Gå til innhold

Sårbar ovenfor din kvinne?  

39 stemmer

1. 1. Til menn, kan dere gråte og være sårbare ovenfor din kvinne uten å bli sett sett på som svak?

• Ja
      25
    • Nei
      14

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For første gang så er jeg i et forhold hvor jeg kan være sårbar, vise svakhet eller gråte forran uten å bli sett ned på, før har jeg merket fort at jeg ble sett på som svak, og derfor sperret slikt inne og viste meg aldri sårbar lenger 

Så hva er vanlig her? Hvor mange menn er i forhold der de ikke kan være sårbar og gråte forran uten å bli sett på som svak? Har litt følelsen kvinner behandler menn på den måten i større grad enn de er bevisst på selv 

Anonymkode: eba8b...fec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dette kler meg ikke.

Anonymkode: b48d5...b08

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, helt utenkelig, vi menn kan ikke gråte

Anonymkode: 10a80...cdb

• Nyttig 1
Gjest Blåmonster
Skrevet (endret)

Så klart!  Hadde jeg ikke det så hadde jeg gått, men så klart så drar jeg meg opp igjen og fighter videre etter litt emosjonell støtte. Er ikke sutre mann som blir liggende nede. Når kona så denne siden første gang så åpnet hun seg mer også, vær deg selv fullt ut.

Endret av Blåmonster
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

For første gang så er jeg i et forhold hvor jeg kan være sårbar, vise svakhet eller gråte forran uten å bli sett ned på, før har jeg merket fort at jeg ble sett på som svak, og derfor sperret slikt inne og viste meg aldri sårbar lenger 

Så hva er vanlig her? Hvor mange menn er i forhold der de ikke kan være sårbar og gråte forran uten å bli sett på som svak? Har litt følelsen kvinner behandler menn på den måten i større grad enn de er bevisst på selv 

Anonymkode: eba8b...fec

Hadde aldri falt meg inn å være sårbar, vise svakhet eller gråte foran samboer. 

Jeg er mann og min oppgave i hjemmet er å være mann. Tror samboer ville mistet respekten for meg, sexlysten på meg og ikke lenger sett opp til meg hvis jeg hadde begynt å sippe for den minste ting. 

Hun har sett meg gråte 2 ganger i mitt liv, når min mor gikk bort og når min far gikk bort 

Studier bekrefter også dette fenomenet har jeg lest om den siste tiden. Menn som sipper for den minste ting og menn som er type "pick me" - enig i alt kvinner sier er ikke de mennene kvinnene ønsker seg forhold med.. 

Anonymkode: ddaf5...49e

• Liker 2
  • Nyttig 3
Gjest Blåmonster
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er mann og min oppgave i hjemmet er å være mann. Tror samboer ville mistet respekten for meg, sexlysten på meg og ikke lenger sett opp til meg hvis jeg hadde begynt å sippe for den minste ting. 

Hun har sett meg gråte 2 ganger i mitt liv, når min mor gikk bort og når min far gikk bort 

Studier bekrefter også dette fenomenet har jeg lest om den siste tiden. Menn som sipper for den minste ting og menn som er type "pick me" - enig i alt kvinner sier er ikke de mennene kvinnene ønsker seg forhold med.. 

Er det ikke et spekter allså en ting imellom å gråte for alt og ingen ting å det å være emosjonell  intelligent å  vise sine følelser, min far viser ingen ting, jeg ser på han som svak.

AnonymBruker
Skrevet

Er vel greit å gråte hvis man blir far eller i begravelsen til mor.

Aldri ellers.

Kvinner har meget skjelden ektefølt sympati med menn hvis de har utfordringer. Gledestårer er ok. 

Å trøste en mann er nok turn off i 5 potens.

Snakk med en kompis, pappa eller psykolog. Dama bryr seg egentlig ikke.

Og dere veit det damer. Det er som samfunnet ellers, menn får ta seg sammen.

Anonymkode: f512b...c28

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt ikke.

Anonymkode: 42c62...a0e

• Nyttig 2
Skrevet

Gråt er ikke mitt eget språk heller, så jeg tror jeg ville synes det var rart med en partner som gråt mye. Vi har grått av dødsfall sammen, da vi måtte avlive hunden vår, og da barnet vårt var alvorlig syk. Men verken han eller jeg har grått ellers som jeg kan huske.

AnonymBruker
Skrevet

Menn som kan vise følelser på godt og vondt er de beste. Jeg finner det ikke ett gram sexy at følelser er ikke for ekte menn. Vi si det er stikk motsatt. Jeg jobber hardt med mine gutter at de skal vise og forstå egne følenser. Kanskje det kan redusere mannlige selvmord? 

Anonymkode: 8ed92...8c1

• Liker 7
Skrevet (endret)

Jeg tror det er lurt å finne noen som er tilnærmet like følsomme som deg selv. Jeg er ikke en som gråter mye selv, og hadde nok syntes det hadde vært vanskelig om partneren gråt for å få sympati i en konflikt. Jeg personlig er ikke god på å håndtere folk som gråter ofte. Om han gråt av sorg, smerte eller gikk gjennom noe vanskelig er det selvsagt noe helt annet. Samtidig er ikke jeg gråtepoliti om han gråter av en og annen filmsnutt der hunder gjenforenes med eierene sine eller lignende. 

Endret av Helene1982
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bare nysgjerrig: Setter du liket mellom "å være sårbar" og "sippe for den minste ting" ....???  

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg svarer for min mann, som er en ordentlig sippegutt når vi ser på filmer. Ja, det går helt fint for min del, men jeg er ganske følelseskald selv. 

Anonymkode: ec04c...bba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok heller mistet respekten for en som er sånn typisk "jeg er mann, derfor må jeg være på en spesiell måte"

Anonymkode: ec04c...bba

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er farlig å være så hard som deg. Du trenger ikke sippe for den minste ting, for å fortelle om noe er vanskelig. Men jeg er glad du klarte å åpne deg da du mistet dine, veldig trist. 

Er bare redd du er for stolt for dit eget beste. Nå kan det hende du har ei hjemme som er streng på følelser, så det vet du best, noen er jo sånn at de mister respekt. Men det gjelder ikke oss all, om det er sånn at det gjelder henne. 

Anonymkode: b1ae7...25a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en kjæreste som grein og sippa hele tiden, bare jeg skulle på butikken alene var d krise... det varte ikke lenge.

Anonymkode: 62241...d69

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (41 minutter siden):

Jeg tror det er lurt å finne noen som er tilnærmet like følsomme som deg selv. Jeg er ikke en som gråter mye selv, og hadde nok syntes det hadde vært vanskelig om partneren gråt for å få sympati i en konflikt. Jeg personlig er ikke god på å håndtere folk som gråter ofte. Om han gråt av sorg, smerte eller gikk gjennom noe vanskelig er det selvsagt noe helt annet. Samtidig er ikke jeg gråtepoliti om han gråter av en og annen filmsnutt der hunder gjenforenes med eierene sine eller lignende. 

"Å gråte for å få sympati i en konflikt" kam være en manipulerende tankegang å ha. De fleste som gråter i en konflikt, gjør det fordi de er lei seg eller overveldet. Ikke for å lure den andre. Hvis partneren min trodde jeg gråt for å få sympati...hadde det vært kjempevanskelig å takle, og jeg hadde sperret meg av følelsesmessig så mye at vi ikke kunne hatt et forhold etter hvert 

Anonymkode: f803e...117

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Blåmonster skrev (3 timer siden):

Er det ikke et spekter allså en ting imellom å gråte for alt og ingen ting å det å være emosjonell  intelligent å  vise sine følelser, min far viser ingen ting, jeg ser på han som svak.

Helt enig. Jeg får respekt for menn som viser følelser, de mennene er det også lettere å få en emosjonell nærhet sammen med, noe jeg er helt avhengig av i et forhold. Emosjonell intelligens er veldig tiltrekkende! Både når det gjelder å vise følelser selv, og å validere andres følelser på en god måte. 

Anonymkode: 9499e...1e2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

"Å gråte for å få sympati i en konflikt" kam være en manipulerende tankegang å ha. De fleste som gråter i en konflikt, gjør det fordi de er lei seg eller overveldet. Ikke for å lure den andre. Hvis partneren min trodde jeg gråt for å få sympati...hadde det vært kjempevanskelig å takle, og jeg hadde sperret meg av følelsesmessig så mye at vi ikke kunne hatt et forhold etter hvert 

Anonymkode: f803e...117

Jeg er klar over at vi mennesker reagerer ulikt i vanskelige situasjoner. Det jeg mener at jeg personlig ikke tar hensyn til om noen gråter, eller for den sak skyld slår i veggen i en konflikt. Om situasjonen er at noen jeg er glad i vil lufte sin frustrasjon , sorg eller følelser med meg, er det noe annet, og jeg vil vise støtte og lytte så godt jeg kan. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er vel greit å gråte hvis man blir far eller i begravelsen til mor.

Aldri ellers.

Kvinner har meget skjelden ektefølt sympati med menn hvis de har utfordringer. Gledestårer er ok. 

Å trøste en mann er nok turn off i 5 potens.

Snakk med en kompis, pappa eller psykolog. Dama bryr seg egentlig ikke.

Og dere veit det damer. Det er som samfunnet ellers, menn får ta seg sammen.

Anonymkode: f512b...c28

Nå er det vel menn som ber andre menn om å skjerpe seg, og å være "ekte menn".. 

• Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...