 Min ble tatt med KS i uke 35 pga. tilstand hos meg. Barnet trengte pustestøtte i ett par dager etter fødsel, ellers frisk og rask ingen problemer i ettertid Anonymkode: db123...214
mommyaka Skrevet 1. juni 2024 #3 Skrevet 1. juni 2024 37 mest trolig pga min sykdom. Var på sykehuset 1 uke . Gulsott og lite vekt Oppgang
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #4 Skrevet 1. juni 2024 Jeg fødte i uke 32 første gang og uke 34 med nummer to. Vet ikke årsaken, men vannet gikk og så ble etterhvert fødselen satt gang pga stress hos baby. Begge babyene var i dårlig forfatning og trengte hjelp etter fødsel. Han som ble født i uke 32 ble liggende på prematuravdeling i 17 dager. Han har litt senvirkninger i form av dårlig motorikk og stivhet, men er ellers helt normal. Han som er født i uke 34 hadde ingen senvirkninger. Anonymkode: 5317a...2fa 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #5 Skrevet 1. juni 2024 Her ble det nesten fødsel i uke 29, totalt ukjent årsak, det bare skjedde. Heldigvis klarte de å stoppe riene, men jeg er kun uke 32 nå og merker at det er endel modning. De testet for infeksjon i underlivet og blodprøver daglig da jeg lå på sykehuset for å stoppe fødsel. Ingen funn i årsak her. Anonymkode: 406a1...90f
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #6 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg fødte i uke 32 første gang og uke 34 med nummer to. Vet ikke årsaken, men vannet gikk og så ble etterhvert fødselen satt gang pga stress hos baby. Begge babyene var i dårlig forfatning og trengte hjelp etter fødsel. Han som ble født i uke 32 ble liggende på prematuravdeling i 17 dager. Han har litt senvirkninger i form av dårlig motorikk og stivhet, men er ellers helt normal. Han som er født i uke 34 hadde ingen senvirkninger. Anonymkode: 5317a...2fa Prøver selv å komme meg over uke 34 før jeg føder nå. Jeg er veldig nervøs for utfall av å føde så tidlig. Anonymkode: 406a1...90f
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #7 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Prøver selv å komme meg over uke 34 før jeg føder nå. Jeg er veldig nervøs for utfall av å føde så tidlig. Anonymkode: 406a1...90f Jeg opplevde livmorruptur ved sist fødsel, og da jeg planla å bli gravid igjen skulle de ta KS ved uke 34. De sa til meg at så lenge baby var over 34 uker pleide det å gå veldig fint. Kanskje noe pustestøtte og hjelp, men sjelden senvirkninger. Lykke til ❤️ Anonymkode: 88aa8...0b4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #8 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg opplevde livmorruptur ved sist fødsel, og da jeg planla å bli gravid igjen skulle de ta KS ved uke 34. De sa til meg at så lenge baby var over 34 uker pleide det å gå veldig fint. Kanskje noe pustestøtte og hjelp, men sjelden senvirkninger. Lykke til ❤️ Anonymkode: 88aa8...0b4 Det var himmelvid forskjell på å føde i uke 32 og uke 34. Som sagt ble han som ble født i uke 32 liggende på sykehus i 17 dager. Han fikk gulsott og slet med mating. Han hadde barneastma og veldig sen motorisk utvikling. Han har også slitt med smerter i føttene pga mye blodprøvetaking der, men det har jeg forstått at de har sluttet med. I dag er han tidlig i 20-årene og har ikke lenger astma, men man ser tydelig at han ikke er så motorisk. Men har tatt utdannelse og klarer seg veldig fint. Han som er født i uke 34 var akkurat som andre babyer, bare mindre. Spiste godt og har ingen senvirkninger. Anonymkode: 5317a...2fa
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #9 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det var himmelvid forskjell på å føde i uke 32 og uke 34. Som sagt ble han som ble født i uke 32 liggende på sykehus i 17 dager. Han fikk gulsott og slet med mating. Han hadde barneastma og veldig sen motorisk utvikling. Han har også slitt med smerter i føttene pga mye blodprøvetaking der, men det har jeg forstått at de har sluttet med. I dag er han tidlig i 20-årene og har ikke lenger astma, men man ser tydelig at han ikke er så motorisk. Men har tatt utdannelse og klarer seg veldig fint. Han som er født i uke 34 var akkurat som andre babyer, bare mindre. Spiste godt og har ingen senvirkninger. Anonymkode: 5317a...2fa Rakk du å få lungemodning og slikt? Anonymkode: 406a1...90f
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #10 Skrevet 1. juni 2024 Akutt KS uke 35 pga ingen bevegelse hos baby. Ctg var heller ikke optimalt. Ultralyd viste dårlig gjennomstrømming i navlestreng og ingen bevegelse hos baby. baby var dysmatur ved fødsel og trengte pustestøtte. Anonymkode: 47a83...257
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #11 Skrevet 1. juni 2024 Født i uke 25 pga infeksjon hos meg. Det har gått helt fint med barnet. Frisk og fin 5 åring. Ingen senskader. Anonymkode: 88cda...97e
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #12 Skrevet 2. juni 2024 Jeg fødte uke 28. Nesten 8 uker på sykehus etter fødsel. Barnet er snart 2 år og er frisk og fin i dag, uten tegn til senskader. Her var det kroppen min som "feilet". fikk livmorhalssvikt i uke 17. Kunne gått skikkelig galt, men fikk hjelp akkurat i tide og tett oppfølging. Visste at jeg trolig ville føde for tidlig, visste bare ikke hvor mye. Anonymkode: 40a28...5b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå